U bent hier: Home » Forum
Reacties
Als zelfstandigen vinden dat ze ‘in nood' verkeren, kunnen ze aanvraag indienen tot vrijstelling van de betaling van sociale bijdragen. Maar meestal duurt het net geen jaar voor zo'n aanvraag is goedgekeurd. Als noodhulp is dat dus niet bijster efficiënt.
Op 30 juli 2012 omstreeks 10:26, zei Hubert Haak:
En welke noodhulp krijgt een gewone werkmens? niks dus , ja hij kan naar het OCMW maar dat kan een zelfstandige ook
Op 28 juli 2012 omstreeks 11:38, zei Guido Koens:
een zelfstandige wordt al van bij de start gediscrimineerd, ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die een zelfstandig beroep willen uitoefenen als men ziet dat men tweemaal meer moet afdragen aan sociale lasten en er O zo weinig voor terug krijgt.
Op 28 juli 2012 omstreeks 11:12, zei Paul Janssens:
Een allochtoon die geen euro heeft bijgedragen aan sociale kassen heeft recht op hulp na 1 dag werken,een zelfstandige die 30 jaar gewerkt heeft en veel bijgedragen heeft aan sociale kassen,door omstandigheden buiten zijn wil om in problemen geraakt kan de boom in,dat is de realiteit in ons apelandje!!
1 reacties
Op 28 juli 2012 omstreeks 11:42, zei Hubert Haak:
Nee Paul dat is niet de realiteit, maar een verzinsel van platte racisten .
Op 29 juli 2012 omstreeks 10:35, zei Paul Janssens:
Jij bent ongetwijfeld een rooie of een groene,die denken dat de euro s aan de bomen groeien,door mensen die denken en handelen als jullie zitten we nu in deze toestand en heeft niks met racisme te maken,zulke voorvallen hebben meermaals de pers gehaald. Gelukkig zijn de links denkenden een uitstervend ras,bij de Vlamingen dan toch.
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:59, zei Kevin Gysenbergs:
De heer Albert een niet zelfstandige moet zijn sociale bijdrage niet zelf betalen. Dat doet zijn werkgever voor hem. Of dat nu de RVA is of iemand anders, je betaald het niet zelf. Denk er toch maar aan dat zelfstandigen de mensen zijn die anderen mensen werk bezorgen. Maar op dit moment word dat gegeven ons erg moeilijk zo niet onmogelijk gemaakt.
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:45, zei Hubert Haak:
Ik wil er hier toch even op wijzen dat niet de werkgever de sociale bijdrage van de werknemer betaalt maar dat de werknemer dat zelf doet. Het is gewoon een deel van zijn loon dat hij niet in handen krijgt. Al een werknemer zijn werk verliest krijgt hij werkeloosheids uitkering of als hij ziek wordt een ziekte uitkering maar daar heeft hij voor betaalt. Een zelfstandige krijgt dat niet en dat is ook logisch, vermits hij daar niet voor bijdraagt. Als mijn huis afbrand krijg ik toch ook niks als ik nooit voor een brandverzekering heb betaald.
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:41, zei Dirk De Vriendt:
Nog gezwegen over hun manier van berekenen. Bij stopzetting loon of activiteit blijf je nog 3 jaren volle pot betalen. 3000 €/kwartaal x 12 kwartalen = 36000€ voor het vaderland. gangsterpraktijken
Op 28 juli 2012 omstreeks 10:20, zei Albert Hendryckx:
a. Devriendt. Over al hun zwarte verdiensten zullen wij maar zwijgen zeker? En niet klagen als Belgie een van de zeldzame Europese landen is waar deze noodhulp voor zelfstandigen bestaat, sedert de crisisjaren. Maar ze blijven bestaan, zelfs al moeten ze een jaar wachten op die vrijstellingen.Niet altijd op de rug van werknemers zitten, die worden maandelijks afgehouden van hun loon . Zie maar hoeveel zij nog maandelijks netto overhouden! En niemand is verplicht te werken als zelfstandige! Ja baas zijn is een groot verschil!!!!
Op 28 juli 2012 omstreeks 12:42, zei Jan Vissers:
Zelfstandigen zijn tegenwoordig allemaal fraudeurs, tot het tegendeel bewezen is. Als de maatschappij zo omgaat met de groep mensen die de grootste tewerkstelling geeft, (70%!) dan is dit land klaar voor de schroothoop, en kunnen we nu al gaan aanschuiven aan de gratis voedselbedelingen. Wat geloof me, de rijen zullen lang zijn. Dit is 'rood fascisme' waar enkel nog een gele ster ontbreekt op de jas van de zelfstandige.
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:07, zei Michael Schreurs:
Was maar een bank.
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:03, zei Marleen De Schryver:
waarschijnlijk wel want als niet zelfstandige heb je zoals altijd de meeste rechten. ze opnoemen daarvoor is een dag te kort.
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:37, zei Ingrid Meert:
zal ik een paar dingen opnoemen? minder kindergeld, meer betalen voor gezondsheidszorg, weinig of bijna geen pensioen, enz... als je als zelfstandige een beetje tegenslag hebt gehad tijdens het werken pas maar op want het pensioentje dat je krijgt is een aalmoes en ligt onder de grens van het leefloon!!!
Op 28 juli 2012 omstreeks 07:54, zei Albert Jacobs:
En als niet zelfstandige denkt u dat u dan een kortere wachttijd heb,
Op 28 juli 2012 omstreeks 08:11, zei Werner Wynakker:
als niet zelfstandigen word uw sociale bijdragen betaald door uw werkgever of de RvA.
Spelregels forum
" Het komt Peeters en Di Rupo goed uit om een communautair slagveld te mijden"
" Er staat alweer een recordbedrag op de spaarrekeningen, hoewel die steeds minder opbrengen. Blijft u voor een spaarboekje kiezen of zoekt u alternatieven? Zo ja, welke?"
Voetnoot