Forum

Reacties

Jongeren vallen buurtbewoner aan bij Casa Blanca-festival

• maandag 06 augustus 2012, 09h46

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 06 augustus 2012 omstreeks 18:31, zei Patrick Van Belle:

festivalekes :money money money its so funny,in a ritch men world overal op die festivals worden mensen in elkaar geklopt, deze die de krant halen zoveel te beter.

1 reacties

Op 07 augustus 2012 omstreeks 01:35, zei Werner Wynakker:

misschien de volgende keer reageren op artikels waar je wel verstand van hebt.

Op 06 augustus 2012 omstreeks 17:30, zei Marc Goemaere:

de jeugd is veel te welvarend,'in onzen tijd'konden we gedurende de zomermaanden en alle verlofperioden in het schooljaar onze nikkel afdraaien en waren we blij als er een zondag kwam om uit te rusten,nu hebben ze enegie teveel en moeten ze van het ene festvalletje naar het andere met de auto die ze dan nog bijna niet kwijtraken,weeral frustratie!

1 reacties

Op 07 augustus 2012 omstreeks 15:20, zei Frank De Swert:

Tot den Duits binnenviel hé Marc!?

Op 06 augustus 2012 omstreeks 16:27, zei Veerle Mampaey:

De nachtwinkels in de buurt sluiten tijdens festival zou mss een beetje helpen. Rugzakken en handtassen werden nagezien aan de ingang zelfs kinderen moesten hun drankje(limonade) achterlaten of ter plaatse opdrinken aan de ingang.Zelfs spuitbussen waren verboden .Veel beterschap voor meneer Tysmans !

Op 06 augustus 2012 omstreeks 15:50, zei Hans De Gent:

faites divers..alledagen faites divers, geen fêtes mais des faites..lol

Op 06 augustus 2012 omstreeks 14:39, zei Daria Colaes:

Gewoon de politie bellen. Ik ben woensdag van de abdij te voet naar huis gegaan & toen was de politie alle wildparkeerders aan't beboeten. Er zitten altijd een paar agressieve zotten tussen die alleen maar naar zoiets komen om ambras te zoeken en dit zijn niet enkel jongeren... Ik heb zaterdag met men eigen ogen een man van rond de 40 zo zat al iets een groepje jongeren zien aanvallen die gewoon stonden te dansen...

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:44, zei Christa Vercruysse:

waar is da feestje , daar is da feestje zeggen onze voorbeeldige nieuwe Belgen .

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:06, zei Frank De Swert:

@Gaby Deforce, The Westboro Baptist Church is misschien iets voor u? Daar zitten wel meer zieke, overdraagzame gevallen zoals u!

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:04, zei Liliane Luyten:

Festivals??? ontspanning ,muziek, dans ..Naar mijn bescheiden mening zijn het deze keer (ben ni zeker)onze eigen jongeren die de handjes niet konden thuishouden.Want de troetels van onze politici bezoeken gewoonlijk geen festivals.Praat het niet goed maar foutparkeren is toch 'nog' geen baldadigheden zoals we de laatste dagen in Brussel zien??! Achternalopen is het DOMSTE wat je kunt doen. Ik ben 72 maar nog wel mee met de tijd!(Hoop ik althans)

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:00, zei Gilbert Rodts:

Ik zou een spuitbus verf gaan halen en op hun auto schrijven verkeerd geparkeerd.Het mag ook niet maar anders verstaan je ze toch niet je moet in hun eigen taal spreken .

Op 06 augustus 2012 omstreeks 12:14, zei Bob van der Valk:

Je hebt altijd jongeren die zich niet correct gedragen tijdens zulke happenings en je hebt altijd azijnpissers die op zo'n moment niets kunnen verdragen en overal een groot probleem van maken. Als je tijdens een festival in een dorpje - waar tienduizenden bezoekers gratis naar toe gaan - totaal geen overlast wil hebben, tja... Ik was er ook dit jaar op zaterdagavond. Een massa volk maar de sfeer was fantastisch. Jong en oud door elkaar heen. Dat jongeren een pint te veel durven drinken is niet meer dan normaal. Een beetje verdraagzaamheid is de boodschap. Dat festival is slecht 1 keer per jaar. Je mag jongeren op hun daden wijzen, maar probeer geen champetter te spelen en loop ze niet achterna als ze toevallig niet aan jouw verwachtingspatroon voldoen. Daar dient de politie voor.

Hoogst aantal stemmen

Op 06 augustus 2012 omstreeks 10:07, zei Etienne Timmermans:

Goede les ,laat de commentaar over aan de politie ,want daar kan je ongestraft op kloppen .

Op 06 augustus 2012 omstreeks 10:11, zei Lieve Vandamme:

Festivals??? Zouden een leuke bedoening voor de jongeren moeten zijn, maar het zijn broednesten voor drugs, alcohol, geweld, vandalisme. Goede manieren en respect staan niet meer in het woordenboek van de hedendaagse jeugd, en dàt is een nefast verschijnsel, en zeker een verarming voor de toekomst!!

3 reacties

Op 06 augustus 2012 omstreeks 10:52, zei Sanne Maes:

u heeft wel héél lang moeten wachten dit jaar om nog eens zo'n reactie te posten hé! Ahja, niks gebeurd op talloze kleine festivals in het voorjaar, niks mislopen op Rock Werchter, niet op De Gentse feesten, niet op Suikerrock, niet op Dranouter, niet op de Lokerse feesten... In totaal waarschijnlijk al goed voor om en bij het miljoen (!) bezoekers, en nu loopt er weer één iets mis op een festival, en worden meteen weer alle festivals, al hun bezoekers en meteen ook de volledige jeugd over dezelfde kam geschoren. Uw reactie toont ook niet bepaald veel bewijs van 'goeie manieren' en 'respect' tegenover al die honderdduizenden mensen die festivals bezoeken en tegen de volledige jeugd. Tja, hoe zou de jeugd het ook kunnen leren, met dergelijke romodellen als u. U bent alvast bedankt mevrouw! Proficiat!

Op 06 augustus 2012 omstreeks 10:57, zei Henk Goddemaer:

Dergelijke reacties krijg je natuurlijk als je het opgehangen beeld van een marginale minderheid gaat aanvaarden als de standaard. We zullen ons erbij moeten neerleggen dat je er altijd zult vinden die zich buiten het normale patroon gedragen en anderen daarbij last berokkenen. Waarmee ik niet zeg dat je dergelijke ondersoort niet moet proberen op te jagen en uit te roeien.

Op 06 augustus 2012 omstreeks 11:24, zei Sanne Maes:

Iemand die alle festivalsbezoekers én de volledige jeugd over één en dezelfde kam scheert om wat enkele onnozelaars uitsteken, hoeft mij géén lessen te komen geven over 'goede manieren' en 'respect' mevrouw!

Op 06 augustus 2012 omstreeks 12:10, zei Robby Plattiau:

Beste Lieve Vandamme en Gaby Deforce, misschien moeten jullie verzuurde pruimpjes eens uit jullie schommelstoel kruipen, een dekentje omdoen tegen de kou en eens naar een festival gaan (geen Laura Lynn of Will Tura). Dan zullen jullie misschien merken hoe de jeugd van tegenwoordig echt is. Buiten enkele uitzonderingen zijn ze openminded, hulpvaardig en vriendelijk. Zijn jullie ook niet ooit de jeugd van tegenwoordig geweest? Leg jullie er bij neer dat de wereld verandert is. Het parochiefeest is niet langer het jaarlijks hoogtepunt voor de jeugd.

1 reacties

Op 06 augustus 2012 omstreeks 15:39, zei Rita Van de Vloet:

Wat voor een zielepoot zijt gij, beste Robby! Totaal geen respect voor de ouderen onder ons. Typisch voor de jeugd van tegenwoordig ? Het beeld van de schommelstoel en het dekentje? Dat klopt ook voor veel jongeren en hoop alleen maar dat ge oud moogt worden.

1 reacties

Op 07 augustus 2012 omstreeks 09:20, zei Robby Plattiau:

Beste Rita, mijn excuses als mijn bericht je gekwetst heeft. Natuurlijk weet ik dat oudere mensen niet allemaal in een schommelstoel zitten met een dekentje. Ik wou enkel aantonen aan de 2 eerder genoemde personen dat vooroordelen kwetsend en ongegrond zijn, en voortkomen uit onwetendheid.

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:00, zei Gilbert Rodts:

Ik zou een spuitbus verf gaan halen en op hun auto schrijven verkeerd geparkeerd.Het mag ook niet maar anders verstaan je ze toch niet je moet in hun eigen taal spreken .

Op 06 augustus 2012 omstreeks 11:06, zei Gerda Willems:

Ik woon ook in de Abdijstraat en inderdaad, de jongeren hadden veel lawaai bij en lieten hun ongenoegen merken omdat ze niet op het terrein van de oude school mochten staan (die was voor de bewoners voorbehouden). Maar met de Okay winkel in de straat hebben we altijd afval in de voortuinen en sinds de werken op de steenweg ook altijd scheefparkeerders. Ik heb ook elke keer als ik 's nachts thuiskwam mijn auto nagekeken op krassen en vandalisme. Maar Tuurke ten spijt is het een enkeling geweest en blijft hij volgend jaar beter binnen. Waarom liggen discussieren over een fout geparkeerde auto? en vooral achterna lopen? Vooral dan nog achterna lopen? Bel de politie als hij voor je deur fout staat of steek zen banden plat! Maar lok geen pak slaag uit!

Op 06 augustus 2012 omstreeks 12:14, zei Bob van der Valk:

Je hebt altijd jongeren die zich niet correct gedragen tijdens zulke happenings en je hebt altijd azijnpissers die op zo'n moment niets kunnen verdragen en overal een groot probleem van maken. Als je tijdens een festival in een dorpje - waar tienduizenden bezoekers gratis naar toe gaan - totaal geen overlast wil hebben, tja... Ik was er ook dit jaar op zaterdagavond. Een massa volk maar de sfeer was fantastisch. Jong en oud door elkaar heen. Dat jongeren een pint te veel durven drinken is niet meer dan normaal. Een beetje verdraagzaamheid is de boodschap. Dat festival is slecht 1 keer per jaar. Je mag jongeren op hun daden wijzen, maar probeer geen champetter te spelen en loop ze niet achterna als ze toevallig niet aan jouw verwachtingspatroon voldoen. Daar dient de politie voor.

Op 06 augustus 2012 omstreeks 12:07, zei Roger Geens:

Ik begrijp de bekommernis van die buurtbewoners,maar grijp niet in verwittig de politiediensten,die zijn gewoon van slagen te incasseren,bij hen is zulks een werkongeval,maar bij die buurtbewoner ?eigen schade,zelf betalen,want hoe ga je van dat schorremorrie schade vergoed krijgen ? en nu ga ik naar mijn patatten zien,want anders branden ze aan.Hopelijk spoedig terug op de been meneer .

Op 06 augustus 2012 omstreeks 10:26, zei Gaby Deforce:

Vlaanderen is wereldkampioen in festivals.Dat toont aan dat Vlamingen arme schapen zijn die gemakkelijk hun geld aan decadente zaken uitgeven.SDD&D:sex,drank drugs en decibels.Meer heeft de jeugd niet meer nodig.Arm Vlaanderen.Dat allemaal uit verveling.

2 reacties

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:14, zei Sander De Mulder:

Helemaal gelijk, we zouden beter ons geld laten staan op onze spaarboek tot we doodgaan. Schandalig toch dat al die jonge mensen zich amuseren! 'De jeugd' wordt toch vaak onderschat, maar dat is iets van alle tijden zeker?

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:30, zei Henk Goddemaer:

@ Gaby : gelukkig zijn er de heruitzendingen van de Kampioenen.

Op 06 augustus 2012 omstreeks 13:44, zei Christa Vercruysse:

waar is da feestje , daar is da feestje zeggen onze voorbeeldige nieuwe Belgen .

Op 06 augustus 2012 omstreeks 12:04, zei Erik Snarevlis:

Ik keur het zeker niet goed, maar als je alleen tov 4 jongeren staat, en deze geven geen gehoor aan je verhaal heb je in de eerste plaats al geluk deze dagen dat het licht niet direct uitgaat. Als je dan nog een paar keer nadien de jongeren achterna gaat ipv de politie te bellen.. tjah. We weten ook niet op welke wijze deze man zijn boodschap heeft overgebracht. Maar ik kan me gerust voorstellen dat de tweede en derde keer het er iets minder vriendelijk aan toe zijn gegaan.

1 reacties

Op 06 augustus 2012 omstreeks 12:16, zei Sanne Maes:

Volledig akkoord. Er is nooit een reden om iemand met een fles te slaan, maar die jongeren achterna lopen is ook niet bepaald het slimste wat die man kon doen hé. En al zeker niet voor zoiets banaals als verkeerd geparkeerd staan!

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN