Forum

Reacties

Kris Peeters (CD&V) hekelt geluidsboetes voor vliegtuigen

• zaterdag 11 augustus 2012, 22h34

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 12 augustus 2012 omstreeks 16:35, zei Roger Geens:

Dit krijg je wanneer een klein landje in méérdere baronieën wordt opgedeelt.Iedereen heeft zo zijn eigen wetjes en de burger volgt dat allemaal klakkeloos en vindt alles goed.Flanders Airport moet méér naar het Vlaamse interland gebracht en voor alle vreemde transportmaatschappijen zou een luchthaven tussen Aalst en Gent welgekomen zijn,misschien is dat goed voor de Vlaamse tewerkstelling in die zone en kan Brussel den 'BOOM' in.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 15:54, zei Eric Gheyskens:

Een beetje laat hé, Peeters! Op zo'n dingen moet er kort op de bal gespeeld worden, zeker als er franstaligen mee gemoeid zijn. De Vlamingen zijn al veel te veel keren gekist door die bemoeials die alles naar hun hand willen zetten! Als er toch maatschappijen opstappen zou ik de verliezen die daaraan gekoppeld zijn laten aftrekken van wat Vlaanderen aan Brussel en Wallonië gaat betalen na de voor ons rampzalige regeringsvorming en alles wat daaruit gekomen is dat ons alleen maar geld kost (zoals altijd)! Als zij dit torpederen moeten wij hun inkomsten van ons gewest torpederen! Punt uit, basta! Dat laatste zal Di Rupooke wel verstaan!

Op 12 augustus 2012 omstreeks 15:31, zei Sarah Rigo:

Hoeveel mensen die er wonen vliegen zelf eens mee met de vlieger, waarschijnlijk een redelijk aantal! Mvg. Sarah

Op 12 augustus 2012 omstreeks 12:38, zei John Meulebrouck:

Het enige dat steekt bij die Brusselaars dat de luchthaven niet Brussels internationaal heet. Zij horen zoveel liever Bruxelles sud. (Charleroi) Vlaanderen moet kapot en dan zullen ze tevreden zijn.

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 16:39, zei Nico Vaes:

Euh, die luchthaven heet ook niet 'Zaventem' hoor. Heeft ook nooit zo geheten. Ze heet gewoon 'Brussels Airport'.

1 reacties

Op 13 augustus 2012 omstreeks 20:02, zei Emiel Vareman:

De luchthaven heet zoals je schrijft 'Brussels Airport, maar Brussel wil wel de baten, maar niet de lasten. En zoals de franstaligen het zo goed uitdrukken 'Ils veulent le beurre et aussi l'argent du beurre'

Op 12 augustus 2012 omstreeks 12:03, zei Rudy De Wael:

Er moet maar eens door de zure appel gebeten worden, sluit hier alle luchthavens, maak van de autostrades parken en fietspaden, sluit NU kerncentrales, stop met het stinkende en vuil stof veroorzakende openbaar vervoer. Pas dan gaan we zien in welke leefbare omgeving we uitkomen.

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 20:48, zei Guido Boonen:

En vergeet vooral niet uw p.c. voor goed af te sluiten en naar een recyclagepark te brengen.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 11:36, zei Danny Flere:

Nu zien we wat een apenland dat hier is, de mensen klagen over geluid daar hadden ze moeten aan denken toen ze er gingen wonen. Die geluidboetes wat een idioot idee ge moet dom zijn voor zo iets goed te keuren!!! Wat moeten de vliegtuigen hier doen motor uitschakelen en uit lucht laten vallen. Ik word er ziek van, jaag alle brdijven hier maar weg de crisis is nog niet groot genoeg zeker!!

1 reacties

Op 13 augustus 2012 omstreeks 20:06, zei Emiel Vareman:

Uit een rapport van de Brusselse milieumaatschappij blijkt dat de grootste geluidsoverlast in Brussel veroorzaakt word door de treinen, gevolgd door het verkeer. De geluidsoverlast door vliegtuigen komt lager op de lijst. En gaat Brussel ook boetes opleggen aan d' spoorwegen?

Op 12 augustus 2012 omstreeks 11:13, zei Ghislain Ruymen:

Kris Peeters investeer in een eigen Vlaamse luchthaven (Antwerpen/Oostende) zoals de walen dit doen. Hun doel is enkel om zaventem klein te krijgen en deze vluchten af te leiden naar hun luchthavens. Doch spijtig in Antwerpen en Oostende zit de SPa aan het roer de lakeien van de PS.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 11:12, zei guido vermeyen:

Als minister zou ik 'stille ' vliegtuigen eisen, in plaats van zich te storen aan geluidsboetes. Los het probleem fundamenteel op: eis stille vliegtuigen, en spreek dan.

1 reacties

Op 13 augustus 2012 omstreeks 20:11, zei Emiel Vareman:

Stille vliegtuigen bestaan nog niet, en het zal nog niet direkt zijn.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 10:43, zei Ghislain Ruymen:

Wanneer ik de reacties lees stel ik vast dat 70% van de mensen die reageren ofwel het artikel niet gelezen hebben ofwel niet weten dat het hier gaat om een regeling van het BRUSSELSGEWEST en niet van Vlaanderen. De luchthaven ligt op Vlaams grondgebied en behoren de bewoners rondom de luchthaven ook tot Vlaanderen. Dus belaag deze bewoners niet met zaken waar zij niets mee te maken hebben. Wat betreft wie was er eerst is het heel duidelijk dat mens er was voor de luchthaven. Wat betreft de goedkope gronden, de grondprijzen zijn hier minstens even duur of zelfs nog duurder dan elders in Vlaanderen. In sommige aankoopdocumenten van gronden, hier in de onmiddellijke omgeving van de luchthaven, staat duidelijk vermeld dat er lawaaihinder is en dat dit geen reden tot protesten kan zijn. Doch een kleine kanttekening het vliegtuiglawaai hangt veel af van de piloot. De manier van aanvliegen en vertrekken bepaalt voor een groot gedeelte de lawaaihinder.

2 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 16:42, zei Nico Vaes:

De manier van aanvliegen en vertrekken wordt niet bepaald door de piloot, wel door de verkeersleiders.

Op 13 augustus 2012 omstreeks 20:17, zei Emiel Vareman:

Om de boetes te beperken maken de vliegtuigen heel snel na het opstijgen een bocht of naar rechts of naar links om Brussel te ontwijken. Er zijn dagelijks een groot aantal toestellen die een omweg maken van 15 tot 40 km om Brussel te ontwijken. in het verlengde van de meest gebruikte baan vliegt er over een oppervlakte van 160 vierkante kilometer (centrum Brussel) praktisch geen vliegtuigen.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 10:41, zei Wim De Smedt:

Groot gelijk Kris Peeters ! Laat ons onmiddellijk een halt toeroepen aan die klagende menigte ! Indien de geluidsoverlast niet houdbaar is moet je maar verhuizen... Toen je destijds daar bent gaan wonen aan gunst tarieven heb je ermee ingestemd dat er wel degelijk geluidsoverlast aanwezig kan zijn !

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 11:48, zei Chantal Menten:

Gunsttarieven??? de rand is niet zo goedkoop als je wel denkt.

Hoogst aantal stemmen

Op 12 augustus 2012 omstreeks 08:02, zei Eddy Lieckens:

Die Brusselaars denken dat luchtvaartmaatschapijen , geldkoeien zijn die ge kunt uitmelken zoals vlaanderen .

Op 12 augustus 2012 omstreeks 07:57, zei Johan Van Hecke:

tja, Belgie is waarschijnlijk kampioen ( goud !!) in het uitvinden van belachelijke belastingheffingen.. Ik heb het bvb altijd belachelijk én onrechtvaardig gevonden dat men een kadasterheffing int OP HET EIGEN huis (men zegt dan ; wat uw eigen huis ZOU !! op- brengen ALS je het ZOU verhuren !!!??!!... Je verhuurt het toch niet want je woont er ! (En voor de aankoop van je eigen huis ,heb je al een pak betaald aan btw ..) Dat men zoiets heft op de overige huizen die je evt bezit ok Straks mssch een belasting op wagengeluid,grasmaaiergeluid...

Op 12 augustus 2012 omstreeks 09:17, zei Louisa De Becker:

alles maar dan ook alles is de schuld van al die daar gingen kopen en bouwen omdat het er goedkoop was,eens hun (kast van een )huis er stond begonnen ze te zeuren want nu hadden ze last van lawaai !? kom zeg !Kris je hebt overschot van gelijk !weg met dat omhoog gevallen volkje en leve de luchthaven !werk is belangrijker dan lawaai waar ze zelf voor gekozen hebben!!!

1 reacties

Op 13 augustus 2012 omstreeks 20:22, zei Emiel Vareman:

Ik denk dat u ver van de luchthaven van Zaventem woont of dat u in Brussel woont, waar het geluid van de treinen nog erger is dan van de vliegtuigen

1 reacties

Op 14 augustus 2012 omstreeks 09:01, zei Eric Gheyskens:

Ik zal u zeggen, en ik heb dat uit een reactie van het Ministerie na een klacht van mij, dat er te veel treinen aan Brussel (moeten) passeren omdat 'te zware' treinen niet door de Kenndytunnel kunnen (Antw.) op hun weg naar de kust; die moeten dan maar via de lijn Antw.-Brussel omrijden! Dat zou tegen 2014 moeten opgelost zijn als er een nieuwe spoortunnel klaar is aan het Liefkenshoek-project! Tot dan, geniet van treinen die er nooit hadden moeten rijden als er in de jaren '60 goed gepland geweest was! 2 keer slecht gepland, want de Liefkenshoektunnel is een jaren '80 project! Ik passeerde elke werkdag door de zeer nabijgelegen Thijsmanstunnel.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 08:51, zei Hilda Dickens:

Groot gelijk Kris Peeters! De luchthaven was er eerst. De mensen kwamen in de buurt wonen o.w.v. betaalbare huizen of gronden. Daar moeten ze nu dus zelf ook de gevolgen vzn dragen.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 09:47, zei Jean Castelein:

ik vraag me af waarom brussel dotaties moet krijgen ,Antwerpen moet het toch ook rooien met de riemen die het heeft,brussel is toch maar een stad zoals zoveel andere steden,of vergis ik me

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 16:48, zei Nico Vaes:

Belangrijkste reden voor die dotaties is het grote aantal pendelaars in Brussel. Simpel gezegd: al die Vlamingen (en Walen) die dagelijks naar Brussel rijden om te gaan werken make gebruik van Brusselse wegen, Brusselse stations, Brusselse trams en metro's, Brusselse infrastructuur. Ze betalen echter belastingen in Vlaanderen en Wallonië, en betalen dus niet mee voor die Brusselse infrastructuur waar ze gebruik van maken.

2 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 18:13, zei Eric Gheyskens:

Dat is dus gewoon de schuld van de franstaligen die destijds erop stonden dat er een Taalgrens kwam; het zijn zij die met de splitsing van dit land zijn begonnen en daarna met de her-verfransing! Dus de franstalige Brusselaars en de Walen moeten bij mij althans niet komen klagen over centen! En over iets anders ook niet meer! Ze hebben al genoeg van ons GEPAKT.

1 reacties

Op 13 augustus 2012 omstreeks 19:58, zei Emiel Vareman:

Vlaanderen treft ook schuld. In 1999 heeft Brussel de geluidsnormen voor het luchtverkeer ingesteld. Zowel Vlaanderen als Walonië werden van deze geluidsnormen ingelicht, maar Vlaanderen heeft vertikt om hierop te reageren.

Op 13 augustus 2012 omstreeks 19:53, zei Emiel Vareman:

Dat is de argumentatie van de franstaligen en de Brusselaars. Maar ze maken geen gewag van de Brusselaars die in Vlaanderen en Walonië werken. En ze encasseren wel de belastingen van de firma's die deze Vlamingen en Walen te werk stellen.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 09:38, zei Peter Dekeyrel:

Zouden die boetes ook gelden voor vliegtuigen die vertrekken van Franstalige luchthavens?

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 10:23, zei Guido Boonen:

Ja.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 08:00, zei Nick Vissers:

Awel se Kris, ik heb ook problemen met die situatie maar op een andere manier eigenlijk. Deomwoners van zaventem hebben destijds liggen klagen voor geluidslast (terwijl het vliegveld er al lang licht dan zij er wonen). Ze hebben het huis en grond er goedkoper kunnen kopen. Er is al veel vliegverkeer weg daar nu (met onslagen vandien). Nu vliegen de vliegtuigen meer en meer hier boven ons hoofd. Krijgen wij ook geld terug van onze woningen!!!

2 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 08:22, zei Dries De Smedt:

Volkomen gelijk Nick. Politici moeten maar is gaan begrijpen dat het absoluut geen pretje is om elke minuut van de dag een vliegtuig boven je hoofd te krijgen met het bijhorende lawaai. Daarenboven schaadt het de gezondheid en kan die geluidsoverlast gemakkelijk beperkt worden. Nu stijgen de vliegtuigen namelijk zachtjes aan naar boven op i.p.v. steil. Het gevolg zou daar wel van zijn dat het de vliegtuigmaatschappijen meer kost, MAAR beter zijn voor mens en milieu. De politici durven dit echter niet op te leggen daar ze vrezen vliegtuigmaatschappijen te verliezen. Zo zie je maar wie voorrang krijgt van de heersende politici, om Peeters en zijn partij niet te noemen.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 09:57, zei René Pieters:

Probleem is dat de luchthaven er al was voor de mensen zich, gelokt door de lage prijzen, kwamen vestigen. Ze waren wél verwittigd over de vliegtuigen maar gezien de lage prijzen kon hen dat niets schelen. Dus nu van uwe tak gaan maken is dus wel degelijk ronduit hypocriet en dat geldt ook voor de zeurders van de Antwerpse luchthaven. Sorry dat ik het zo stel. En ja, ik heb ook last van die vertrekkende vliegtuigen maar een goede economie en welvaart heeft wel zijn prijs die ik graag betaal.

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 10:06, zei Ghislain Ruymen:

De gemeenten rondom de luchthaven bestonden al voor de luchthaven er kwam dus ook de mensen. Maar het zijn niet de onmiddellijke buurtbewoners die in deze gemeenten wonen die klagen maar wel Brussel, 15km, verder.

1 reacties

Op 12 augustus 2012 omstreeks 12:08, zei Kris Heyvaert:

inderdaad, ik woon in NOssegem, op 500meter van de landingsbaan (ik kan letterlijk de spotters zien staan)... en ik heb geen overlast.... Ik snap dus niet dat ze er in Brussel WEL last van hebben

Op 12 augustus 2012 omstreeks 09:44, zei Etienne Vanderheyden:

Als iedereen zo pietluttig, kleingeestig, zou zijn als de (franstalige) brusselaars en hun (franstalige) politici dan kunnen we de boel beter opruimen. Wel de lusten maar niet de lasten. Een voorstel: Alle klagende mensen moeten voortaan het dubbele betalen voor hun vluchten, ook voor de goederen en post die hen bereikt via de lucht zodat ze bijdragen om de boetes te betalen.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 09:46, zei Lionel Coene:

Mensen willen op vakantie met het vliegtuig,willen mobiel telefoneren maar ze willen geen geluidsoverlast en geen straling van de zendmasten...wat willen ze eigenlijk?dan spreken we nog niet over de uitstoot van de autos en fabrieken!!! Doodgaan doen we toch.

Op 12 augustus 2012 omstreeks 11:13, zei Ghislain Ruymen:

Kris Peeters investeer in een eigen Vlaamse luchthaven (Antwerpen/Oostende) zoals de walen dit doen. Hun doel is enkel om zaventem klein te krijgen en deze vluchten af te leiden naar hun luchthavens. Doch spijtig in Antwerpen en Oostende zit de SPa aan het roer de lakeien van de PS.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN