Forum

Reacties

'We kunnen nu al van het sluipverkeer genieten'

  • donderdag 16 augustus 2012, 11h38

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 22 augustus 2012 omstreeks 15:53, zei Peter Boel:

tja, vroeger toen ik van Lier naar Berchem moest (en de lichten vielen mee) was ik er op minder dan 15 minuten, als je nu geluk hebt ben je op 15 minuten van het zwembad mortsel tot het statieplein. Niks of niemand kan er deftig of veilig door. Als je op verkeersinformatiekaarten kijkt, is Mortsel de ganse dag (diep)rood en daar zijn ze dan fier op ? denk zelf ff logisch, van 2 vakken 90 (antwerpsesteenweg) tot wat nu , stilstaand verkeer of anders max 50, tja dat dan files en frustraties toenemen en klanten en winkels verdwijnen, je moet er niet lang voor gestudeerd hebben om dat te snappen. toch niet blijkbaar, succes mensen van Mortsel

Op 18 augustus 2012 omstreeks 00:24, zei Tom Janssens:

Vergelijk het verkeer met water,als er meer water op een bepaalde plek komt , het begint te over stromen, men vergroot logischer wijze de afvoer,niet?In het verkeer gebeurd net het tegen over gestelde.Héél véél mensen willen nog steeds een eigen wagen ,wagen fabrikanten produceren nog steeds enorme hoeveel heden. Voor mij héél kortzichtig gedacht om als gemeente,stad ,de wagen te blokkeren. Niet iedereen kan met de fiets.Mensen met meerdere kinderen,mensen met wisselende shiften,jobs,verre jobs,ect. . Dit is niet Frankrijk met kleine dorpjes waar de wagen perfect buiten kan gestationeerd worden. Dit is Antwerpen met een enorme verkeersdruk,één van de grootste te wereld.Als politieker prachtig gedaan,Mortel gevrijwaard van de 'boosdoener' auto(waar nu onder tussen miljoen mensen lekker mee naar het buitenland rijden),als project één dikke nul.9/10 mensen vinden Morstel vreselijk om door te rijden,niet te spreken over ambulanciers,brandweer ect..Ik fiets zelf zo véél mogelijk by the way.

1 reacties

Op 18 augustus 2012 omstreeks 18:37, zei Eric Gheyskens:

En een hoop locaties op en naast de weg (voetpad, fietspad) zijn gevaarlijker geworden! Ik weet het uit eerste hand van m'n schoonbroer die in Mortsel blijven wonen is terwijl wij er eind 2004 vertrokken.

Op 17 augustus 2012 omstreeks 00:04, zei Jos Vandeneijnde:

Mortsel heeft zichzelf terug gedegradeerd tot een dorp,want wees eerlijk,een bestuur met zulk kortzichtig beleid is niet waardig om een stad te leiden...Zo simpel is't.

Op 16 augustus 2012 omstreeks 20:15, zei Chris De L'Authunne:

als mozes niet tot de berg komt, moet de berg maar tot mozes komen! Mijn vriendin is bij mij komen wonen omdat ik niet meer tot bij haar raakte. Voor ons was zo het probleem van de baan maar ik beklaag de mensen die daar wonen of moeten zijn. Ik hoef er al niet meer te zijn!

Op 16 augustus 2012 omstreeks 17:22, zei Etienne Guldentops:

Hopelijk maakt de volgende (niet groene) burgemeester werk van het terug aanleggen van twee rijvakken in beide richtingen zodat de weggebruiker EN de inwoners van Mortsel niet langer worden gegijzeld door de groene terroristen.

1 reacties

Op 16 augustus 2012 omstreeks 21:50, zei Rudy Verhelst:

Beste, In 1997 werd door het Vlaams Gewest hiervoor reeds gekozen. Als 60-ger heb ik nog Den Boerentram gekend die in de jaren 60 voor de autobus moest wijken.Een grove vergissing daar de bus ook gelaten in de autofile stond. Mortsel is de eerste stad die voor de andere Antwerpse deelgemeenten op punt staat. Waarom wordt de heraanleg van de Bredabaan te Merksem op de lange baan geschoven? Het doorgaand verkeer wordt ook naar één rijstrook gebracht. Wie in Kapellen, Brasschaat of Ekeren woont zal zeker als transit verkeer in het Merksemse gaan winkelen. Voor 1 euro kom je vanuit de stad Mortsel of Antwerpen reeds ver om te winkelen. Er zijn nog voorbeelden waar de 2 rijstroken naar 1 zijn gebracht. Niet door de groenen worden we geterroriseerd maar door het autoverkeer.

1 reacties

Op 17 augustus 2012 omstreeks 23:13, zei Eric Gheyskens:

Als 60-ger moet u niet meer doen wat jonge mensen moeten doen met/voor hun kroost, hun gezin, hun leven en werken. Deze blinde manier van rijbaanvermindering heeft alleen negatieve effecten, ook voor de Horeca. Niemand wil nog naar Mortsel komen omdat het al 12 jaar een bouwwerf is en dat er na de werken geen plaats meer is voor de auto die nochtans nog heel veel gebruikt wordt. Ik versta de visie niet; er is nu meer plaats voor wat? Mensen die niet meer komen winkelen? En dan die absurde tramlijn naar Boechout; die had tot Lier moeten doorlopen. Mensen die naar Lier willen vanuit Mortsel mogen nog op de bus wachten want die onnozele tram stops in Boechout, halfweg!

Op 16 augustus 2012 omstreeks 15:16, zei diana antierens:

Ik weet één ding heel zeker....door Mortsel rijden is een ware nachtmerrie!! Ik hoop er dan ook niet al te veel meer door te moeten rijden!

Op 16 augustus 2012 omstreeks 14:09, zei Christ Maroy:

het is een probleem dat ook de VLD-er niet kan oplossen... er zijn nu eenmaal teveel auto's behalve de zijne en ook de mijne. dat zijn partij (die ook in de regering zit) eindelijk eens werk maakt van degelijk openbaar vervoer op alle momenten van de dag.

2 reacties

Op 19 augustus 2012 omstreeks 10:09, zei Mike Morren:

Mortsel is het perfekte voorbeeld van een beleid dat erop gericht is een rampzalige doorstroming(op zich al een fout woord)nog rampzaliger te maken, daarbij miljoenen belastinggeld te verprutsen én er nog eens fier op te zijn...ik woon helemaal niet in Mortsel maar lever er soms en dat doet me op voorhand telkens huiveren.Goed bezig, groene prutsers!!

Op 20 augustus 2012 omstreeks 16:18, zei Gert Van Bunderen:

Dat er teveel auto's zijn is lijkt me zeer betwistbaar. Het is vooral het vrachtverkeer dat is toegenomen. Het file-probleem is er ééntje dat vooral politiek gecreëerd is. Mortsel is hiervan het beste voorbeeld: van een aangename winkelstraat met vlot verkeer zowel voor fietsers, wandelaars als chauffeurs naar een ongezellige winkelstraat waar je niet eens rustig kan eten (betalend parkeren weet je wel). Voor de heraanleg gingen wij geregeld winkelen in Mortsel met als afsluiter een etentje. Nu gaan we elders. Ik fiets nog wel door de straat en merk dat er heel wat winkels vertrokken zijn en wat is er met het eens zo mooie gemeenteplein toch gebeurd?

1 reacties

Op 20 augustus 2012 omstreeks 21:05, zei Eric Gheyskens:

Dat groot plein tegenover het stadhuis gaat gewoonweg volgebouwd worden en naast het gemeentehuis verdwijnt er parking voor nog meer gebouw met een boog over de Lodewijk Dosfellei! Die kan daarna door geen enkel gemeentebestuur nog verbreed worden zonder dat nieuwe gebouw af te breken! Knappe schaak-zet! Dank u Groene burgemeester en trawanten. Niemand verstond dat die in 2006 herverkozen zijn geraakt en hoe? Heeft er iemand soms een verklaring? Post ze, a.u.b..

Hoogst aantal stemmen

Op 16 augustus 2012 omstreeks 17:22, zei Etienne Guldentops:

Hopelijk maakt de volgende (niet groene) burgemeester werk van het terug aanleggen van twee rijvakken in beide richtingen zodat de weggebruiker EN de inwoners van Mortsel niet langer worden gegijzeld door de groene terroristen.

1 reacties

Op 16 augustus 2012 omstreeks 21:50, zei Rudy Verhelst:

Beste, In 1997 werd door het Vlaams Gewest hiervoor reeds gekozen. Als 60-ger heb ik nog Den Boerentram gekend die in de jaren 60 voor de autobus moest wijken.Een grove vergissing daar de bus ook gelaten in de autofile stond. Mortsel is de eerste stad die voor de andere Antwerpse deelgemeenten op punt staat. Waarom wordt de heraanleg van de Bredabaan te Merksem op de lange baan geschoven? Het doorgaand verkeer wordt ook naar één rijstrook gebracht. Wie in Kapellen, Brasschaat of Ekeren woont zal zeker als transit verkeer in het Merksemse gaan winkelen. Voor 1 euro kom je vanuit de stad Mortsel of Antwerpen reeds ver om te winkelen. Er zijn nog voorbeelden waar de 2 rijstroken naar 1 zijn gebracht. Niet door de groenen worden we geterroriseerd maar door het autoverkeer.

1 reacties

Op 17 augustus 2012 omstreeks 23:13, zei Eric Gheyskens:

Als 60-ger moet u niet meer doen wat jonge mensen moeten doen met/voor hun kroost, hun gezin, hun leven en werken. Deze blinde manier van rijbaanvermindering heeft alleen negatieve effecten, ook voor de Horeca. Niemand wil nog naar Mortsel komen omdat het al 12 jaar een bouwwerf is en dat er na de werken geen plaats meer is voor de auto die nochtans nog heel veel gebruikt wordt. Ik versta de visie niet; er is nu meer plaats voor wat? Mensen die niet meer komen winkelen? En dan die absurde tramlijn naar Boechout; die had tot Lier moeten doorlopen. Mensen die naar Lier willen vanuit Mortsel mogen nog op de bus wachten want die onnozele tram stops in Boechout, halfweg!

Op 16 augustus 2012 omstreeks 15:16, zei diana antierens:

Ik weet één ding heel zeker....door Mortsel rijden is een ware nachtmerrie!! Ik hoop er dan ook niet al te veel meer door te moeten rijden!

Op 17 augustus 2012 omstreeks 00:04, zei Jos Vandeneijnde:

Mortsel heeft zichzelf terug gedegradeerd tot een dorp,want wees eerlijk,een bestuur met zulk kortzichtig beleid is niet waardig om een stad te leiden...Zo simpel is't.

Op 16 augustus 2012 omstreeks 14:09, zei Christ Maroy:

het is een probleem dat ook de VLD-er niet kan oplossen... er zijn nu eenmaal teveel auto's behalve de zijne en ook de mijne. dat zijn partij (die ook in de regering zit) eindelijk eens werk maakt van degelijk openbaar vervoer op alle momenten van de dag.

2 reacties

Op 19 augustus 2012 omstreeks 10:09, zei Mike Morren:

Mortsel is het perfekte voorbeeld van een beleid dat erop gericht is een rampzalige doorstroming(op zich al een fout woord)nog rampzaliger te maken, daarbij miljoenen belastinggeld te verprutsen én er nog eens fier op te zijn...ik woon helemaal niet in Mortsel maar lever er soms en dat doet me op voorhand telkens huiveren.Goed bezig, groene prutsers!!

Op 20 augustus 2012 omstreeks 16:18, zei Gert Van Bunderen:

Dat er teveel auto's zijn is lijkt me zeer betwistbaar. Het is vooral het vrachtverkeer dat is toegenomen. Het file-probleem is er ééntje dat vooral politiek gecreëerd is. Mortsel is hiervan het beste voorbeeld: van een aangename winkelstraat met vlot verkeer zowel voor fietsers, wandelaars als chauffeurs naar een ongezellige winkelstraat waar je niet eens rustig kan eten (betalend parkeren weet je wel). Voor de heraanleg gingen wij geregeld winkelen in Mortsel met als afsluiter een etentje. Nu gaan we elders. Ik fiets nog wel door de straat en merk dat er heel wat winkels vertrokken zijn en wat is er met het eens zo mooie gemeenteplein toch gebeurd?

1 reacties

Op 20 augustus 2012 omstreeks 21:05, zei Eric Gheyskens:

Dat groot plein tegenover het stadhuis gaat gewoonweg volgebouwd worden en naast het gemeentehuis verdwijnt er parking voor nog meer gebouw met een boog over de Lodewijk Dosfellei! Die kan daarna door geen enkel gemeentebestuur nog verbreed worden zonder dat nieuwe gebouw af te breken! Knappe schaak-zet! Dank u Groene burgemeester en trawanten. Niemand verstond dat die in 2006 herverkozen zijn geraakt en hoe? Heeft er iemand soms een verklaring? Post ze, a.u.b..

Op 16 augustus 2012 omstreeks 20:15, zei Chris De L'Authunne:

als mozes niet tot de berg komt, moet de berg maar tot mozes komen! Mijn vriendin is bij mij komen wonen omdat ik niet meer tot bij haar raakte. Voor ons was zo het probleem van de baan maar ik beklaag de mensen die daar wonen of moeten zijn. Ik hoef er al niet meer te zijn!

Op 18 augustus 2012 omstreeks 00:24, zei Tom Janssens:

Vergelijk het verkeer met water,als er meer water op een bepaalde plek komt , het begint te over stromen, men vergroot logischer wijze de afvoer,niet?In het verkeer gebeurd net het tegen over gestelde.Héél véél mensen willen nog steeds een eigen wagen ,wagen fabrikanten produceren nog steeds enorme hoeveel heden. Voor mij héél kortzichtig gedacht om als gemeente,stad ,de wagen te blokkeren. Niet iedereen kan met de fiets.Mensen met meerdere kinderen,mensen met wisselende shiften,jobs,verre jobs,ect. . Dit is niet Frankrijk met kleine dorpjes waar de wagen perfect buiten kan gestationeerd worden. Dit is Antwerpen met een enorme verkeersdruk,één van de grootste te wereld.Als politieker prachtig gedaan,Mortel gevrijwaard van de 'boosdoener' auto(waar nu onder tussen miljoen mensen lekker mee naar het buitenland rijden),als project één dikke nul.9/10 mensen vinden Morstel vreselijk om door te rijden,niet te spreken over ambulanciers,brandweer ect..Ik fiets zelf zo véél mogelijk by the way.

1 reacties

Op 18 augustus 2012 omstreeks 18:37, zei Eric Gheyskens:

En een hoop locaties op en naast de weg (voetpad, fietspad) zijn gevaarlijker geworden! Ik weet het uit eerste hand van m'n schoonbroer die in Mortsel blijven wonen is terwijl wij er eind 2004 vertrokken.

Op 22 augustus 2012 omstreeks 15:53, zei Peter Boel:

tja, vroeger toen ik van Lier naar Berchem moest (en de lichten vielen mee) was ik er op minder dan 15 minuten, als je nu geluk hebt ben je op 15 minuten van het zwembad mortsel tot het statieplein. Niks of niemand kan er deftig of veilig door. Als je op verkeersinformatiekaarten kijkt, is Mortsel de ganse dag (diep)rood en daar zijn ze dan fier op ? denk zelf ff logisch, van 2 vakken 90 (antwerpsesteenweg) tot wat nu , stilstaand verkeer of anders max 50, tja dat dan files en frustraties toenemen en klanten en winkels verdwijnen, je moet er niet lang voor gestudeerd hebben om dat te snappen. toch niet blijkbaar, succes mensen van Mortsel

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN