Forum

Reacties

School zet door: elk kind moet een iPad hebben

• woensdag 22 augustus 2012, 22h27

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 23 augustus 2012 omstreeks 20:25, zei Claudia Rosseel:

Zou voor mij een reden zijn om van school te veranderen. Is mensen luxegoederen opdringen waar ze eigenlijk geen nood aan hebben. Wat gaan die kinderen later doen als ze zich dat soort technische hoogstandjes niet kunnen permitteren? Ze toch kopen ten koste van hun gezin omdat ze intussen niet meer zonder kunnen? Laat mijn kinderen maar leren noteren op papier. Dat is goedkoper en gaat langer mee.

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 21:07, zei Geert Decru:

groot gelijk !!! deze zaak is gewoon iets opdringen aan personen die het niet nodig hebben, en wie is de betaler ??? rarara de ouders. Dat zijn gewoon luxegoederen zoals de laatste gsm en ik zou in de clinch willen gaan met dienen gast die daar zegt dat dat er moet zijn (een ipad...) Ik nen pc en hij met zijnen ipad en dan zal ik eens zeggen wat we gaan opstarten. Een cad programma of zoiets .... maar dat lukt nooit bij hem. We moeten mee met onze tijd maar dat is er over, iemand verplichten om een stom ding te kopen die binnen een jaar passé is. Die boetes MOETEN ze doorrekenen aan die gasten via hun loon !!!!!!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:48, zei Rita-Maria Van de Perre:

Onvoorstelbaar! Dat die scholen dan ZELF instaan voor het gevraagde 'schoolgerief'!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:47, zei Pieter Van Neyghem:

De meeste ouders zijn lemmingen die niet verder nadenken dan hun neus lang is. Enkelen denken na en hebben de moed om de werkwijze van deze school in vraag te stellen. Het is immers onduidelijk wat de meerwaarde van een ipad is. De gebruikelijke programma's zoals MS office staan er niet op. Wat gaan ze doen? Internet surfen? Hoe gaan ze leren schrijven?? Wat is de kostprijs van dat speelgoed en wat kost het onderhoud... Het zijn nodeloze kosten voor de ouders en het is buitengewoon duur speelgoed voor een school. De opvoedkundige waard is nihil, immers (bijna) elkeen heeft thuis reeds een PC. Ik stel mij meer de vraag hoeveel geld er verdwijnt in de zakken van bepaalde mensen bij het afsluiten van een dergelijk contract....

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:46, zei William Willems:

En de volgende stap is via ipad een luisterles, dan kan de volgende generatie niet alleen niet meer rekenen, maar ook niet meer lezen en schrijven. Hoe langer hoe zotter. Gisteren bestempelde men mensen die Facebook weigeren als verdacht, wat zal het morgen zijn?

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:35, zei Frans Ruff:

Geert bekijk het eens anders, zij die er tegen zijn bezitten wel een spelconsole van enkele honderden euro's en dan spreken we nog niet van de spellen zelf.Maar voor een laptopje of i.pad zou er dan ineens geen geld meer zijn? De tijd staat niet stil, gelukkig maar.

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:45, zei Geert Decru:

dag Frans, ik ben dagelijks bezig met pc's/laptops/...en zie er zeker het nut niet van in om een iPad te gebruiken, dat is een gadget zoals een gsm die elke maand vernieuwd wordt. Ik vermoed dat 99 % in het bedrijfsleven een type pc gebruikt, laptop of noem maar op. Leer kinderen werken met een pc en laat de mensen hun keuze maken maar iemand verplichten om een iPad te kopen : no done !!! Wat betreft die games, ouders die het moeilijk hebben op het einde van de maand zullen dat niet kopen.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:25, zei Guido Matthijs:

Ik geloof sterk in het gebruik van tabletcomputers in het onderwijs. Het is een evolutie die wellicht niet meer te stoppen is. Toch stel ik mij vragen bij de keuze die de school blijkbaar heeft gemaakt. Waarom moet die tabletcomputer per se een iPad zijn? Er zijn tientallen tablets op de markt (dikwijls aan veel lagere prijzen) die werken onder het Android besturingssysteem. Ik vermoed dat Apple er veel voor over heeft om met zijn tablets het monopolie te verwerven in onze scholen. Anders begrijp ik niet waarom deze school het risico wil lopen op een boete en verlies van werkingsmiddelen.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:08, zei Steven Braeckman:

Diegene die geen hebben, gaan er gewoon één stelen, keuze genoeg :-)

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:02, zei Pieter Delacourt:

Jong geleerd, oud gedaan. Fiets ? Niet goed genoeg, moet een moto of auto zijn. Huis ? Niet goed genoeg, moet een villa met zwembad zijn. Pens met appelmoes ? Nee, kreeft met kaviaar. Spanje ? Nee, Mexico. Enzovoort. Momenteel hebben we 1.4 aardes nodig om onze opgefokte levensstandaard te behouden. Bron : het boek '2052 - A Global Forecast' te bekijken via ScientificAmerican.com, niet meteen pulp zou ik denken.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:00, zei Jean Stockman:

Degoutant!Die school zal er een vette kluif aan verdienen! En wat moeten alleenstaande moeders doen die amper toekomen? er bestaat niet voor niets de uitdrukking'een Blankenbergse rekening'

Op 23 augustus 2012 omstreeks 13:55, zei Jean Stockman:

Degoutant!Die school zal er een vette kluif aan verdienen! En wat moeten alleenstaande moeders doen die amper toekomen?

Hoogst aantal stemmen

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:38, zei Geert Decru:

Hier zit toch meer achter --> commerce !! waarom een Apple ? waarom geen simpele notebook ? ze gaan minder kosten hebben met de factuur van kopies maar ze zeggen er niet bij dat ze het thuis maar moeten printen en dat kost niks .... wat bij diefstal wie gaat daar voor opdraaien : de ouders. Een directie die denkt dat ze boven de overheid staan, ja, dan zijn ze niet goed bezig. Wie gaat de boete betalen als ze gestraft worden ? ik hoop dat ze dat van het loon afhouden van deze die het beslist hebben maar ik heb een groot vermoeden dat deze zal betaald worden uit de kas, van iedereen dus.

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 12:20, zei Davy Devries:

Weet niet of het mogelijk is, maar voor mijn part mag de Overheid heel die kliek per direct hun C4 geven. Deze bende leeglopers die te lui zijn om met krijgt te schrijven, hoeven we niet in ons onderwijs te tolereren.

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 14:12, zei Geert Decru:

En wat meer is : ze drijven hun wil door al heeft de overheid negatief advies gegeven. Ik heb er al een sterk vermoden in dat één iemand in het bestuur een eigen zaak heeft en dat ze die daar gaan huren. Wie heeft er zijn krabbel gezet ?? roep ze allen eens samen die positief heeft gestemd en zeg dat ze zo verder moeten doen MAAR hou alle kosten van hun loon af, dan zou het direct gedaan zijn met hun sprookje. Dit mag de overheid NOOIT tolereren !!!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 07:31, zei Christie Provo:

Ik ben het ermee eens dat het een investering in de toekomst is, maar er zijn ook goedkopere en zeker even goede alternatieven dan een iPad van Apple => kijk maar eens op tabbled dot com

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:20, zei Chris Neyt:

En waarom dan gewoon geen laptop, vind ik ook handiger om mee te werken.

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 12:23, zei Christie Provo:

Voor een laptop zit je ook snel rond de 500 euro (zelfde prijs als een iPad) ... een tablet van tabbled.com kost 99 euro ... verschil van 400 euro?! Neem daar nog eens bij dat een tablet een stuk kleiner en lichter is als een laptop ... Dan is de keuze voor een tablet zeker niet slecht ... alleen maken ze in die scholen een dure keuze.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:56, zei Edith Van den Bulcke:

de kloof tussen rijk en arm zal hier terug te merken zijn in de school.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:02, zei Bart Verhulst:

Wat een onzin. Je kan met 10 euro een schrift en een stel pennen kopen en zelfs daar kan je meer dingen mee doen dan met een tablet. Het is trouwens totaal niet gezond voor de ogen. Ik zou het liefst gewoon op het klassieke bord met krijt en schrift met pen houden. En waarom dan per se een Apple iPad? Er zijn een stel goedkopere tablets en dan kies je de duurste...

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 12:23, zei Davy Devries:

Best Bart, binnen het onderwijs heb je een kleine minderheid die te lui zijn om gapen. Blijkbaar is in Blankenberge de concentratie van deze soort hoog. Groeten.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:09, zei Daan Huysmans:

Voor 465 euro heb je al een redelijke laptop waarmee je veel meer kan. Toekomst en meekunnen in de maatschappij via de iPad zal niet te snel gebeuren. iPad is voor ontspanning, een PC/laptop is om te werken en te leren.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:48, zei Bert Van Bomen:

Iedereen een tablet, daar kan ik zeker met de tijd (als die dingen kosten wat ze waard zijn) inkomen. Iedereen een te dure Apple tablet (een 'iPad'), daar kan ik niet inkomen.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:14, zei Patrick Vanhee:

En wat is het nut van een ipad in een opleiding ? Een ipad dient om informatie aan te bieden, niet om makkelijk informatie mee te verwerken. Een laptop/PC is nog altijd stukken veelzijdiger op dat vlak en zeker niet duurder. Ik ben in 1992 afgestudeerd als ingenieur. 90% van de lessen waren zonder computer (behalve wat labosessies, en de thesis in het laatste jaar).In het middelbaar behalve wat initiatielessen zelfs geen computer gezien. Nochtans werk ik nu dagelijks met computers en geen problemen. Daarnaast vergeet men er nu wel bij te zeggen dat de ipad maar voor enkele lessen gebruikt wordt. Gewoon een papieren cursus, waar je de nota's gewoon kan bijschrijven en tekenen is een stuk handiger dan een ipad. In het bedrijfsleven wordt die ipad niet gebruikt voor het normale computerwerk : maken van offertes, facturen, administratie, CAD-ontwerp, ERP... Voorlopig is daar de functie van zo'n ding meestal beperkt tot een commerciële functie om het kunnen van het bedrijf te tonen.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 07:49, zei Dimitri Boon:

Dat ze dan Ipads voorzien voor mensen die dit niet kunnen betalen. Ik snap dat er iets aanwezig moet zijn van PC of dergelijke. Maar iedereen moet toch toegang krijgen tot de school. Het is geen prive school dus dat ze dan zelf iPads voorzien

Op 23 augustus 2012 omstreeks 10:23, zei Lieven Van Goethem:

Dames en heren van de scholen. Als jullie zich willen ontspannen met jullie iPad,doe dat dan thuis,maar als jullie moeten werken,werk dan ook en geef les op een normale wijze,met misschien een laptop die een vele grotere meerwaarde heeft dan een speelgoedje zoals die iPad.Laten we het onderwijs goedkoper maken schreeuwt iedereen. Met een iPad als verplicht hebbeding zal dat wel zijn toch ! over 2 jaar is de iPad van nu dan ook al lang achterhaald en moeten de leerlingen dan weer een nieuwe kopen om mee te kunnen? Betaal hem zelf dan voor alle leerlingen hé als ze toch verplicht worden door jullie om er één te MOETEN hebben.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:12, zei Ewout Schrevens:

Ik zit in de computerverkoop, naar mijn mening is een tablet een modeverschijnsel, als je ziet wat een smartphone allemaal niet kan tegenwoordig. Voorspel ik dat er binnenkort geen tablet meer verkocht zal worden. Ook zie ik dat tablets met een toetsenbord meer populair zijn aan het worden of notebooks die opstarten met een SSD kaart en met een tweede gewone harde schijf voor data opslag. Met deze toestellen kan je écht deftig werken. Dus bij deze is de keuze van een I-pad van de mensen in die school onbegrijpelijk, zoals gewoonlijk lopen ze in scholen wééral achter...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN