Forum

Reacties

Pester Kacey wil verzoening met Kayleigh

• woensdag 22 augustus 2012, 23h28

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 24 augustus 2012 omstreeks 20:23, zei Koen Balthazar:

Ik moest me ook verzoenen met mijn pesters, een handje schudden en zand erover en die sukkels geloven dat nog ook. Alsof een handje schudden mijn haat tegenover enkelen die me het leven ontnomen hebben een oplossing is...guess again...Natuurlijk met pijn in het hart heb ik dat handje moeten schudden omdat ik zo ziek geworden was dat ik aan geen ander werk raakte, dus het was dat of een paar jaar of misschien voor altijd op de ziekenkas gaan leven. Dat handje schudden doet me nog elke dag pijn, nog meer dan mijn super wankele gezondheid...Klacht indienen zeggen velen, tja, rechtzaken in dit land duren 10 jaar en was ervan overtuigd zo lang niet te leven, dus...Na mijn operatie geloof ik nu toch wat langer te leven... Moraal van dit verhaal is.. WAAROM moet dit allemaal zo lang aanslepen !!! Dit geld eigenlijk voor alle misdaden, is dit om met de slachtoffers te lachen? Of werkt men gewoon graag zo traag? Pesten is duidelijk, het is georganiseerde misdaad en moet ook zo bestraft worden !

Op 24 augustus 2012 omstreeks 12:00, zei Diane Noppe:

wanneer word er eens werk van gemaakt van het pesten in en rond de scholen mijn zoontje werd jaren gepest maar dit werd niet gehoord op school en werd er zelf de duppe van tot ik zelf stappen heb ondernomen maar het kwaad was al geschiet bedankt aan de school die niet veel goesting had om er iets aan te doen mijn zoontje vergeet dit niet

Op 23 augustus 2012 omstreeks 23:06, zei Ann Maes:

hopelijk gaat Kacey niet naar Kortrijk op school om daar de goeie sfeer te gaan verzieken, want met een handje schudden komt zij er goed van af, voor mij was dat uiteindelijk meer dan pesten, iemand slaan is ook mishandeling, sorry, maar haar gedrag was erover!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 19:49, zei Linda Van de Weyer:

Dat wil niet zeggen dat ik hier het goedkeur maar ze moeten overeen komen want dit gebeurt nog op scholen. En ja ik ben ook gepest geweest als ik kind was maarin die tyd lachten ze allemaal mee en het was dan een juf die heel de klas mee had leuk was het niet

Op 23 augustus 2012 omstreeks 19:46, zei Linda Van de Weyer:

Soms moet je eens nadenken want uit goede bron weten dat zy ook een pester was verledenjaar

1 reacties

Op 24 augustus 2012 omstreeks 00:31, zei Carine Verween:

wie Kaecy of Kayleigh voor mensen met autisme is zij heel vaag en verwarrend

Op 23 augustus 2012 omstreeks 19:27, zei Koen Balthazar:

herstelbemiddeling gevorderd door het parket...WAAROM kan er nu nooit eens een herstelbemiddeling door het parket tijdens of bij het begin van pesten komen? Enkel als het te laat is zijn ze er met hun oplossingen en daarvoor lachen ze er eens goed mee...Bende hypocrieten noem ik dat...Als slachtoffer van pesten door volwassenen (niet zo volwassen dus) kan ik met 100% zekerheid zeggen dat men enkel verveeld zit met dat filmpje en dat het zoveel stof deed opwaaien, maar ze zitten zeker niet verveeld met het pesten zelf...

Op 23 augustus 2012 omstreeks 18:42, zei Dany Soens:

Ik wens Kayleigh een aangenaam en leuk nieuw schooljaar toe.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 16:33, zei Carine Verween:

Als trotse moeder van twee prachtige exemplaren kan ik maar een ding zeggen . Het zijn niet alleen de jongeren die onze gasten zo pesten ook heel de maatschappij heeft het in zijn hand. Ondertussen heeft mijn zoon een prachtige vriendschap opgebouwd met Kayleigh want ook hij werd jaren lang gepest en leerkrachten waren even schuldig . hij heeft naar de media een mail gedaan en daarbij een prachtige tekst bij gevoegd hij hoopt dat dit te lezen staat in de krant .

Op 23 augustus 2012 omstreeks 15:50, zei Patrick Van Belle:

ja,o.k. dan moet er geen gerechtelijke uitspraak komen en geen schadeloos stelling.

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 19:31, zei Koen Balthazar:

Inderdaad, en dan kunnen pesters weer pesters worden

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 23:14, zei Robin Cauwels:

goed gezegd

Op 23 augustus 2012 omstreeks 15:28, zei Liliane Luyten:

Té gemakkelijke oplossing. Dit is een afzwakking van de feiten. Het gepeste meisje heeft moelijkheden en durft waarschijnlijk niet anders dan toegeven uit schrik voor nog erger.Pesters moeten ondervinden door scha en schande wat voor impact hun gedrag heeft op sommigen .Want die dragen een trauma gedurende hun hele leven .

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 19:33, zei Koen Balthazar:

...en pesters komen er vanaf met een tekstje voor te lezen opgesteld door hun advokaat

Hoogst aantal stemmen

Op 23 augustus 2012 omstreeks 06:11, zei Johan Duyck:

Echte verzoening is onmogelijk.

6 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 07:32, zei Lut Duprez:

Ze zullen wel geen vriendinnen geweest zijn en zullen het wel ook niet worden. Maar verzoenen na die pesterijen lijkt me een goed initiatief. Beleefdheid en respectvol voor mekaar moet toch kunnen.

1 reacties

Op 25 augustus 2012 omstreeks 19:42, zei Koen Balthazar:

We zullen eens zien als iemand jou of je kind eensgoed zal aanpakken (pesten, verkrachten,mishandelen ...) of je nog zulke onzin zal uitkramen

Op 23 augustus 2012 omstreeks 07:59, zei Jos Verniers:

Als beide partijen bereid zijn tot verzoening en als alles onder goede, deskundige begeleiding gebeurt moet dit zeker lukken. Als één van de meisjes echter met jouw ingesteldheid naar deze verzoeningspoging trekt zal het uiteraard niet lukken.

1 reacties

Op 25 augustus 2012 omstreeks 19:45, zei Koen Balthazar:

En zo is het altijd het slachtoffer zijn fout omdat die nooit de juiste ingesteldheid heeft...de dader heeft altijd de juiste ingesteldheid voorgedragen door een bende advokaten...

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:58, zei Marleen De Weerdt:

mijn dochter werd ziekenhuis in geslagen in maart 2010. Pester werkte niet mee aan bemiddeling, komt alsnog rechtszaak van. Duurt allemaal veel te lang, moeten kortere op de bal spelen. Nu denkt pester dat ze mag doen en laten wat ze wil zonder gestraft te worden! bemiddeling is goed idee maar als blijkt dat één partij niet meewerkt moet er veel vlugger gereageert worden, vind ik.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:12, zei Rudy Van de Velde:

Verzoening is altijd mogelijk als je je fouten erkend, eeuwige haat heeft nooit tot iets goeds geleid.

1 reacties

Op 25 augustus 2012 omstreeks 19:39, zei Koen Balthazar:

en eeuwige laksheid heeft tot nog veel minder goeds geleid...

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:44, zei Vera Van Belle:

Ik weet dat niet. Als beide partijen hun hart luchten. Het waarom van beide achterhaald wordt. En een opluchting bij beide volgt. Denk ik dat het best mogelijk is dat er een goede band volgt. Maar dat zou veel moed vergen. (van beide!).

1 reacties

Op 25 augustus 2012 omstreeks 19:49, zei Koen Balthazar:

het zal vooral veel liegen vergen voor de dader en plooien onder druk voor het slachtoffer...en dan is alles koek en ei voor de mensen...guess again...een goede band...jeezes...

Op 23 augustus 2012 omstreeks 10:10, zei Marie-Rose François:

een verzoening moet recht uit het hart komen en niet door voorzeggen van de advocaat ( denk dat dit hier het geval is).Trouwens waarom heeft het zolang geduurd alvorens het woord 'verzoening' gevallen is !!Ze hebben toch allemaal hun facebook om het de wijde wereld in te sturen!!

1 reacties

Op 25 augustus 2012 omstreeks 19:55, zei Koen Balthazar:

Ja, maar van hun advokaatjes mogen daders niets ondernemen vooralleer alles voldoende gemanipuleerd wordt en de daders een slachtofferrol krijgen dat ze moeten instuderen EN dan pas kan men verzoenen...als ze heel de kudde gemanipuleerd hebben dus...

Op 23 augustus 2012 omstreeks 11:05, zei Riet Vissers:

er wordt altijd maar van 1 persoon gesproken als pester, ik vind dit fout! Het is niet omdat 1 meisje het uitvoert, dat ze de enige schuldige is. Wat met de jongeren die filmden, die verder lieten begaan, die ophitsten? In mijn ogen ben je ook schuldig aan pesten als je meeloopt met de pester. Ga je er niet tegenin, kom je niet op voor de gepeste (op filmpje duidelijk te zien dat niemand dit deed van alle omstaanders!) dan tref je evengoed schuld, want dan werk je onrechtstreeks mee aan de pesterij. Dat ieder het maar eens begint op te nemen voor de gepeste, en tegen de pester ingaat, dan zullen die pestgevallen overal misschien eindelijk eens stoppen. Maar men (zowel kinderen als volwassenen) is te 'bang' om ertegenin te gaan, uit angst zelf slachtoffer te worden. Kom op voor een ander!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:02, zei Patricia Hayen:

Pesterijen vergeet je nooit! Ik ben nu 39 jaar en werd vroeger op school gepest omdat ik volslank was en ik geen merkkledij droeg. Gewoon omdat mijn ouders 'gewoon volk' was. Al moet ik wel toegeven: nu we ouder zijn, en je doet wat navraag over hoe iedereen het maakt, ben ik stiekem wel blij dat sommigen van die pesters nu ook in een sociale woonst wonen en toch ook wat extra kilo's meesleuren. Maar vergeten, nee!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 12:04, zei Robin Cauwels:

Ik vind dat dit totaal niet kan want das dan weer een uitgestoken hand naar minderjarige pesters toe van met een verontschuldiging kom je er wel vanaf als je per ongeluk pech hebt... Doe maar verder zo, het geeft niet... De psychiatrie binnen met die Kacey!!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:27, zei Dirk Kerkhof:

Wie gaat dat betalen? De pester of wij via de belastingen? De enige die voordeel halen uit zulk een 'herstelbemiddeling ' zijn de begeleiders, die worden weer enkele maanden goed betaald! Als het verhaald wordt op de pester kan ik er nog inkomen, dan gaat hem twee keer nadenken als hij de rekening krijgt!

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:11, zei Sander Claes:

Is niet nodig. Pestertje in een instelling zetten en gedaan.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:38, zei Robin Cauwels:

Niet doen Kayleigh, das toch nie gemeend en puur haar geweten sussen dat die Kacey wilt doen.

Op 23 augustus 2012 omstreeks 09:16, zei Vero Habets:

daar is er tijd voor via het parket ! ze doen dit om het 'incident' af te zwakken, zoveel is zeker ! Onvoorstelbaar. De dader willen ze eerder ook als een slachtoffer laten zien. De sociale dienst van Huizingen zou beter in de straat waar Priscilla dood is geklopt meer toezicht houden !

Op 23 augustus 2012 omstreeks 15:28, zei Liliane Luyten:

Té gemakkelijke oplossing. Dit is een afzwakking van de feiten. Het gepeste meisje heeft moelijkheden en durft waarschijnlijk niet anders dan toegeven uit schrik voor nog erger.Pesters moeten ondervinden door scha en schande wat voor impact hun gedrag heeft op sommigen .Want die dragen een trauma gedurende hun hele leven .

1 reacties

Op 23 augustus 2012 omstreeks 19:33, zei Koen Balthazar:

...en pesters komen er vanaf met een tekstje voor te lezen opgesteld door hun advokaat

Op 23 augustus 2012 omstreeks 08:15, zei Jozefien Lemarcq:

Ze zal haar excuses aanbieden en dat zal het zijn... Maar of het echt uit haar hart komt of omdat ze het doet omdat het moet is een groot verschil...

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN