Forum

Reacties

Eerste presentatrice met hoofddoek op de Vlaamse televisie

• vrijdag 14 september 2012, 13h52

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 15 september 2012 omstreeks 11:05, zei Leon Baert:

Nu weet ik al naar welke zender ik niet meer zal kijken!.Hopenlijk wordt door rechtgeaarde vlaming die zender geboycot.

Op 15 september 2012 omstreeks 05:29, zei Lucien Froidmont:

Oei, wat!!!!!????? een vrouw met een hoofddoek???? oai ai, nu ben ik doodsbang, zo'n gevaar op TV!!!! Geef mij maar een overvaller met gevaarlijk wapen, of iemand met een bivakmuts over het hoofd getrokken, pas dan voel ik me veilig.

Op 15 september 2012 omstreeks 03:39, zei Wilfried Vanden Berg:

Dit is inderdaad het begin van het einde.Zij vragen NIKS zij PAKKEN gewoon.

Op 15 september 2012 omstreeks 03:14, zei alfons verbunt:

deze tv zender zal bij mij in de huiskamer nooit te zien zijn !!! in belgie ,de belgische cultuur ,dames met een hoofddoekje kunnen beter tv programmas aankondigen in de arabische landen ,niet in belgie ,of vlaanderen !! dit geld ook voor mij aan publieke loketten!!!!(gemeentehuizen,ocmw ,enz!!!

Op 15 september 2012 omstreeks 02:32, zei Dirk Vergote:

het volk waarvan julius caesar ooit zei dat het de dappersten onder de Galliërs waren doet het in z'n broek voor een hoofddoekje. Want wat ze niet kennen, daar zijn ze doodsbang van. zelfs van een lapje stof.

2 reacties

Op 15 september 2012 omstreeks 09:20, zei Eric Gheyskens:

Het gaat helema

Op 15 september 2012 omstreeks 09:24, zei Eric Gheyskens:

Het gaat helemaal niet over niet kennen, het gaat over het niet dulden. In Turkije zie het maar heel zelden, in Egypte zag je in de jaren '20 helemaal niks daarvan, etc.. Het is niet om dat dat gedwongen ingevoerd wordt in Islamitische landen dat we dat hier moeten gaan dulden of zelfs gaan promoten hé! Zij moeten ons hier niks opdringen, ze zijn hiet nog steeds gasten in ons land en dienen zich te gedragen volgens onze regels en wetten. Probeert gij maar eens 'uw wil' op te dringen in eender welk Islamitisch land, ge zult vlug in den bak zitten of een kopke kleiner gemaakt worden door een meute!

Op 15 september 2012 omstreeks 00:21, zei Sylv Goss:

Ken toevallig een moslimkoppel vrouw in Holland geborenen kinderen ook. Zijn 5 jaar geleden naar België gekomen voor de voordelen. Spreken perfect nederlands, maar onder elkaar altijd arabisch. Vrouw is normaal gekleed, dochter draagt een hoofddoek. Studeren gaat niet. Alles aan de muur en TV met antenne is arabisch. Op een festival of een vermaak zoals Gent, marktrock ... komen zij nooit, wel de mannen. Vrouw gaat af en toe eens even werken, maar is het te ver wil ze niet. Bezitten een auto, betalen geen huur en werken meestal niet (de man nooit).Nog enkele jaren en het probleem met moslimgroepen zal veel erger zijn dan de welke ooit vlamingen en walen zullen gehad hebben. Dus het wordt hoog tijd dat dit niet meer getollereerd wordt.

Op 15 september 2012 omstreeks 00:10, zei Hilde Franckaert:

Met dank aan de links-culturele zelfmoordenaars die onze maatschappij meesleuren in hun zelf vernietiging. Maar we hebben geen recht meer om te beslissen of ze dat mogen doen, ze plegen het gewoon! Komt mij zeer bekend voor. Klinkt nogal zeer hamas-achtig!De Linksen zijn de mentale vrienden van de Hamas, de zelfmoord terroristen. Dood aan ons met jullie erbij!

Op 14 september 2012 omstreeks 22:40, zei Nikky Vandael:

het is gewoon weg een schande wat er met belgië gebeurd. ga naar turkije of marokko of waar dan denk je nu echt da ze daar nog zo extreem leven nee das echter niet waar ... precies of mensen die daar geloven in islam da die niet op het strand liggen.... tzijn de mensen die daar ng zo extreem zijn da ze na hier sturen omda ze toch ni luisteren en hier mag alles dus sturen ze die maar naar hier want ze willen ze niet meer in hun eigen land omda ze hun hoofddoek ni willen afdoen

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 23:24, zei Dirk De Hondt:

Diversiteit moet er zijn. Voor mijn part mag iedereen de kleding dragen waar de persoon zich goed in voelt. Zijn er nu echt geen belangrijker zaken om zich druk over te maken?Arm Vlaanderen!

1 reacties

Op 15 september 2012 omstreeks 08:39, zei Amanda Rogers:

U voelt zich als man ten onrechte niet bedreigd door deze fascistische en onderdrukkende ideologie. Indien de hoofddoek voor u enkel een lapje stof voorstelt, raad ik u aan eens goéd na te denken en vooral de immense veranderingen de laatste 30 jaar niet vergeten aan uw denkpakket toe te voegen. Vroeger zongen The Strangers 'allah is groot maar ziekenkas is groter' en iedereen lachte; vandaag de dag is dat een reden om rellen te beginnen. Een heel simpel voorbeeld van die immense veranderingen in onze maatschappij. U vindt overdudelijk dat onze democratische waarden geen strijd waard zijn. Knap...

Op 14 september 2012 omstreeks 22:17, zei André Peetroons:

dit is het begin van het einde !!

Op 14 september 2012 omstreeks 22:03, zei Jacqueline Pauwels:

a.u.b. zeg is dat aanpassen, ik vind dit 'n schande voor Live TV en alle Belgen - verlos ons van deze zender - dit is pure provocatie

1 reacties

Op 15 september 2012 omstreeks 07:30, zei Sylvia Kegeleers:

Zeer juist Jacqueline, het gaat niet om de hoofddoek maar wel om hetgeen erachter steekt!!!

Hoogst aantal stemmen

Op 14 september 2012 omstreeks 17:07, zei Jean-Marc Coene:

En dan maar zeiken over een Amerikaanse film tegen hun profeet... Maar ze schijten hier ganse dagen op onze kop. Wij, Belgen, worden door onze overheid gediscrimineerd. Post dit eens! mvg

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 17:20, zei Marcel De Backer:

U weet dan ook voor wie je moet stemmen bij de volgende verkiezingen.

Op 14 september 2012 omstreeks 16:45, zei Mark Goossens:

Totaal onaanvaardbaar. Dit is geen teken van vrijheid, maar een symbool van moslimintolerantie die onze pluralistische westerse waarden belachelijk maakt. Het dragen van een hoofddoek als presentator is niet alleen provocatief maar ook racistisch. Het juist een toonbeeld van een ongekende arrogantie naar onze westerse maatschappij toe. Men dient minstens de licentie van deze zender per direct in te trekken, en de racisme wet toe te passen.

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 19:03, zei Danny Yde:

yep, je bent een grapjas !

Op 14 september 2012 omstreeks 17:00, zei Roger Mandiau:

Awel dan ben ik de eerste die deze zender van mijne TV afzwier. punt

2 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 18:58, zei Roos De Pla:

Zender uitgeschakeld. Punt uit.

Op 14 september 2012 omstreeks 21:41, zei Nancy Coppens:

En ik dan de tweede ! Bah, waar gaan we naartoe ?

Op 14 september 2012 omstreeks 17:08, zei Nancy Coppens:

Er doet een 'grapje' de ronde op internet. Je ziet belgische mensen in brussel omgeven door hoofddoeken, die tegen elkaar zeggen : 'er zijn er toch steeds die zich niet willen aanpassen' en het zal zo worden ! Binnenkort mogen we allemaal op cursus Turks, want dat zal overheersen hier !

2 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 17:59, zei Patrick Coppesmette:

Ik denk niet dat de Turken hier verantwoordelijk voor zijn

Op 14 september 2012 omstreeks 18:46, zei Marcella Vananderoye:

Ja hier in Sint-Truiden kan je al GRATIS arabische les gaan volgen, de omgekeerde wereld noem ik dat.

Op 14 september 2012 omstreeks 16:45, zei Herman Vanden Driessche:

Ik snap dus echt niet dat er mensen zijn die het nog steeds niet begrepen hebben. Belgie is een vrij land met respect voor alle mensen ook voor vrouwen en kinderen. Laat die hoofddoeken aub achterwege, ik kijk sowieso al weinig TV maar naar deze zender kijk ik in de toekomst zeker niet meer. Doe verder op deze manier en VB wordt terug groot. Dit is een vrij land, hou het dan ook zo, integratie betekent volgens mij nog steeds dat men de wetten en de geplogenheden van het land waar men woont accepteert en respecteert. Wij steken geen ambassades in brand als er eens iemand lacht met de Paus. Nog een paar jaar en de minirok wordt hier nog verboden ook !!!!!!

2 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 17:35, zei Noël Wittevrongel:

België is inderdaad een vrij land met respect voor alle mensen, ook voor vrouwen en kinderen, ook voor vrouwen met een hoofddoek. Dit is een vrij land, hou het dan ook zo. Het dragen van een hoofddoek is niet tegen de wet en betekent niet dat men de geplogenheden van het land waar men woont niet respecteert. Dit meisje steekt geen ambassades in brand als er eens iemand lacht met Mohammed.

1 reacties

Op 15 september 2012 omstreeks 00:21, zei Sander Tanghe:

Mensen met ideeen als de uwe zijn een gevaar voor de samenleving.

Op 14 september 2012 omstreeks 20:47, zei Noure ABC:

U zegt het zelf 'Belgie is een vrij land met respect voor alle mensen ook voor vrouwen en kinderen'. Dus als ze het haar keuze is om een hoofdoek te dragen waarom mag dit niet. Ze spreekt perfect nederlands en ze werkt. En dit klopt helemaal niet: Nog een paar jaar en de minirok wordt hier nog verboden ook !!!!!! Hallo, een minirok is geen islamitisch symbool en zal daardoor ook niet verboden worden. En ten tweede de christenen droegen ook hoefdoeken kijk maar naar de nonnen ze dragen toch ook een soort van hoofdeksel en de standbeelden van MARIA !!

Op 14 september 2012 omstreeks 16:30, zei Jos Questroy:

Integreren betekent aanpassen aan onze maatschappij en dus vind ik het niet kunnen dat een omroepster een hoofddoek op heeft. Dat is een duidelijk teken van haar godsdienst en niet meer objectief. Ik ken allochtonen die moslim zijn maar die zelf zeggen dat ze zich moeten aanpassen aan onze maatschappij en dat ze zich soms racistisch voelen ten opzichte van hun geloofsgenoten die zich niet willen aanpassen. Er is godsdienstvrijheid en dat is goed, maar zich overduidelijk uiten op tv vind ik te veel. Straks moeten wij ons aanpassen aan hun gewoonten ipv omgekeerd.

3 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 18:19, zei Majo Willems:

Overschot van gelijk dit kan niet!!!

Op 14 september 2012 omstreeks 20:50, zei Noure ABC:

Daar gaat vrijheid van de pers!!!

Op 14 september 2012 omstreeks 22:20, zei Noure ABC:

Integreren betekent aanpassen aan taal en niet van geloof. Ooit gehoord van scheiding kerk en staat !! Dat betekent dat België godsdienst neutraal is en dat ieder mens vrij is om elk godsdienst te volgen die hij/zij wenst. Of vrijheid is een democratisch woord voor onderdrukking !!

Op 14 september 2012 omstreeks 16:52, zei Albert Jacobs:

Schande dit zouden ze moeten verbieden met alle mogelijke middelen, laat die moslims daar maar naar zien zo heeft die zender ook nog een publiek

Op 14 september 2012 omstreeks 16:36, zei Wim Portael:

Dit is een echte schande!

Op 14 september 2012 omstreeks 16:37, zei Luc Seynaeve:

Zo geraken ze overal binnen, het was te vrezen en te verwachten.

Op 14 september 2012 omstreeks 16:32, zei Jil de Smet:

hoe veel nog???? zijn we nog in Vlaanderen

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 19:33, zei Wim Tack:

Ik lig daar niet wakker van, zolang het 'alles mag niets moet' heb ik er geen probleem mee. Er zijn andere practijken van radicale moslims waar ik wakker van lig, o.a. rituele duiveluitdrijving bij homo's en lesbische. Die practijken moeten heel streng gestarft worden, veel strenger dan nu !!!

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN