Forum

Reacties

Trein ontspoort na botsing met vrachtwagen

  • vrijdag 14 september 2012, 14h28

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 15 september 2012 omstreeks 01:15, zei Hendrik Maselis:

waarom stopt de trein niet alvorens de overweg op te rijden ;dan wes het ongeval niet gebeurd !!!!

1 reacties

Op 16 september 2012 omstreeks 07:58, zei Laurent De Bock:

Reageert u nu met deze zin uit pure onwetendheid of om een beetje aandacht te trekken? Volgens het verkeersreglement heeft een spoorvoertuig altijd voorrang. Moest elke trein aan elke overweg stoppen, het zou schoon zijn. Deze trein reed waarschijnlijk ergens tussen de 120 en 140 kilometer per uur. Een trein kan dus niet zomaar stoppen als hij een vrachtwagen of dergelijke ziet staan op een overweg. De trein zal wel een noodremming gedaan hebben maar om van hoge snelheid naar 0 te komen zijn een honderdtal meter nodig. Een trein is een gevaarte op zich van tientallen ton zwaar, dit staat niet zomaar stil.

Op 15 september 2012 omstreeks 01:14, zei Hendrik Maselis:

waarom stopt de trein niet alvorens de overweg op te rijden ;dan wes het ongeval niet gebeurd !!!!

Op 15 september 2012 omstreeks 01:13, zei Paul Sterckx:

Iedereen eens kijken naar de nummerplaat. In die landen krijgt men een rijbewijs van een 40-tonner als je een zak chips in de supermarkt koopt. Snappen jullie nu waarom de Belgische chauffeurs op 24 september willen staken?

Op 15 september 2012 omstreeks 00:06, zei Bram Krieckaert:

Een simpele zoektocht op Google Maps (Statiestraat Anzegem) leert ons dat er bedrijfsterreinen liggen naast de sporen. Misschien moest de trucker achteruit op de terreinen rijden. Als je dan even moet wachten omdat er eerst wat autos voorbij moeten, kan het zijn dat de slagbomen dicht gaan. Elke vrachtwagenchauffeur weet dat hij zo rap mogelijk van de sporen moet zijn, maar soms is het gewoon nodig. Dus aan al die mensen die hier reageren dat het een 'ezel' is, denkt eerst even na en bekijk even de plaats van het ongeval (eventueel via google maps).

1 reacties

Op 15 september 2012 omstreeks 08:12, zei Marc Vereecken:

bedankt Bram ....toch nog normale mensen hier

Op 14 september 2012 omstreeks 20:26, zei Jozefien Lemarcq:

Ik wil wel ne keer weten welke jobs al die mensen doen die hier direct hun oordeel vellen over iemand. Op nen bureaustoel van hun bureau tot aan de koffiemachine rijden en terug?

Op 14 september 2012 omstreeks 20:25, zei Nathalie Deboutte:

ik rij occasioneel met een bus, en ben altijd vree content als ik heelhuids de overkant van de spoorweg over ben.

Op 14 september 2012 omstreeks 16:44, zei Stijn Balcaen:

de slimste van de hoop... Man man man...

Op 14 september 2012 omstreeks 16:20, zei Bernard Aelvoet:

Vertragingen op vrijdagnamiddag. En dan zal het weer de fout zijn van de NMBS.

1 reacties

Op 16 september 2012 omstreeks 08:00, zei Laurent De Bock:

Ja dat er een trein tegen een vrachtwagen botst is echt DE schuld van de NMBS... Komaan hé. Weet u nu zelf eigenlijk wat u schrijft?

Op 14 september 2012 omstreeks 15:25, zei Gino Vandevyvere:

Welke ezel manoeuvreert er nu op de sporen????????????

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 19:47, zei Marc Vereecken:

ooit al met een vrachtwagen gereden slimmen ??????

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 21:45, zei Sanne Maes:

je moet toch nog nooit met een vrachtwagen gereden hebben om te weten dat manoeuvreren op een spoorweg niet meteen het 'slimste' idee van de dag is hé

Hoogst aantal stemmen

Op 14 september 2012 omstreeks 15:25, zei Gino Vandevyvere:

Welke ezel manoeuvreert er nu op de sporen????????????

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 19:47, zei Marc Vereecken:

ooit al met een vrachtwagen gereden slimmen ??????

1 reacties

Op 14 september 2012 omstreeks 21:45, zei Sanne Maes:

je moet toch nog nooit met een vrachtwagen gereden hebben om te weten dat manoeuvreren op een spoorweg niet meteen het 'slimste' idee van de dag is hé

Op 14 september 2012 omstreeks 16:20, zei Bernard Aelvoet:

Vertragingen op vrijdagnamiddag. En dan zal het weer de fout zijn van de NMBS.

1 reacties

Op 16 september 2012 omstreeks 08:00, zei Laurent De Bock:

Ja dat er een trein tegen een vrachtwagen botst is echt DE schuld van de NMBS... Komaan hé. Weet u nu zelf eigenlijk wat u schrijft?

Op 14 september 2012 omstreeks 20:26, zei Jozefien Lemarcq:

Ik wil wel ne keer weten welke jobs al die mensen doen die hier direct hun oordeel vellen over iemand. Op nen bureaustoel van hun bureau tot aan de koffiemachine rijden en terug?

Op 14 september 2012 omstreeks 16:44, zei Stijn Balcaen:

de slimste van de hoop... Man man man...

Op 15 september 2012 omstreeks 00:06, zei Bram Krieckaert:

Een simpele zoektocht op Google Maps (Statiestraat Anzegem) leert ons dat er bedrijfsterreinen liggen naast de sporen. Misschien moest de trucker achteruit op de terreinen rijden. Als je dan even moet wachten omdat er eerst wat autos voorbij moeten, kan het zijn dat de slagbomen dicht gaan. Elke vrachtwagenchauffeur weet dat hij zo rap mogelijk van de sporen moet zijn, maar soms is het gewoon nodig. Dus aan al die mensen die hier reageren dat het een 'ezel' is, denkt eerst even na en bekijk even de plaats van het ongeval (eventueel via google maps).

1 reacties

Op 15 september 2012 omstreeks 08:12, zei Marc Vereecken:

bedankt Bram ....toch nog normale mensen hier

Op 14 september 2012 omstreeks 20:25, zei Nathalie Deboutte:

ik rij occasioneel met een bus, en ben altijd vree content als ik heelhuids de overkant van de spoorweg over ben.

Op 15 september 2012 omstreeks 01:13, zei Paul Sterckx:

Iedereen eens kijken naar de nummerplaat. In die landen krijgt men een rijbewijs van een 40-tonner als je een zak chips in de supermarkt koopt. Snappen jullie nu waarom de Belgische chauffeurs op 24 september willen staken?

Op 15 september 2012 omstreeks 01:14, zei Hendrik Maselis:

waarom stopt de trein niet alvorens de overweg op te rijden ;dan wes het ongeval niet gebeurd !!!!

Op 15 september 2012 omstreeks 01:15, zei Hendrik Maselis:

waarom stopt de trein niet alvorens de overweg op te rijden ;dan wes het ongeval niet gebeurd !!!!

1 reacties

Op 16 september 2012 omstreeks 07:58, zei Laurent De Bock:

Reageert u nu met deze zin uit pure onwetendheid of om een beetje aandacht te trekken? Volgens het verkeersreglement heeft een spoorvoertuig altijd voorrang. Moest elke trein aan elke overweg stoppen, het zou schoon zijn. Deze trein reed waarschijnlijk ergens tussen de 120 en 140 kilometer per uur. Een trein kan dus niet zomaar stoppen als hij een vrachtwagen of dergelijke ziet staan op een overweg. De trein zal wel een noodremming gedaan hebben maar om van hoge snelheid naar 0 te komen zijn een honderdtal meter nodig. Een trein is een gevaarte op zich van tientallen ton zwaar, dit staat niet zomaar stil.

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN