Forum

Reacties

Eén op de drie Vlamingen neemt voor 500 meter de auto

• maandag 17 september 2012, 06h08

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 18 september 2012 omstreeks 19:07, zei Alois Hens:

Ik rij zelfs met mijn auto naar de fitness want ik wil daar niet te vermoeid toekomen en waarom zou ik anders daar nog betalen om te zweten? En vooral waarom zou ik de wagen laten stilstaan? Ik steun de regering door op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk taksen te betalen. ps. voor degene die het nog niet door hebben, dit is sarcastisch bedoeld.

Op 17 september 2012 omstreeks 22:33, zei marc minot:

Allemaal dat gelul over de fiets, indien het regent neemt iedereen de auto,want dan zouden die fervente fietsers nat kunnen worden.En die fietstassen zijn ook levensgevaarlijk, veel te breed voor een fiets. En dat de fietsers dan gebruik maken van het fietspad. In Aalst zijn sommige fietspaden breder dan de straat en dan rijden ze nog op straat.Arrogant!!!!

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 23:07, zei Geert Tamsyn:

Larie, mijn fietstassen zijn niet breder dan mijn pedalen.

Op 17 september 2012 omstreeks 22:13, zei Frans Verstrepen:

Onbegrijpelijke reakties, vette luiaarden.

Op 17 september 2012 omstreeks 22:07, zei Gust De Weerdt:

Wat zongen de strangers ook weer? ''k Kan 'm ni misse, nog gin allef uur, a'k mut gon pisse, dan is per vwatuur'.

Op 17 september 2012 omstreeks 21:06, zei jean -pierre lievens:

Hallo politiekers wij zijn toch jullie melkkoeien .hoe meer wij rijden hoe beter voor jullie . We zullen onze melkkoe eens een maand op stal zetten . Wat gaan jullie dan staan janken .En jullie dan met BMW of AUDI en prive chauffeur .Enkel op de verkiezings affiche met de fiets . Jullie zijn allemaal kiekens zonder kop .Een bende bleters .

Op 17 september 2012 omstreeks 20:49, zei lieven demeestere:

weeral een belastingske bij voor de gewone man .... tjonge , ik doe gemiddelt 1 u 15 aan sport per dag . mijn vrouw bijna ook . daarbij zetten we ons geheel in om de kids een perfecte opvoeding te geven zowel op school als in de sport . ze zwemmen en ze lopen allebij . s' avonds hebben we meestal maar gedaan met onze taken maar we doen het heel graag . dan moet ge mij nie gaan vertellen dat ge een takske gaat bijvoegen om den fiets te promoten , ons ze geldezel kan zo vlug niet geven !! en wij kunnen ons niet ( kwa tijd ) permiteren om dan nog eens wat tijd te gaan verliezen aan te gaan fietsen of te voet om boodschappen te gaan , sorry !!!

Op 17 september 2012 omstreeks 20:29, zei Erwin Minnebo:

Beste Hilde, fiets ok maar voor boodschappen te doen vergeet het doe het zelfs eens en niet enkel voor een deodoranteke te halen hé.Wat betreft het openbaar vervoer, mag ik U vriendelijk verzoeken eens tot bij mij te komen Westmeerbeek/Hulshout en van hier naar Brussel te gaan (laten we zeggen Schumanplein).Dan moet ik ongeveer 6 uur per dag op dit vervoer zitten (wachttijd inbegrepen) dus dan ook met de nieuwe pensioen en werktijd regelingen nog eens 8uur werken dit wil zeggen dat ik 14UUR per dag op ben.....en nu nog eens zeveren hé zoek nog andere wijsheden uit. Zorg eerst dat het openbaarvervoer openbaar en goed bij prijs is en dat de monopolie van de LIJN en CO doorbroken word zoals nu voor het tarief van Electrabel. Dan zullen we alles opnieuw bekijken. Fietspaden zijn hier mooi en goed aangelegd maar die zijn overwoekerd door het onkruid de meeste cyclotoeristen rijden op de baan.Dus liever goede voetpaden aanleggen dat zal een mens al meer helpen.

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 20:49, zei Geert Tamsyn:

Met de fiets boodschappen doen gaat zeer goed, ik doe bijna alle boodschappen voor een gezin van vijf personen met de fiets, met de fiets kun je meer doen dan je denkt, zeker als je die fiets een beetje uitrust met boodschappentassen bvb. Wat het openbaar vervoer betreft geef ik u volledig gelijk.

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 21:02, zei William Himpe:

Mr Tamsin, Mr Minnebo spreekt over veel méér dan boodschappen doen hé !!!

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 21:12, zei Geert Tamsyn:

Hij spreekt over boodschappen doen met de fiets en over de slechte kwaliteit van het openbaar vervoer, ik ook.

Op 17 september 2012 omstreeks 20:25, zei Frans Verstrepen:

Sanne, ik wil hier alleen maar zeggen dat dit verwaand gedrag zichzelf zal oplossen wanneer onze auto té duur zal worden, we zullen dan wel de voettram moéten nemen.

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 21:00, zei Geert Tamsyn:

Verwaand én verwend gedrag ...

1 reacties

Op 19 september 2012 omstreeks 09:40, zei Paul Verspeelt:

Waarbij 'verwend' slaat op de modale automobilist,en 'verwaand' op de groene,die meent iedereen de les te moeten spellen.

Op 17 september 2012 omstreeks 19:55, zei Dirk Vandemoortele:

Men vertelde ons handelaars nochthans een ander verhaal toen men de steden en gemeenten verkeersluw maakte,al onze klanten gingen met de fiets komen,toch volgens de verkeersexperten. Onzin verkopen is nu eenmaal in.

Op 17 september 2012 omstreeks 19:26, zei Jean-Paul Van Haut:

Waar mensen zich allemaal mee moeien zeg! Ja de fiets is beter voor het milieu, autoloze zondagen... En dan met z'n allen in juli en augustus op vakantie het vliegtuig op en kerosine verstoken!Hoe hypocriet kan je zijn?

Hoogst aantal stemmen

Op 17 september 2012 omstreeks 11:26, zei Bert Meeuws:

Als we nu eens zouden beginnen met senaat/kamer/provinciehuizen ... etc. naast een station te bouwen. Dat zijn dan al een paar honderd 'overheidsbedrijfsvoertuigen' die kunnen opgeruild worden voor een treinabonnement.... Owh ... wacht ... hoe dom van mij, het is natuurlijk alleen de 'gewone' burger die zich moet aangesproken voelen.

Op 17 september 2012 omstreeks 11:43, zei Walter De Berlangeer:

We betalen toch voldoende aan accijnzen, wegenbelasting, taxen en BTW om er mee te rijden, terwijl de wegen en fietspaden er in herbarmelijke toestand AL JAREN bijliggen, doe daar eerst iets aan misschien voor je weer de automobilist gaat te schuld geven...trut.

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 12:20, zei Paul Reggers:

Dus omdat je betaald mag je de auto voor elke kleinigheid gebruiken. Rare redenering.

4 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 16:12, zei Walter De Berlangeer:

Dus u betaald veel!! geld voor iets zonder er gebruik van te maken? Dat is je goed recht en voor zover ik weet leven we nog altijd in een 'vrij' land en kan ik dus 'mijn' wagen gebruiken waarvoor 'ik' dat zelf wil, dat hoeft de overheid niet voor mij te beslissen..Ik koop ook geen boontjes die van Marokko of Polen moeten komen terwijl deze evengoed in de eigen streek te kweken zijn, dat noem ik pas compleet zinloos....

Op 17 september 2012 omstreeks 16:14, zei Raoul Rouma:

Ja

Op 17 september 2012 omstreeks 16:18, zei Patrick De Groote:

Zeker weten,of gaan we doen zoals in de tijd van het communisme?toestemming vragen of je je eigen auto mag gebruiken??

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 08:18, zei Paul Verspeelt:

Dat is toch wat groen wil.Betutteling,reglementitis,het opgestoken vingertje...inderdaad ,het communisme is nooit veraf bij groen.

Op 17 september 2012 omstreeks 17:01, zei Tania Wauters:

Inderdaad, lijkt me nogal logisch...

Op 17 september 2012 omstreeks 11:24, zei Marcel Van Vlaender:

Ik betaal keurig mijn autobelasting ,dus niet om mijn wagen in de garage te laten staan ! Ik moet de eerste nog ontmoeten die zijn auto gebruikt voor een rit van 100 m . Sinds kort gebruik ik het openbaar vervoer niet meer .Waarom ? Simpel ,wij [echte Belgen moeten betalen voor een rit met De Lijn ! 97% van de nietbelgen betalen NOOIT een ticket [ Gent ] ,zonder een boete te krijgen ,want hun antwoord is ; Ik kanne nie betalen ! enz...

Op 17 september 2012 omstreeks 12:07, zei Jan Beckers:

En hoeveel heeft dit zinloze onderzoek weer niet gekost?

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 12:18, zei Paul Reggers:

Wat is er zinloos aan dit onderzoek?

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 16:49, zei Geert Tamsyn:

Dat iedereen met een beetje gezond verstand al lang weet wat het resultaat zal zijn.

Op 17 september 2012 omstreeks 12:14, zei Günther Boerjan:

Ik heb eerlijke pogingen ondernomen om met het openbaar vervoer te gaan werken. Voor ochtendwerk dat om 9h begint moest ik om 5h30 opstaan voor de bus, en een weliswaar niet onoverkomelijke wandeling van een 2.5 km hoorde er sowieso bij. En bij namiddagwerk dat om 20h30 eindigde strandde ik rond middernacht in een godverlaten bushokje (eindhalte) op 13km van huis ....

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 18:00, zei Sanne Maes:

en wat doet dit nu terzake? Het gaat over afstanden van minder van 500m...

2 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 18:41, zei Paul Verspeelt:

En u neemt het openbaar vervoer voor minder dan 500 meter?

Op 18 september 2012 omstreeks 00:02, zei Ingrid De Kerpel:

Fout Sanne... De titel gaat over 500m, het artikel gaat over het onderzoek naar het gebruik van de wagen. Daarbij hoort de 500m, de fiets, het openbaar vervoer en zelfs het te voet gaan ! Letterlijk, de eerste zin van het artikel: -> 'De Vlaming grijpt automatisch naar de wagen, ook wanneer hij slechts enkele honderden meters verderop moet zijn' Merk je het woordje 'OOK' in de zin ? Openbaar vervoer... begin bij de simpele Belbus die niet stopt voor de bejaarde zijn deur, maar 250m verder omdat zijn stoppunt daar is, die leeg of met één passagier een bushalte passeert omdat de persoon in de bushalte niet belde voor een ritje enzovoort enzovoort. DAT is pas geregeld en milieubewust !

Op 17 september 2012 omstreeks 10:46, zei Tania Wauters:

So.....? Straks moeten we ons nog verantwoorden voor hoeveel keer we naar het toilet gaan per dag...! Wa ne zever....

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 18:03, zei Sanne Maes:

Wees dan ook consequent in uw gedrag mevrouw wauters, en ga dan ook niet zagen als de brandstofprijzen een halve cent per liter opslaan... Ritjes van 500m zijn nefast voor uw wagen én voor uw verbruik!

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 07:40, zei Tania Wauters:

Ik zaag daar toch ook nie over...! Of de 'naft' nu 1.50 euro staat, of 2 euro, rijden zullen we toch altijd doen. Van de prijs aan de pomp lig ik écht niet wakker hoor, er zijn belangrijkere dingen int leven.....!

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 09:12, zei Geert Tamsyn:

U ligt er niet van wakker, vele mensen die het niet zo breed hebben wel, hoor. En uw en al die andere overbodige kilometers verhogen de vraag naar brandstof en dus ook de prijs. En voor mensen die hun auto echt nodig hebben, kan dat flink pijn doen. Maar goed, daar ligt u dus niet wakker van, ikke, ikke, en de rest ...

2 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 12:01, zei Tania Wauters:

Door jullie 'groene fietsdrang' zijn de fietsen zo duur geworden....

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 13:01, zei Geert Tamsyn:

Peanuts in vergelijking met de kosten van een auto. En gratis in gebruik.

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 13:43, zei Tania Wauters:

Dit lijkt meer en meer op jaloers gedrag van de fietsers...! Ik vraag toch aan niemand om MIJN rekening te maken ? Als mijne gebuur zich morgen een privéjet aanschaft, en daar wa nutteloos toerkes mee doet boven de gemeente, hebben wij daar dan last van als hij veel kerosine moet tanken, nee toch...!?!

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 14:09, zei Geert Tamsyn:

Wel als door dat nutteloos verbruik de prijs van de brandstof gaat stijgen voor iedereen, en ja, ik weet het, u ligt daar niet wakker van, maar ik ken veel mensen, de sociaal zwakkeren eerst, die dat wel pijnlijk vinden. En als het nutteloos verstoken van brandstof door de fijn stof-uitstoot bijdraagt tot astma bij kinderen en long- en hartproblemen bij ouderen, dan vind ik toch dat je dat moet proberen te vermijden. Voor de rest is hier van jaloezie geen sprake, eerder van medelijden bij zoveel kortzichtigheid.

Op 18 september 2012 omstreeks 09:38, zei Paul Verspeelt:

Typevoorbeeld van groen gelul.

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 11:22, zei Geert Tamsyn:

Schelden, typevoorbeeld van gebrek aan echte argumenten.

2 reacties

Op 19 september 2012 omstreeks 08:09, zei Paul Verspeelt:

Argumenten in overvloed nochtans,en niet alleen van mij.Maar met een groene paardenbril op ziet u ze natuurlijk niet,of wil u ze niet zien.

Op 18 september 2012 omstreeks 12:03, zei Tania Wauters:

Mr. Paul Verspeelt scheld niet, hij gebruikt alleen maar een werkwoord...groot verschil!

Op 17 september 2012 omstreeks 11:41, zei Roger Geens:

Openbaar vervoer,de bus op 500m,de trein op 3 km,een beenhouwer hebben we niet op het dorp en daarom rijd ki naar de Makro in Deurne en koop daar winkelwaar voor de hele maand,groenten daar moet ik mij niet voor verplaatsen want die komen uit eigen hof en de diepvriezer zit gevuld en ook de 2de heeft niet veel plaats méér.Ik gebruik de auto voor mijn bijkomend beroep ,ik kan toch moeilijk 500 m lopen naar de bus om 1 km verder een uitlaatpot of batterij te kopen,Weet je vorrzulke zielige praat heb ik liever dat ze het laatavondnieuws van 24 uur nemen.

Op 17 september 2012 omstreeks 11:51, zei Griet Lambert:

De oudsten nemen het openbaar (betalend) vervoer naar school. Ze worden 'geperst' in de accordeonbus, staand tot aan de deur, langs landelijke wegen aan een gevaarlijke snelheid, dit allemaal zonder gordel. Nochtans moet men zelf zitjes kopen om de veiligheid van onze kinderen te waarborgen en krijgt men boetes wanneer de gordel niet gedragen wordt. Misschien dat we beter Gaia inschakelen zodat onze kinderen niet als beesten vervoerd worden naar school, zodat ze tenminste een veilige plaats krijgen op die betalende bus.Dit terwijl de ' belbussen' zo goed als leeg rondrijden. Wat kost dit niet allemaal. Nog veel werk aan de winkel zou ik zeggen aan mevr. Crevits. Dit stellen wij allemaal vast zonder een duur studiebureau in te schakelen.

Op 17 september 2012 omstreeks 12:53, zei wospos sss:

So what. Alsof ik altijd een fietsje ga bij hebben en 10001 risico's lopen voor deze kleine afstand af te leggen. Om te beginnen: mijn veiligheid, comfort (Belgisch weer), en VOORAL... je moet tegenwoordig zelfs in kleine gemeentes een anker aan je fiets hangen, als je wil dat deze niet gestolen wordt. -- Ik woon niet in een groot stad. Dus het aanbod is rampzalig. Eigenlijk moet openbaar vervoer in een spinnenweb rijden, in Vlaanderen rijden ze allemaal richting de steden. Leuk, ... als je daar moet zijn. Logisch dat dit niet veel mensen aanspreekt. Aanbod in bedrijvenzones is ook een ramp. -- Bovendien... wat gaan jullie apen-ministers doen als we 30% minder de wagen nemen? In verkeerstelling, jaarlijkse taks, brandstof (accijnzen + 21% BTW), belasting op voordeel in natura bij zelfstandigen en mensen met bedrijfswagen. Kan me moeilijk inbeelden dat jullie deze win-for-life zo maar gaan opgeven. -- Crevits, i.p.v. studies te maken waarom we de auto nemen, doe iets aan de oorzaak.

Op 17 september 2012 omstreeks 11:04, zei Magda De Munck:

Hoe moet je anders thuis geraken met een volle winkelkar, zelfs als je buurtwinkel 500 meter ver ligt?

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 16:53, zei Geert Tamsyn:

Je winkelkar niet volladen, misschien?

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 17:02, zei Tania Wauters:

Stom geboren, of stom gewiegd....?

1 reacties

Op 17 september 2012 omstreeks 20:36, zei Geert Tamsyn:

Ik ben steeds weer verwonderd over die overvolle winkelkarren, in de dertig jaar dat ik boodschappen doe voor ons gezin van vijf personen, heb ik dat nooit gekund. Die volle karren zijn dan voor de helft gevuld met overbodige brol. En zo doe je dan overbodige autokilometers voor het transporteren van overbodige koopwaar.

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 08:22, zei Paul Verspeelt:

Het is dus nog niet genoeg,dat u gaat bepalen HOE iemand naar de winkel gaat,uw betutteling gaat al zover,dat u ook nog wil opleggen WAT hij er koopt!Dictatoriale neigingen?Een donkergroene zeker?Bij groenen is het communisme immers nooit veraf!

1 reacties

Op 18 september 2012 omstreeks 11:20, zei Geert Tamsyn:

Voor mijn part koopt iedereen zoveel hij/zij wil, desnoods sleuren ze maar een ganse camion mee naar huis. Maar als de helft van wat je koopt overbodig is, moet je niet de indruk wekken dat je niet anders kan dan je wagen te gebruiken om boodschappen te doen, dat is dan je eigen vrije keuze waarvoor je ook je verantwoordelijkheid moet durven opnemen.

1 reacties

Op 19 september 2012 omstreeks 08:05, zei Paul Verspeelt:

En als rechtgeaarde groene communist,acht u zich natuurlijk gekwalificeerd om te beoordelen,wat voor het gewone volk overbodig is! Over betutteling gesproken!!!!

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN