Forum

Reacties

Blankenberge wil af van zijn marginale imago

• donderdag 20 september 2012

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 21 september 2012 omstreeks 10:16, zei Robby Mast:

Hello Bart Samsung, ik hou ook van Oostende hoor, en wil dat niet beconcurreren. Het gaat hier niet over chauvinisme voor een stad. Blankenberge heeft echter ook zijn eigenheid, zijn positieve punten. Men moet die echter willen zien en valorizeren. Het strand, publieke ruimte bij uitstek, omvormen tot commerciële cafézone is de grootste vergissing die de stad de laatste jaren begaan heeft. Het is door zulke zaken dat men de kwaliteit van Blankenberge te grabbel gooit. Het strand moet terug publiek worden! Weg ook met de concessies voor strandstoelen. Een echt open strand maken, en je zal vanzelf een ander publiek zien komen.

Op 21 september 2012 omstreeks 01:00, zei Patrick Steelant:

Ik dien een klacht in bij CGKR omdat ik als Antwerpenaar blijkbaar automatisch beschouwd wordt als marginaal.

Op 20 september 2012 omstreeks 21:06, zei Robby Mast:

Ik hou van de sociale mix in Blankenberge, veel echter en levendiger dan het zogenaamde elite-publiek van parvenus dat Knokke vergiftigt. Er is dus niets mis met Blankenberge, behalve dan een minderwaardigheidscomplex gekoppeld aan een kortzichtige mentaliteit zowel van middenstand als van stadsbestuur die enkel denken aan winst op korte termijn. Daarvoor verkwanselen ze het strand dat sinds vorig jaar is omgevormd tot het grootste openluchtcafé van België, en bouwen ze het Leopoldplein vol met karakterloze bouwsels onder het motto 'elke vierkante meter meer in zo'n building brengt nog wat meer geld op'. Lezers die zeggen dat Blankenberge marginaal is kennen enkel de Kerkstraat en omgeving. Blankenberge is echter véél meer, zo beschikt het onder meer over de mooiste jachthaven (niet de grootste) van België. Wij hebben een leuke kleine stad maar geef haar een beetje meer visie aub!

Op 20 september 2012 omstreeks 20:26, zei Marc Bourguignon:

al jaren zijn er verschillende winkels op de dijk en in stad waar alles aan discount prijzen verkocht worden,deze winkels en hun klienteel zien er dan ook discountachtig uit,het is dan ook niet moeilijk dat de gevestigde kledij en andere zakens die onze stad vroeger rijk was moeten verdwijnen daar ze de onverantwoorde dure huurprijzen niet meer kunnen of willen betalen. hoeveel tatoo shops zijn er in onze stad ? in vele andere kustgemeenten zie je deze soorten handelszaken niet,aan wie ligt de fout of de verantwoordelijkheid ?

Op 20 september 2012 omstreeks 20:14, zei Nicole Verschaeve:

Meer dan 30 jaar baat ik een speelgoedwinkel uit op de Zeedijk te Blankenberge. De massa 'slunsenwinkels' aan de Oostkant brengt een pak speciaal publiek mee. Wij ook moeten het met deze klanten stellen, en voor ons is elke klant even welkom. Een poging om de slunsenwinkels weg te werken (men heeft ze indertijd binnengehaald en trekt inderdaad dat type volk wat aan) brengt absoluut geen oplossing. De leegstand wordt dan enorm op de Zeedijk (welke Belg zal hem daaraan nog wagen ?), of gaat men er nog nieuwe tea-roomtjes (oververzadigd) met als faciliteit een terrasje op de Zeedijk te mogen plaatsen ? (extra inkomsten voor 't stad ?) Doe je als handelaar alle moeite om er iets van te maken, dan word je gewoon gestraft. Waar zijn de uniforme terrassen waarvan sprake was. Er is een serieus probleem, zo een beetje van te veel vriendjespolitiek. Jammer, moet er nog een stem van ons zijn voor onze burgervader ? Misschien kunnen we de politieker bedanken op 14 oktober die ooit interesse toonde in onze winkel. Is die er wel ?????

Op 20 september 2012 omstreeks 19:50, zei Frans Dewulf:

Blankenberge wonder schone stad ……. ! Mooie stad, de stadskast is leeg ! Waar is het geld naartoe ? DEXIA …………………….

Op 20 september 2012 omstreeks 16:30, zei Ronald Dams:

Ik heb Blankenberge nog door niemand 'marginaal' horen noemen. Wat ik wel ondervind, is dat de 'echte Blankenbergenaars' met een complex rondlopen. Dat Blakenberge een publiek aantrekt dat men in andere badsteden niet of minder aantreft is juist, maar Blankeberge heeft bij mijn weten nooit het echt rijke publiek aangetrokken en dat heeft de Blankenbergse commersanten nochtans geen windeieren gelegd! Mensen komen hier vakantie 'vieren'. Als men een ander publiek wil, moeten de 'echte Blankenbergenaars eerst eens voor de spiegel gaan staan, alvorens de schult in de schoenen van anderen te schuiven! Een 'marketingsplan' alleen zal niet helpen.

Op 20 september 2012 omstreeks 16:08, zei Eduard Clé:

Is Blankenberge een badstad? Tiens, ik heb altijd gedacht dat het een beschermde werkplaats aan zee was!

Op 20 september 2012 omstreeks 15:44, zei Carine Vermeulen:

Volgende zomer is het met een grenswacht : identiteitskaart + loonfiche om te zien van waar je komt en hoeveel je verdient . Als het hun aanstaat binnen anders terug keren :)

Op 20 september 2012 omstreeks 15:41, zei Guy Van de Vyver:

t'Ja ik woon in Wenduine en ik kom ook maar alleen in Blankenberge als ik er moet zijn hoor. In het seizoen is het een echte ramp. Steek maar eens een frietje op de markt of aan het park dan heb je genoeg gezien:-(

Hoogst aantal stemmen

Op 20 september 2012 omstreeks 05:37, zei Mark Grosemans:

op den duur zou je nog denken dat er gemeenteraadsverkiezingen op komst zijn !!

Op 20 september 2012 omstreeks 08:07, zei Eli Janssens:

dat de burgemeester het imago 's nachts eerst eens een beetje 'opkrikt', de horden dronken hooligans die van de nachtbars en dancings brakend, schreeuwend en ovral urinerend, door de straten zwalpen tussen 4 en 6, een spoor van vernieling achterlatend. nog veel werk aan de winkel! misschien beginnen met meer blauw op straat?

3 reacties

Op 20 september 2012 omstreeks 09:13, zei Jean Peeters:

dat 'blauw' dat Blankenberge rondlopen heeft, wil je echt niet zien vermeerderen in die stad want di doen de graad van marginaliteit alleen maar stijgen

Op 20 september 2012 omstreeks 09:37, zei Chris Neyt:

dat blauw, is zelfs bang om in cafe te komen als er iets gebeurd, nee, ze rijden toerkes om blok, als je dan zelf naar politie gaat, mag je de volgende dag nog eens terugkomen

1 reacties

Op 20 september 2012 omstreeks 14:58, zei Jean Peeters:

die blauwen zijn alleen stoer als ze met een zestal van hen en super veel machtsvertoon een tweetal jongens van 15 a 16 jaar die wat kattenkwaad uithaalden.Flauwe bende

Op 20 september 2012 omstreeks 09:52, zei Richard Van den Broeck:

Nog niet zo lang geleden was dat wel het imago van Oostende. Wij woonden toen in de Van Iseghemlaan en mochten vrijwel ELKE dag 'genieten' van de show van de Oostendse brandweer die met hun brandslangen de kots en de pis van de baan, de auto's en de muren kwamen wegspuiten ter hoogte van het Wit Paard, thans Neptunus! En dat niemand komt vertellen dat het niet waar is. Wij waren geen toeristen; wij woonden daar... Ik woon nu in Blankenberge op de dijk en vind Blankenberge veel interessanter dan Oostende waar nog geen vrije tafel op een van de zeldzame terrassen op de dijk of in stad te vinden is als men dorst heeft! Bovendien kan men in Blankenberge tenminste nog van het zicht genieten: de zee is overal zichtbaar, dit in tegenstelling tot Oostende, Wenduine en waarschijnlijk nog andere badsteden waar de strandcabines het zicht totaal belemmeren;

Op 20 september 2012 omstreeks 09:15, zei anne-lies Vanmechelen:

Blankenberge heeft een mix van toeristen en niet een (sorry voor het woord) bekakt publiek à la Knokke. Goed zo. Maar waar Blankenberge moet mee stoppen is zijn strand vol zetten met bars met namaak palmen, bamboetenten en ga zo maar door: afschuwelijk zicht (lelijker dan het publiek) en kinderen kunnen niet vrij spelen omdat de ouders graag aan de bar hangen. Geen enkele kustgemeente doet dat. Is het voor het geld? Blankenberge heeft veel meer troeven, zijn...jachthaven, staketsels, art nouveau van de bovenste plank, polders, mooi station (ze gaan het toch niet afbreken hoop ik?), wandelbos naar Wenduine, herstel van oude vissersboten enz. Kent Blankenberge wel zijn eigen waarde? Nee, Blankenberge, niet goed bezig: sluit je bars op het strand en je ziet opnieuw de zee vanop de dijk. En laat de kerkstraat: welke badplaats heeft een rechte lijn van het station naar strand?

2 reacties

Op 20 september 2012 omstreeks 09:19, zei Jean Peeters:

inderdaad een goede opmerking want het bestuur heeft de voorbije 12 jaar niets meer gedaan dan alleen de commerce te steunen zonder oog te hebben voor kwaliteit.

Op 20 september 2012 omstreeks 14:33, zei Ghislain Ruymen:

Volledig akkoord, dit jaar nog eens naar Blankenberge geweest, maar ik ga er nooit meer terug. Het lelijkste strand van de noordkust is gelegen in Blankenberge, schandalig. Maar het moet opbrengen voor de stad. Geef mij maar Westende, Oostduinkerke ja zelfs De Panne.

Op 20 september 2012 omstreeks 07:17, zei Rita Claeys:

het is de marginale badstad van de kust,altijd geweest en het zal zo blijven,en de johny's met hun foute trainingspakken moeten toch ergens terecht kunnen,dus laat ze maar in blankenberge blijven.

Op 20 september 2012 omstreeks 09:38, zei Daniel Boeve:

Het is de stad die door de marginalen is ingepikt .Daar voelen ze zich thuis .We waren er ook eens ...ze zaten te eten in de restaurants met ontbloot bovenlijf en met een pet op .Wij leerden thuis dat als ge ergens eet u een klein beetje moet aankleden en een pet afneemt tijdens het eten .Maar dat petjesvolk is toch meestal van ........ afkomst en IQ zit er meestal ook niet veel onder .

2 reacties

Op 20 september 2012 omstreeks 12:42, zei Patrick Douchy:

Daniel proficiat met uw hoog IQ.

Op 20 september 2012 omstreeks 12:44, zei Leen Van Breda:

Wil je nu zeggen dat alle mannen met een pet marginaal zijn? Van vooroordelen gesproken... Dat getuigd ook niet van veel IQ onder u ... !!

Op 20 september 2012 omstreeks 08:51, zei Frank Van Bever:

Vorig jaar per toeval met een vriendin langs gereden met de motor omwille ik niet echt wist waarheen te rijden, besloten om eens jawel Blankenberge aan te doen. Tot mijn eigen schuld zijn we er snel weg gereden richting Oostende. Sorry Meneer de Burgemeester, maar Blankenberge is nog steeds de marginale stad bij uitstek !

Op 20 september 2012 omstreeks 10:31, zei Paul Vandekerckhove:

'k zalt zeggen meneer de burgemeester ,de zware gevallen die altijd goed waren om hun vakantiegeld op te doen moeten nu maar ophoepelen voor diegenen die het in knokke niet meer kunnen betalen !

Op 20 september 2012 omstreeks 12:17, zei Henk Goddemaer:

En nu allemaal in koor : 'TE LAAAAAAT !!!!'

Op 20 september 2012 omstreeks 13:37, zei Jean-Pierre Vander Stichele:

We weten al lang dat het hier alleen maar gaat om de toeristen en om het geld. Met de liberalen aan het bewind kan het niet anders. Blankenberge op zich is niet marginaal en de mensen die hier al jaren wonen zijn het ook niet. Het is enkel een probleem met al die gastjes die hier komen wonen en die elders misschien buiten gesmeten zijn. Wat je hier soms ziet rondlopen grenst aan het ongelooflijke en het zijn niet alleen heel veel Antwerpenaren maar ook heel veel Walen die zelfs maar één taaltje kennen. Het verschijnsel zie je best buiten het seizoen (dat zien de toeristen niet hé) en dan moet je maar eens in de straten rondlopen. Als je op de 10 mensen die je tegenkomt nog 2 mensen in het Blankenbergs hoort praten, dan ben je gelukkig. Maar voor al die gasten moeten de Blankenbergenaars uit de weg gaan en denken dat ze zelf in een vreemde stad wonen en dat is nu eens geen racisme maar de pure realiteit!!!!

Op 20 september 2012 omstreeks 09:55, zei Jacky Depraetere:

blankenberge zou beter aan den dijk wat doe al die winkeltje zijn al de zelfde en zijn inderdaat voor apart volkse en laat de mooie winkels in de straat langer open blijven want nu als het een mooie dag is en je gaat zonnen blijf er niets meer te doen in blankenberge vroegen was dat zo en veel beter was het en meer volk in de straten en laat de schoone wilkels niet weg lopen

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN