Forum

Reacties

Gevangenisdirecteur wil gevangenissen afschaffen

• maandag 04 maart 2013, 23h14

Lees het volledige artikel

Reacties

Meest Recent

Op 07 maart 2013 omstreeks 14:23, zei Pascale Reygaert:

De doodstraf of electrische stoel terug invoeren of guillotine voor de zware misdadigers of voor degene die kinderen voor hun leven hebben verminkt.Er zal niet veel plaats tekorten meer zijn...(die hebben ook geen 2de kans meer) mr den directeur.

Op 06 maart 2013 omstreeks 23:54, zei Jan Dalmotte:

Afdanken die gek.Die is niet toerekeningsvatbaar.Kunnem hem daar misschien alleen in zijn eigen gevang zetten en de bandieten loslaten.Een goei pree en geen omkosten meer.

Op 06 maart 2013 omstreeks 22:01, zei Tony Froyen:

Wat was 'n guillotine toch 'n mooi ding! Spijtig dat men dat enkel nog in 'n museum kan bewonderen ipv in werking op 'n marktplein...

Op 06 maart 2013 omstreeks 17:30, zei Thérèse Coppens:

die direkteur moet dringend onderzocht worden door een pchiater, al ééns gedacht aan al die slachtoffers mijnheer de dirikteur? die ze gemaakt hebben ,en het leed dat word aangedaan van de familie, ga éérst is kijken naar de bejaarden huizen,waar de meeste verkommeren,omdat er geen geld is ,om ze menswaardig op te vangen! voor mij mag vandaag nog de doodstraf ingevoegd worden zo komt er voldoende plaats vrij en hoeven er ook geen nieuwe gevangenissen meer gebouwd worden,en voor de rest stop met die onzinnige uitspraak zeker benoemd door die linkse bende?

Op 06 maart 2013 omstreeks 05:17, zei Pol Gillis:

Ik begrijp nog altijd niet waarom misdadigers altijd beter behandelt worden dan hun slachtoffers? In 99% zijn ze met recht en reden in de gevangenis beland. Ze hebben tegen de afspraken en de wetten en regels van de gemeenschap en het volk gezondigt. Zo waarom wil de heer Claus (en misschien nog andere goodie-goodies) hen belonen voor hun verkeerd gedrag. Een groot percentage van diezelfde misdadigers zullen toch onmiddellijk herbeginnen zodra ze vrijkomen door parool of einde strafterm. Niemand staat stil bij de gevoelens van de slachtoffers van hun misdaden, dat hebben we onlangs nog geconstateert bij de vervroegde vrijlating en poging tot vervroegde vrijlating van de Dutroux moordenaars-bende.Gezond verstand is zoek bij het gerecht en wordt vervangen door besparingen en financieel profijt. Want het bouwen van deze luxe verblijfplaatsen met alles daarrond en daarbij, zal weeral veel geld opbrengen bij een aantal ondernemers. Hopelijk maakt de kiezer een goede keuze in 2014.

Op 05 maart 2013 omstreeks 22:35, zei Adinda Demeester:

Ik vind het geen slecht idee voor gedetineerden die kleine vergrijpen gedaan hebben, zoals een winkeldiefstal, kleine drugverslaafden, enz. Maar toch niet voor moordenaars, pedofielen, enz. Maar veel minder luxe in de gevangenissen mag zeker en vooral laat ieder in zijn eigen land zijn straf uitzitten, ook al een grote kost minder.

Op 05 maart 2013 omstreeks 22:31, zei Rita-Maria Van De Perre:

Te gek voor woorden! Wil die gevangenisdirecteur die dit wil lanceren misschien ook eens in de kranten komen? Ik wil hier geen gedetineerden in mijn achtertuin zien!

Op 05 maart 2013 omstreeks 22:30, zei Carlos Baillieu:

In Miami Florida heeft men ook geprobeerd om gevangenen te laten samen wonen. Gevolg .. en stad waar moorden normaal zijn. Dit is het meest dwaze voorstel dat ik de laatste jaren heb gehoord en frappant at dit keer komt het niet van een politicus.

Op 05 maart 2013 omstreeks 22:16, zei Marc Bohets:

Dit lijkt me een prima idee voor gevangenen, als aanloop voor hun vrijlating, zodat ze zich terug in de maatschappij kunnen integreren. Gevaarlijke gevangenen horen volgens mij wel thuis in een echte gevangenis, Ik zie een Dutroux of Degelder nog niet direct in zo een lokaal dententiehuis functioneren

Op 05 maart 2013 omstreeks 22:04, zei Linda Muts:

In plaats van boeven en criminelen het naar hun zin te maken, en hun leven aantrekkelijk te maken, zou het niet beter zijn van voor de 'gevangenen' en daarbij bedoel ik voor jonge gehandicapten beneden de 40-50 jaar opvanghuizen te bouwen, de boeven en criminelen krijgen meer aandacht dan zij die door ziekte of verkeerslachtoffers niet meer thuis kunnen wonen door de ernst van hun toestand, zij worden in een bejaardentehuis gedumpt....hier moet ook verandering in komen, en veel DRINGERDER dan gevangenissen !!! en die mensen hebben niets misdaan

Hoogst aantal stemmen

Op 05 maart 2013 omstreeks 08:37, zei Rudy Van de Velde:

En dat noemt zich een gevangenis directeur ? Supermax gevangenissen zouden er moeten komen voor de vele recidivisten, waar er zo weinig mogelijk comfort en plezier kan gemaakt worden.Tenslotte is het de maatschappij die opdraait voor hun hotelkosten en daar mag ook gespaard worden want ze leven nu al beter dan sommigen armen in de maatschappij die niks mispeuterd hebben.

Op 05 maart 2013 omstreeks 07:27, zei Willem Goossens:

een fietsband herstellen en links en recht een sjakoske trekken, in de groendienst werken en een verkrachtingske in het park af en toe. teznij de gevangenen een dikke bol aan hun been geketend krijgen, dan nog zullen sommigen gevaarlijk zijn,komaan zeg ! heeft die man gesnoven of zo.

Op 05 maart 2013 omstreeks 07:08, zei Werner Goris:

Goedkoper? Ge hebt veel meer personeel nodig. Voor elke gevangene 1, want wie gaat anders effectief controleren of hij banden plakt? Plan is onzin en zal criminelen nog minder afschrikken.

Op 05 maart 2013 omstreeks 07:38, zei Martin Amelynck:

fietsenherstellen...groendienst... tja al wat een mens doet moet je relateren aan verantwoordelijkheidszin... iets half doen is zoveel als niets doen, integendeel je hebt nog meer vodden nadien... persoonlijk zou ik zeggen, steek de zware criminelen op een eiland zonder voorzieningen en willen ze overleven dan moeten ze hun hoofd en handen maar gebruiken en leren samenleven

Op 05 maart 2013 omstreeks 07:54, zei Peter Elsen:

Misschien tijd om de 'doodstraf' bespreekbaar te maken. Ten eerste kan het preventief werken, waardoor de kans dat men zware criminele feiten pleegt misschien zal dalen en ten 2de er plaats gecreëerd wordt in de gevangenissen.

2 reacties

Op 05 maart 2013 omstreeks 09:42, zei Luc Van Rensbergen:

@Peter Elsen,weet u wel wat de doodstraf betekend,niemand heeft het recht om iemand te doden,U ook niet.U verlaagt zich tot een onmens.

3 reacties

Op 05 maart 2013 omstreeks 09:53, zei :

hebben de misdadigers dan wel het recht om iemand van het leven te ontnemen ??????????

Op 05 maart 2013 omstreeks 09:54, zei Magda Bauwens:

Criminelen die andere mensen gefolterd en vermoord hebben, die zullen de doodstraf helemaal niet erg vinden. Is men 100 % zéker van de gepleegde feiten, dan hoeft er geen proces dat tijd en geld (dat we niet hebben) kost en ze zullen zéker niet meer herbeginnen.

Op 05 maart 2013 omstreeks 10:08, zei Sonja Desruelles:

wat ik geschreveb heb was niet voor Peter Van Elsen bedoeld maar voor jou Luc

Op 05 maart 2013 omstreeks 11:36, zei Pieter Degraeve:

En hoeveel procent van de huidige gevangenisbevolking komt daarvoor volgens u dan in aanmerking? De helft zijn druggebruikers en/of dealers, een kwart zijn psychiatrische patienten die zogezegd 'geinterneerd' zijn. Hoeveel echt zwaar veroordeelden zitten er volgens u in de gevangenis?

Op 05 maart 2013 omstreeks 08:10, zei Christian Demeester:

Veel gelijk, geen gevangenissen, maak er concentratiekampen van waar de bewoners zelf moeten instaan voor kost en inwoon. Niet willen werken = geen eten. En geef misdadigers dezelfde straf als ze hun slachtoffers aangedaan hebben.

Op 05 maart 2013 omstreeks 08:38, zei Julien De Kerpel:

De directeur ( Politiek benoemd ? ) gebruikt waarschijnlijk al de aangeslagen drugs zelf ! Anders vertel je zo geen onzin .

1 reacties

Op 05 maart 2013 omstreeks 08:52, zei Freddy Clauw:

Awel dat was ook mijn eerste gedacht sé ...drugsgevangenis !

Op 05 maart 2013 omstreeks 08:53, zei Freddy Clauw:

Waarom niet voor elke gevangene een prachtige villa pipo ?

Op 05 maart 2013 omstreeks 09:04, zei Ronny Vander Donckt:

Binnenkort zullen ze misdrijven plegen om te 'mogen' in een gevangenis blijven en zorgeloos en kosteloos te kunnen leven op de rug van de gemeenschap.

Op 05 maart 2013 omstreeks 12:52, zei Bartholomeus Dewulf:

Begin met alle gevangenen die gemoord of verkracht hebben af te schieten. Plaats zat voor de rest !

1 reacties

Op 05 maart 2013 omstreeks 21:50, zei Johny Dermaut:

Kogeltje van 20 cent en alles opgelost...........

ADHESE IMU - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE SKY - 1K - NIET VERWIJDEREN

Spelregels forum

Lees hier de spelregels van ons forum. Opgelet, wie een van deze regels overtreedt zal geweerd worden van het forum.
De debatten worden gemodereerd door de online redactie.
ADHESE NBO_PARTNERTICKER - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE IMU.INHOUSE - 2K - NIET VERWIJDEREN