Nieuwsblad.be
U bent hier: Home » Forum
Debat
Laat hier uw opmerkingen en reacties na op het sportnieuws van de dag, de grote en kleine verhalen die u bezig houden.
Voeg een reactie toe
Op 02 februari 2012 omstreeks 17:23, zei Tony Staes:
Sinds ze de fora verandert hebben is het niet op vooruit gegaan. Tegenwoordig moet ge reageren onderaan een bericht en indien er velen gereageerd hebben kan men gemakkelijk een driegangen menu gaan eten tegen dat men de gevraagde bladzijde beet heeft. Als men bij het gewone nieuws de lezersbrieven vraagt krijgt men deze van 08/11/2011. Ze beseffen hopelijk op de redactie dat we reeds een ander jaar begonnen zijn? Geef ons terug het oude concept!!!!!!!!
Op 29 januari 2012 omstreeks 17:46, zei Tony Staes:
Een hartelijke proficiat aan de voltallige nationale ploeg tijdens het WK. Niels is de verdiende wereldkampioen na een overdonderende rit! Geniet na van uw prestaties!!! Afgaande aan de uitslagen bij de jongeren, ziet het er naar uit dat we enkele buitenlandse klasbakken kunnen verwachten in de toekomst. Van bij onze noorderburen zullen we meer strijd kunnen verwachten daar zullen Groenendaal en VD Poel voor zorgen die daar enkele talenten aan het opleiden zijn. Alles samen een mooi WK.
Op 26 januari 2012 omstreeks 21:16, zei Eddy Caluwaerts:
Ook al een paar wedstrijden in Gabon en Equatoriaal Afrika gezien alwaar de ' Africa - cup' wordt betwist ? Naast het feit dat landen zoals Tunesië , Lybië en Soudan waar men mekaar stelselmatig uitmoordt toch nog tot voetballen komen is mij het volgende opgevallen. Prachtige stadions geschikt voor tienduizenden toeschouwers worden bevolkt door amper een paar honderd supporters. Getuig ik van een slechts karakter wanneer ik stel dat onze bijdragen die we bij diverse gelegenheden storten voor onze Afrikaanse medemensen aan de bouw van sportstadions en andere torens van Babel worden besteed i.p.v. aan de bevolking ? Ik heb goede redenen om dit aan te nemen want zo te zien zijn de plaatselijke voetbalfans niet in staat een toegangskaartje aan te schaffen voor deze wedstrijden.Of worden de matchen wellicht gespeeld op het ogenblik dat iedere Afrikaan aan het werk is ? E. Caluwaerts.
Op 26 januari 2012 omstreeks 20:10, zei Dirk Cornil:
Wat met Bart Wellens gebeurd is enkele weken geleden gaf mij een déja-vu gevoel: in 2003 werd onze zoon acuut opgenomen in het hospitaal van Geel en van daaruit nog dezelfde avond naar het UZA overgebracht. De dokters die hem behandelden waren zeer waarschijnlijk dezelfden als bij Wellens, alleszins dokter Jorens van het UZA. Ook bij onze zoon begon het met een griepaal syndroom (bovenste luchtweginfectie) dat een acuut hartfalen teweegbracht met daaropvolgend multi-orgaanfalen. Onze zoon heeft het niet gehaald en is twee dagen later gestorven, misschien ook omdat hij een onderliggende spierziekte had en in algemeen verzwakte toestand was. Bij onze zoon was geen sprake van doping en voor mij is wat met Bart Wellens gebeurd is ook perfect te verklaren zonder daarbij een dopingverhaal te betrekken.
Op 25 januari 2012 omstreeks 23:34, zei Bram Wolfs:
Zondag strijden hoogst waarschijnlijk zeven belgen en één (half begische) tsjech om de wereldtitel veldrijden. Tenzij het van de heer Smets afhangt. Die pleit ervoor om de titelstrijd te herleiden tot een slecht toneelstuk waarbij de eerste belg die tien meter voorsprong neemt wereldkampioen wordt. Het hele veldritseizoen strijden de belgen onderling voor de overwinning, maar tijdens de belangrijkste wedstrijd van het jaar wordt er met sancties gedreigd voor renners die zelf willen winnen. Ik hoop dat ze er niet naar luisteren. En als Stybar wint? Dan zal dat waarschijnlijk zijn omdat hij die dag de beste is. Is dat dan zo erg? Ik denk dat vele crossliefhebbers liever een wedstrijd zien waarbij een buitenlander wint, dan een schouwspel dat na drie minuten beslist is.
Op 25 januari 2012 omstreeks 11:50, zei Carly Bauters:
Zondag Koksijde, vraag me af wat het gaat geven. Stybar kan zeker niet wachten om de boel op stelten te zetten, want hij kan zich niet permiteren om als 8ste naar een zandstrook te gaan met 7 Belgen voor hem. Wie ook niet lang zal wachten bij de Belgen is Niels Albert, het zou me niet verwonderen dat dit de eerste Belgische aanvaller zou zijn. Pauwels zal in de buurt van Klaas blijven,tenzij Stybar er als een pijl vandoor gaat. Nys zal eerder de beginrondes controlerend rijden vanop de derde of vierde rij, hij zal er niet vroeg aan beginnen vermoedelijk. Gisteren Jonthan Page zijn mening gepolst, hij woont in Oudenaarde. Page zei letterlijk :'there are many fovorites, everybody is ready for the race' Page zelf zit met een gebroken rib en zijn rechterhand is dik en leijk door een zware val op training,maar de vrolijke Amerikaan gaat starten. Welk parcours zondag???, snelle omlopen in het voordeel van pauwels en Stybar, tragere omlopen in het voordeel van de powermannen Nys en Albert???
1 reacties
Op 25 januari 2012 omstreeks 18:08, zei Marc Suys:
Zand is iets speciaals, met niets te vergelijken. Voor mij twee favorieten: Albert en Nys. Hopelijk rijden ze niet tegen elkaar want dan zou Stybar wel ens de lachende derde kunnen zijn. Voor mij is Nys favoriet en ik hoop ook als supporter van Sven dat hij zijn tweede wereldtitel pakt. Albert zal allicht vroeg aanvallen en dan blijft de vraag: Kan Nys Albert volgen zonder Stybar mee te nemen? Het zal hopelijk een mooie strijd worden en moge iedereen van pech gespaard worden. Ik zet alvast mijn hometrainer in de living om Sven aan te moedigen en zal als hij in winnende positie moest zijn een duwtje meer geven. Hopelijk zien we een mooie wedstrijd, ook voor de vele duizenden ter plaatse zitten de weersomstandigheden goed: droog en koud. Maar snel of traag, de doorslaggevende factor is zand, zand en zand en dat is met weinig andere parcours te vergelijken. Komaan Sven.....
Op 24 januari 2012 omstreeks 17:03, zei Carly Bauters:
Wat Club Brugge betreft, er zit geen evenwicht in de ploeg door het momenteel zwak uitverdedigen van Almeback, daardoor moeten beide verdedigende middenvelders te diep terugzakken om die te steunen. Daardoor is ook de offensieve middenvelder verplicht om terug te zakken en komt Vlemincks alleen te staan tussen 2 centrale verdedigers en de verdedigende middenvelder van de tegenpartij. FCB MOET dringend omschakelen in mijn ogen naar 4-4-2, omdat Dirar nu vast zit in die 4-3-3, laat Dirar 10 meter dieper terugzakken, dan kan hij zijn snelheid gebruiken, nu moet hij uit stand vertrekken. Ook hebben we nood aan een linkermiddenvelder die links is , want nu is het altijd minstens 3 tikken vooraleer de voorzet komt vanop links en dan is het te laat. Indien Figueras meevalt, dan kan de driehoek op het middenveld hoger spelen en krijgt de spits meer steun, nu is het tactisch niet in orde.
2 reacties
Op 24 januari 2012 omstreeks 20:31, zei Marc Suys:
Carly, zoals Peter hieronder ook zei: de cijfers (lees: punten)onder Koster en Daum zijn vrijwel gelijk. Alleen onder Koster was het voebalspelletje aangenamer om volgen. Ook al gooide Club punten weg in de slotfase onder Koster, de supporters zijn nu ook ontevreden. Nul op zes na de jaarwisseling en geen goed spel geeft weinig reden tot euforie. Voor aanvang van het seizoen schatte ik Club hoger in en waren ze voor mij titelkandidaat maar nu blijft het knokken om de PO1 te halen. OK daarin blijft veel mogelijk maar ik heb de indruk dat weinig Club supporters nu kunnen tevreden zijn, zeker de neutrale voetballiefhebber staat niet te springen van het niveau van Club. En nu hun beste man Odjidja lange tijd out, neen Carly en andere clubsupporters, ik vrees dat het er niet goed uitziet.
Op 24 januari 2012 omstreeks 17:34, zei Tony Staes:
Carly wat CB betreft stond het min of meer in de sterren geschreven. Dat evenwicht is er reeds lang niet maar dat is ook niet de enige oorzaak. Daum zou zijn spelers die er rondlopen met een ego alsof ze Europese topspelers zijn met hun voetjes op de grond moeten zetten. (Als ik mijn reacties lees van 9/06 - 30/10 - 30/11/11 valt het op dat er nog niet veel verandert is.)
Op 22 januari 2012 omstreeks 10:50, zei Peter De Block:
De balans van Club Brugge onder Daum is met 12/21 en matig voetbal voorlopig slechter dan de 25/42 onder Koster. Het zijn dus wel degelijk de spelers, die het moeten doen en minder de trainer. Kon men vorige week de nederlaag nog vergoelijken door denigrerend te zeggen dat het toch maar de voorrondes waren en het puntenverlies maar half meetelde, is de realiteit nu dat Club weer in de running is voor de te vermijden zevende plaats. Met nog rechtstreekse duels met hun vijf à zes concurrenten voor deze zevende plaats in de volgende negen voorrondewedstrijden in het verschiet, moet Club zich dringend herpakken. Gelukkig geldt dit ook voor hun concurrenten. Dit bewijst dat het huidige playoff-systeem voor de eerste zes plaatsen gewoonweg schitterend in elkaar gestoken is. Het grote nadeel van de playoffs is de regeling voor de plaatsen 7 tot 14 en vooral 15 tegen 16.
Op 16 januari 2012 omstreeks 20:20, zei Marc Suys:
Odjidja acht weken buiten strijd zou wel eens een serieuze aderlating kunnen worden voor Club Brugge. Ik zie niet direct in hoe Daum zijn wegvallen zou kunnen opvangen. Odjidja was in de eerste helft van het seizoen veruit de beste Bruggeling. Schade beperken zou ik zeggen en hopen dat hij bij de start van de Play-Offs terug fit is. En dat er in de Play-offs waar ik absoluut tegen ben veel mogelijk is, hebben we vorig seizoen met de remonte van Standard gezien. Dit seizoen zie ik toch Anderlecht kampioen worden zeker nu Biglia terug is. Maar voor mij mag het best spannend blijven.
Op 16 januari 2012 omstreeks 20:13, zei Marc Suys:
Met de WK-selectie veldrijden kan ik leven. De bondscoach heeft volgens mij de meest logische selectie gemaakt als je het ganse seizoen bekijkt. Ik kan wel de ontgoocheling van Nys begrijpen dat hij er graag zijn ploegmaat en vriend (en kamergenoot) bijhad maar ik denk niet dat die in het zand van Koksijde Nys zou kunnen helpen. Nys, Albert en mogelijk maar volgens mij in mindere mate Pauwels zijn de kopmannen. De anderen zullen allicht geen rol van betekenis spelen maar kunnen misschien de grote drie een handje toesteken in de eerste rondes. Een paar weken teug zou ik gedacht hebben het WK wordt een duel Niels-Sven maar Stybar heeft gisteren overduidelijk bewezen dat hij zijn wereldtitel graag zou prolongeren.
Op 27 maart 2011 omstreeks 15:54, zei Catya Leroux:
Vandaag is het nieuwe F1-seizoen begonnen.Op Vt4 jammergenoeg en niet op de VRT.De commentaar van Kris Wauters en Nico Verdonck trok op niets.De regels van de F1 kennen ze langs geen kanten,ze klinken beiden onenthousiast en als ze als iets te zeggen hebben dan zijn het zaken die iedereen al weet of zaken die je zelf ziet.En dan nog het ergste van allemaal:reclame!Welke zender onderbreekt de F1 nu voor reclame?!In een sport waarin een crash zo gebeurt is en het draait om seconden,wil je echt geen reclame.Maar om er toch voor te zorgen dat de fans niets van de F1 moeten missen,krijg je een miniscuul klein schermpje waar je niets op ziet tijdens de reclame.Daardoor is het best om gewoon over te schakelen naar BBC.En het verschil tussen BBC en Vt4 is zeer groot.Op BBc is er professioneel commentaar van menssen die echt iets van de F1 kennen(en die zelf ook in Australie zijn)en niet zoals op VT4 waar een zanger commentaar geeft.Als je de F1 serieus wil volgen:kijk naar BBC!
Op 01 april 2011 omstreeks 13:16, zei IL T:
ik kijk al jaren op de RTBF, ook daar zitten mensen met kennis van zaken. Vigneron is passioneel en is altijd vergezeld van co-commentatoren met kennis van zaken: Bas Leinders, Jérôme D'Ambrosio (dit jaar om logische redenen niet...), Jacky Eeckelaert, Romain Grosjean, ... En ze zijn ook ter plaatse, wat zowiezo altijd een must is vind ik. Maar aan het professionalisme (en budget) van de BBC kan geen enkele zender tippen natuurlijk. Meestal bekijk ik dan ook de voorbeschouwing op BBC, en de race en qualifs op de RTBF. Al was het maar om mijn Frans wat up to date te houden.
Op 28 maart 2011 omstreeks 16:09, zei Tony Staes:
U bent niet alleen! Na dertig minuten was mijn geduld op en ben ik overgeschakeld naar BBC.
Op 12 juni 2011 omstreeks 16:27, zei Marc Suys:
Daarnet gekeken naar een overzicht van de mooiste momenten van het commentaar van Rik De Saedelaeer. Prachtig om te genieten van deze prachtige momenten die ik zal blijven koesteren. Woensdag om 23u wordt de memorabele wedstrijd USSR - België tijdens de wereldbeker 1986 nogmaals uitgezonden op Canvas omstreeks 23 u. Ik zal die heruitzending niet live meemaken maar heb wel de nachtelijke reportage op 15 juni 1986 rechtstreeks meegemaakt wat voor mij nog altijd één van de mooiste herinneringen van het Belgisch voetbal blijft. Voor de oudere voetballiefhebbers waartoe ik behoor moet dit een prachtig weerzien worden met de toenmalige hoogdagen van het Belgisch voetbal. De jeugdige voetballiefhebbers raad ik alleszins deze heruitzending aan. Ik neem alleszins deze wedstrijd op en zal hem zeker herbekijken al staat hij voor eeuwig opgeslagen in mijn geheugen. Aan alle voetballiefhebbers jong en oud wat mij betreft te (her)bekijken, die wedstrijd is meer dan de moeite waard.
Op 11 februari 2011 omstreeks 21:01, zei Lut Duprez:
Goed gedaan van ons Kim. Weer op nummer 1 en als eerste mama.
Op 02 oktober 2011 omstreeks 10:50, zei August De Mey:
Het Nieuwsblad ,de grootste sportkrant zegt men ,brengt zelfs geen uitslag laat staan een verslag van de wedstrijd Brussels - Eendracht Aalst. In Het Laatste Nieuws vinden we een volledig verslag.Men vult liever de sportbladzijden met de grote vedetten in de rijke olielanden.Ik had toch gehoopt iets weer te vinden over de vrijdagavond gespeelde wedstrijd.Vele supporters zochten tevergeefs naar een verslag. Of is tweede klasse minderwaardig ? Vroeger in Studio Eén gaf men nog alle uitslagen en rangschikking, nu in Stadion op VTM is tweede klasse het vermelden niet waard. Tweede klasse wordt zo al stiefmoederlijk behandeld : moesten ze onlangs niet spelen , samen met derde klasse , als er de ganse avond Champions Leaguewedstrijden op TV uitgezonden worden. Meer nog, Telenet zendt nu al de zondagnamiddag wedstrijden uit. Wat denken de ganse lagere en provinciale ploegen daar over ? Met deze ploegen is geen geld te verdienen . Maar ja, het zijn toch allemaal ploegen met schulden...
Op 04 oktober 2011 omstreeks 17:41, zei Patrick Vandeputte:
dan spreken we nog niet van de basket- of volleybaluitslagen,is dit echt teveel gevraagd om een bordje te tonen met de uitslag
Op 24 juli 2011 omstreeks 18:08, zei Michel Van Limbergen:
't Is weer voorbij, de Tour 2011. De winnaar Cadel Evans is een verdiende winnaar. De groene trui is voor de sprinter bij uitstek, Mark Cavendish. De bollen zijn naar een berggeit gegaan, Samuel Sanchez. Mijn idool heeft het dit jaar niet gehaald, maar el pistolero zal er volgend jaar weer zijn om met de gele trui huiswaarts te keren.
3 reacties
Op 24 juli 2011 omstreeks 18:50, zei Marc Suys:
Toch blijf ik bij mijn stelling van hieronder dat je kunt discuteren over het feit dat Cadel een verdiende winnaar is: 1. Had Andy gewonnen, het was met meer panache geweest maar hij had niet achter Contador mogen gaan op de Télégraphe. Bovendien mist hij een goede tijdrit. Cadel streed anderzijds in de eerste week ook mee met ritwinst als gevolg. 2. Cavendisch is met voorsprong de beste sprinter maar ik heb het moeilijk met iemand die buiten tijd aankomt met de prijzen kan gaan lopen. Ik weet het reglement is zo maar toch. Uiteraard is Contador de beste ronderenner maar hij riskeert nog steeds een schorsing al dan niet terecht wegens de clembuterolaffaire. Voor mij mag de volgende Tour even spannend worden als dit jaar en hopelijk zien we op het einde een kale José de Cauwer.
Op 25 juli 2011 omstreeks 17:29, zei Tony Staes:
Aangaande Andy kan ik u volgen Marc, maar een Tour wint ge niet alleen met de benen, ook deels met het hoofd. In verband met Cav, heb ik het ook moeilijk met het heropvissen. Het is hoog tijd dat ze dat punt van het reglement nader bekijken maar ik denk dat bij het ASO de vrees groot is dat de groep overblijvers te klein zou worden om nog een criterium in Parijs te kunnen houden met het gevolg dat alles bij het oude zal blijven! We duimen voor José.
Op 24 juli 2011 omstreeks 18:24, zei Michel Van Limbergen:
Toch nog de prestatie van de witte trui verlenden. Pierre Roland is Frankrijk's nieuwe hoop. Winnen op Alpe d'Huez en dan de dag erna klaar zijn voor een tijdrit da's niet iedereen gegeven. Ook niet vergeten: Jelle Vanendert.
Op 24 juli 2011 omstreeks 18:18, zei Tony Staes:
Contador heeft gegokt en verloren! De zware Giro en zijn valpartijen in het begin van de Tour hebben hem genekt. Evans is een verdiende winnaar al is zijn manier van rijden niet spectaculair. Zijn zuinige manier van rijden is zijn winst geworden. Voor onze landgenoten was deze Tour positief (de zware valpartijen erbuiten gelaten) en voor de supporters aangenaam om te volgen. Laat ons hopen dat de volgende Tour even spannend verloopt (strijd voor geel tot de voorlaatste dag en voor groen tot de laatste - meer moet dat niet zijn).
Op 24 juli 2011 omstreeks 18:27, zei Michel Van Limbergen:
Inderdaad, onze landgenoten hebben een indruk achter gelaten waar we lang hebben op gewacht. En ja Contador heeft gegokt en verloren, maar heeft de tour wel goed gekruid.
Op 16 augustus 2011 omstreeks 20:03, zei Patrick Vandeputte:
allez de streek van roeselare is weer in de ban de rallysport, vorig weekend rally staden, binnen een maand in roeselare en in oktober nog eens in roeselare, maar als er dan zoals in staden een volvo van de organisatie met oranje zwaailicht en de letters VC op zijn ruiten geplakt het presteerd om 120km/u van staden naar sleihage te rijden om wat te doen?, bezig met jullie eigen ruiten in te smijten, doe zo verder amateurs.
Op 27 augustus 2011 omstreeks 17:15, zei Marc Suys:
Ik wil even stilstaan bij de prachtprestatie van Thomas Van Der Plaetsen op de eerste dag van de tienkamp op het WK atletiek. Zowel in het ver- en het hoogspringen was hij de beste van het lot. Zijn sprong over 2m17 was fenomenaal. Momenteel staat hij vierde in het tussenklassement. Het wordt allicht moeilijk die plaats te behouden maar het lijkt mij toch een atleet met mogelijkheden te zijn want we mogen niet vergeten dat hij met nauwelijks 20 jaar de jongste van het deelnemersveld op de tienkamp is. En we mogen ook niet vergeten dat die jongen vorige zondag zijn vader verloren heeft en op uitdrukkelijke wens van zijn familie op het WK gebleven is. Zijn vader zou allicht fier geweest zijn op deze prestatie. Bij deze wens ik Thomas en zijn familie veel sterke bij het verlies van hun dierbare.
Op 06 augustus 2011 omstreeks 10:20, zei Patrick Vandeputte:
zouden jullie de krant nniet beter veranderen van naam in sporting anderlecht ipv sportWERELD, altijd maar schrijven over lukaku dat hij weg is , dan niet , nu over jova , volgende week terug 5 paf over lukaku dan wordt het iedere dag mbokani, zeg redactie er zijn nog 15 andere ploegen en nog véé meer andere sporten, het wordt echt een beetje van het goede teveel iedere 4-5 pag over de soap in anderlecht, ik lees die allang niet meer.
Op 08 augustus 2011 omstreeks 07:39, zei Emile Ghislain:
Sportwereld staat nochtans bekend als het clubblad volgens het gros der fcb aanhang. Voor dat van sporting moet je bij hln zijn.
Op 08 augustus 2011 omstreeks 18:12, zei Patrick Vandeputte:
mee akkoord dat hln nog erger is maar dat de rekening niet van HB, en nu gaan ze nog een reeks maken over chelsea, waarom deden ze dit niet voor courtois
Op 25 februari 2011 omstreeks 07:29, zei Marc Suys:
Ronse en Oudenaarde zijn naast Meerbeke kandidaat om eindplaats van Vlaanderens Mooiste te worden. Uiteraard liggen Oudenaarde en Ronse in hartje Vlaamse Ardennen en kan er daar ook een mooie finale georganiseerd worden met oa Patersberg, Koppenberg, Oude Kwaremont in volle finale. Als geboren Geraardsbergenaar zou het echter pijn doen dat de Muur en de Bosberg dan eerder in de wedstrijd zouden vallen. Ik heb altijd een boontje gehad voor de finale van Brakel via Geraardsbergen naar Ninove (Meerbeke) en heb tal van kippevelmomenten gezien op deze laatste twee bulten. Ik vind dan ook dat de aankomstplaats Meerbeke altijd iets heeft gehad en hoop dan ook dat Meerbeke nog vele jaren aankomstplaats mag blijven van deze wielerklassieker.
Op 17 maart 2011 omstreeks 02:07, zei Dirk De Paepe:
hoe dom kan een organisator zijn om een bende dopinglijders naar hun streek te halen
Pagina
Lezersbrieven
Laat hier uw reacties na
Extra Time
Paparazzi
Voetnoot