Zabriskie, Millar en Burghardt naar Chipotle

In principe wordt dit weekend in Londen de opvolger van Team Slipstream voorgesteld. Het wordt een topploeg met een jaarlijks budget van 8 miljoen euro. Het Amerikaanse team heeft met Chipotle een Mexicaanse restaurantketen als hoofdsponsor. Voor het cosponsorschap valt de naam van ABN-Ambro. Nu al is men zo goed als rond met renners als David Millar, David Zabriskie, Marcus Burghardt, David Cañada, Christophe Laurent en Martijn Maaskant. Ook de Fransen Jérôme Pineau en Thomas Voeckler werden al gecontacteerd.

'Chipotle' streeft een dopingvrij wielrennen na en heeft nu al onder de vorm van Team Slipstream op jaarbasis 40.000 dollar uit aan interne testen. Iedere renner zou in de toekomst per jaar 50 urine- en bloedtesten ondergaan. De ploeg heeft ook al contacten gelegd om volgend jaar aan de Tour te kunnen deelnemen. De opvolger van Slipstream weigert voorlopig een ProTourlicentie aan te vragen omdat de leiding vindt dat drie grote ronden te veel is voor zo'n jonge structuur. (hc)

Corrigeer

DE DIGITALE WIELERGIDS

Klik hier

nb-logo


Het Nieuwsblad biedt meer dan 1.000 reeksen in 12 sporten aan. Zoek hierboven de uitslagen van uw favoriete club of surf naar onze uitslagenpagina.