Dagelijks specialiteiten te koop uit vroegmarkt van Parijs

Grootste Match supermarkt van het land opent vandaag

Grootste Match supermarkt van het land opent vandaag

Sabine Müller en Ann Van Brandt van de nieuwe Match Food & More in Ronse.pma Foto: © Peter Malaise

RONSE - Vandaag opent in Ronse Match Food & More, de hypermarkt van de Louis Delhaize keten. Met een investering van meer dan 1 miljoen euro en 90 nieuwe jobs wordt gemikt op gezinnen met kinderen uit de hele regio.

De leegte die Carrefour vorig jaar op 1 juli liet is ingevuld. Match Food & More opent vandaag zijn deuren. We konden gisteren in avant-première al eens een kijkje gaan nemen en troffen er in de vooravond tientallen poetsende mensen aan die alles kraaknet maakten. Voor het logo op de gevel was er onvoldoende tijd. 'Maar de winkel is af', openen directrice marketing Sabine Müller en regio verantwoordelijke Ann Van Brandt. 'De klemtoon ligt op verse voeding.

We zijn de specialist op de Belgische markt. Meer dan 50 procent van de ruim 4.000 vierkante meter wordt ingenomen door die verse producten. Naast de lokale voedingswaren zoals aardbeien of appels van bij ons hebben we een afdeling met marktverse delicatessen. Specialiteiten die we dagelijks gaan halen op de vroegmarkt in Rungis nabij Parijs. Die producten zijn exclusief voor de meerwaardezoeker en zijn elke dag anders, volgens het aanbod. Daarnaast hebben we open afdelingen vis, vlees, brood en groenten. Wokgroentjes worden ter plaatse gesneden en verpakt waar de klant bijstaat. Vis of vlees kan je zien versnijden achter glas, dit voor de hygiëne. De klant kan ook aan onze beenhouwers vragen om bijvoorbeeld twee sneden hesp in plaats van de voorverpakte vier of vijf stuks. Dat is onze meerwaarde: het contact met de klant en antwoorden op hun behoeften. Onze diepvries afdeling is uitgerust met gesloten diepvrieskasten. Dit is niet alleen beter voor het milieu maar ook voor de klant die zo niet in een koudere zone terechtkomt.'

Slaagkansen?

Waarom zou Match wel slagen in Ronse als vorig jaar een grote keten en concurrent Carrefour de deuren moest sluiten wegens grote verliezen? 'We hebben marktonderzoek gedaan', zegt Sabine. 'En daaruit blijkt dat er nood is aan een grote supermarkt in Ronse. We bieden naast de voeding en dranken een assortiment voor de baby, beauty en klein elektro aan. Maar geen tv's of computers: daar zijn andere specialisten voor. We houden die non-food afdeling bewust op 13 procent van de totale oppervlakte. Daarnaast gaan we ook sterk op de prijs werken. We bieden elke week agressieve promoties aan en beloven de laagste prijzen van de streek voor honderden producten die veel door families worden gekocht', besluit Sabine.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio