Sporters winnen wedstrijd van Nivea for Men

Hockeyspelers prijken op gigantische affiches

Hockeyspelers prijken op gigantische affiches

Dennis, Bart en Filip van de Chiefs zien hun hoofd weldra op reclameaffiches. yds Foto: © De Saedeleer Yvan

SINT-PIETERS-LEEUW/LEUVEN/BRUSSEL - Drie ijshockeyspelers van de Chiefs uit Leuven zien binnenkort hun gezicht megagroot op affiches prijken als reclame voor Nivea for Men. Het drietal won de '3 makkers, 1 sponsor'-wedstrijd en meteen een aanzienlijk sponsorbedrag voor hun club.

Verzorgingsproductenbedrijf Nivea for Men uit Anderlecht schreef deze zomer een wedstrijd uit. Drie vrienden konden zich naar aanleiding van een sportevenement laten fotograferen. De sportclub die de leukste foto inzond had er meteen voor 3.000euro een nieuwe sponsor bij en de mannen mochten bovendien figureren voor een nationale reclamecampagne voor de Nivea for Men-producten. Maar liefst 848verenigingen stuurden een foto binnen. Een jury koos hieruit dertig finalisten. Wie via het internet de meeste stemmen haalde, werd de uiteindelijke winnaar. Met 4.547stemmen viel de keuze uiteindelijk op ijshockeyclub de Chiefs uit Leuven.

Onwennig

Dennis Vanvuchelen, Filip Uyttebroeck en Bart Dekeyser, de fotomodellen van dienst, belden gisteren wat onwennig aan bij fotograaf Jeffrey Vanhoutte in Sint-Pieters-Leeuw voor hun gewonnen fotoshoot. 'Het is de allereerste keer dat we voor de camera staan. Wat het zal worden weten we ook niet', zeiden de drie ijskhockeyvrienden. 'We hebben in elk geval wat materiaal meegebracht zoals helmen, schouderstukken en sticks om het er allemaal wat stoer te laten uitzien.'

Vanaf begin oktober is het resultaat op elke straathoek te zien in de vorm van grote affiches. 'Eigenlijk hebben we er nog niet echt bij stilgestaan dat we misschien wel herkend zullen worden. We hebben gewoon meegedaan aan een wedstrijd. We zien wel wat het wordt', glundert Dennis, de jongste van de drie.

'We hadden van de wedstrijd '3 makkers, 1 sponsor' gehoord op de televisie', doet bestuurslid Bart het verhaal. 'Zomaar eventjes 3.000euro binnenhalen voor je club leek ons wel wat. Daarnaast leek het ons leuk om het ijshockey als sport op die manier wat te promoten en natuurlijk zet het onze club zelf ook in het zonnetje. Meer hadden we niet nodig om ons op een warme zomerdag te laten overhalen om onze ijshockeypakken aan te trekken en midden op het Ladeuzeplein in Leuven zelf wat foto's te trekken. We hebben ons kostelijk geamuseerd en vooral veel gezweet', zegt Bart.

'Dat we voor onze nieuwe reclamecampagne mannen zochten in de sport is niet vreemd. Verzorgingsproducten voor mannen zitten de laatste jaren in de lift, zowel de klassieke douchegel en shampoo maar ook gezichtcrèmes, aftershaves en zo meer. We willen tonen dat ook 'echte' mannen die producten nodig hebben', aldus Annick Verdegem van Nivea for Men.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio