Reebok tempert vreugde bij Adidas

Reebok tempert vreugde bij Adidas
Brussel - BRUSSEL - Adidas, de tweede grootste producent van sportkledij ter wereld, verhoogt zijn omzetdoelstelling voor het Adidas-merk, maar het vorig jaar overgenomen Reebok blijft een probleemgeval.


De nettowinst van Adidas steeg in het tweede kwartaal met 24% tot EUR 82 miljoen, ruim beter dan verwacht. De groei vertraagde door de kosten voor de integratie van Reebok. Vorig jaar nam Adidas concurrent Reebok over voor USD 3,8 miljard om de kloof met marktleider Nike te dichten. De omzet van de groep steeg 60% tot EUR 2,43 miljard dankzij onder andere de positieve impact van het wereldkampioenschap voetbal. Adidas sponsorde onder andere het Duitse, Argentijnse en Franse team. De verkoop van de verlieslatende skispecialist Salomon had eveneens een positief effect op de winst.

Adidas voorspelt een lage tweecijferige omzetgroei voor heel 2006. De backlog voor Adidas-producten ligt 9% hoger dan vorig jaar maar de backlog voor Reebok daalde met 13%. In de komende drie jaar rekent Adidas telkens op een omzetgroei van om en bij de 10%.
Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees