Na het brainstormen over een product of dienst, marktonderzoek doen en het productaanbod bepalen, startkapitaal verzamelen, het verdelen van de functies binnen het team en het zoeken naar leveranciers, brengen de junior ondernemers hun aandeelhouders op de hoogte van wat er met hun investering de komende maanden zal gebeuren. 

Net zoals het er in het echte leven aan toe gaat, maar dan op jongerenschaal. 
Leerlingen van de derde graad kruipen gedurende een schooljaar in de huid van een ondernemer, waarbij de nadruk ligt op 'doen'. Nadat ze zorgvuldig hebben nagedacht over hun missie en visie, schrijven ze hun eigen businessplan en gaan ze met de steun van hun aandeelhouders echt aan de slag. 

De aandeelhoudersvergadering is dan voor velen ook hét officiële startschot van het Mini-jaar. Bovendien biedt de Mini-markt na de presentaties hen vaak ook een eerste kans om hun producten en diensten voor te stellen en te verkopen. 

 

 

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio