Gemeentelijke diensten starten met online afspraken

Haacht - Op woensdag 1 augustus start de gemeente met een proefperiode waarbij inwoners via de website een afspraak kunnen maken bij enkele diensten. Met dit proefproject wil de gemeente nagaan hoe de dienstverlening beter kan afgestemd worden op de noden van de inwoners.

Wie een afspraak heeft, hoeft niet te wachten aan de loketten. De dienst bevolking en de juridische dienst voorzien ook afspraakmomenten buiten de normale openingsuren van het loket. Daarnaast blijft men ook zonder afspraak welkom tijdens de normale openingsuren.

Hoe een afspraak maken?

  • Surf naar www.haacht.be/afspraken.
  • Vul je contactgegevens in.
  • Kies het moment waarop je wil langskomen.

 

Waarvoor kan je een afspraak maken?
Bevolking

  • Aanpassing adres op identiteitskaart
  • Aanvraag identiteitskaart
  • Aanvraag Kids-ID
  • Aanvraag reispas
  • Aanvraag rijbewijs
  • Activatie Kids-ID
  • Activeren identiteitskaart

Burgerlijke stand

  • Aanvraag Belgische nationaliteit
  • Erkenning
  • Huwelijk
  • Verklaring van wettelijke samenwoning

Vreemdelingen

  • Aankomstverklaring
  • Aanvraag arbeidskaart
  • Aanvraag verblijfskaart na uitnodiging dienst Burgerzaken
  • Opstart dossier nieuwe vreemdeling
  • Verbintenis tot ten laste neming
  • Verlenging attest van immatriculatie of bijlage 35

Stedenbouw

  1. Bespreking eenvoudig project
  2. Inkijken Openbaar Onderzoek
  3. Stedenbouwkundige inlichtingen

Juridische dienst

  • Eerste juridisch advies
  • Vervolgafspraak

Bij de Juridische dienst kan men pas vanaf 1 september 2018 een afspraak maken.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio