“Het vuur ontstond bij een droogkast in de garage” zegt brandweerkapitein Patrick Wallaert van de hulpverleningspost Eeklo. “Buren zagen omstreeks 13.30 uur dat er rook van onder de garagepoort kwam. Zij verwittigden meteen de hulpdiensten. We merkten meteen dat er een vuurzuil ontstaan was ter hoogte van de droogkast. De vlammen zaten reeds in het dak. We hebben meteen de dakpannen weggehaald zodat het vuur in de kiem kon gesmoord worden. Er is echter wel heel wat rook- en waterschade. De woning is momenteel onbewoonbaar.

Opvangwoning

Waarnemend burgemeester Claudine Bonamie (Samen) kwam ter plaatse om de bewoners een hart onder de riem te steken. “Doordat de woning momenteel niet bewoonbaar is moeten we op zoek naar een oplossing voor deze mensen” zegt ze. “Onze gemeente beschikt over een tweetal opvangwoningen. De woning in het dorp van Sint-Laureins kan op korte termijn vrij gemaakt worden.” De bewoners waren niet thuis op het ogenblik dat de brand ontstond. Buren konden hen op de hoogte brengen. Brandweerlui van de korpsen Eeklo, Maldegem en Aalter kwamen ter plaatse om de eerste hulp te bieden.

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio