Een warme Valentijnssfeer creëren en klanten verwennen

Vierde editie ‘Lichtervelde Lieft’ van start

Vierde editie ‘Lichtervelde Lieft’ van start

Schepen voor Ondernemen Els Kindt (CD&V) is er van overtuigd dat de vierde editie van Lichtervelde Lieft, opnieuw zal uitgroeien tot een grandioos succes Foto: Eric Vanhooren

Lichtervelde - De vierde Valentijnsactie is op maandag 14 januari laatstleden van start gegaan. Ze loopt tot en met donderdag 14 februari en het gemeentebestuur, de vzw Samen Ondernemen/Unizo, de lokale horeca en winkeliers hebben met deze Valentijnsactie een dubbel doel voor ogen: enerzijds willen ze in het centrum een warme Valentijnssfeer creëren en anderzijds willen ze hun klanten extra in de watten leggen en verwennen.

“De handels- en horecazaken slaan voor de vierde maal de handen in elkaar om de klant in de watten te leggen”, stelt schepen Els Kindt (CD&V), sinds één januari 2019 bevoegd voor lokale economie en ondernemen. “Hierbij krijgen zij de medewerking van SASK, afdeling Lichtervelde, en de Lichterveldse scholen.”

“Naast de klanten verwennen waarbij ze via de spaaractie heel mooie en toffe prijzen kunnen winnen; onder andere citytrips en diners; mikken we vooral op een warme valentijnssfeer in het centrum.”

De Valentijnsactie loopt van 14 januari 2019 nog tot en met 14 februari 2019.

Kernversterkend

“We hebben reeds heel wat acties ondernomen om het centrum van Lichtervelde aantrekkelijker te maken en om het lokaal winkelen te stimuleren”, benadrukt schepen Kindt. “Zo zijn er de opvallende kubusstructuren die her en der staan opgesteld en naar gelang het seizoen een andere boodschap brengen, hebben we extra parkeermogelijkheden gecreëerd en werd de Kadobon Lichtervelde in het leven geroepen. Dit alles komt de handelszaken en de consument ten goede.

62 horecazaken verwennen

 Maar ook de horeca-uitbaters willen niet achterblijven en doen hun duit in het zakje. “Ja net als vorig jaar springen zij op de kar en leggen hun klanten in die periode extra in de watte”, beaamt schepen Els Kindt. “De deelnemende horecazaken verwennen elke klant met een lekkernij bij de koffie, wijn of streekbier; en de gemeente schenkt er nog een extra ‘Lichtervelde lieft-koekje’ bij3? BESLUIT DE Lichterveldse schepen van lokale economie.

Met hart en ziel!

De actie valt werkelijk op. Met de toepasselijke naam ‘Lichtervelde lieft’ naar analogie van ‘Lichtervelde leeft’ en de slagzin ‘Een hart voor onze klanten’ toont Lichtervelde dat zowel gemeente als handelaars met hart en ziel voor inwoners en klanten gaan.

Bij de deelnemende winkels maak je kans op een mooie winkelprijs. Bij alle deelnemers kan je hiervoor stempels verzamelen. Volle stempelkaarten kan je deponeren in de urnes bij de deelnemende handelszaken. Na 14 februari worden naast de winkelprijzen ook nog de hoofdprijzen verloot. En wie weet…..misschien ga jij wel op citytrip of win je een diner in één van de deelnemende restaurants?

Kunstig tintje met SASK

Aan deze actie verleent ook de Lichterveldse afdeling van de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten, kortweg SASK, opnieuw zijn medewerking. Op de kubusstructuren prijkt een spandoek met aankondiging van de actie. Op verschillende locaties komen grote, rode harten en alle deelnemende zaken zijn te herkennen aan de affiche, de rode loper voor de deur en het V-bord. Cupido is de komende weken pertinent aanwezig in de mooie accordeongemeente Lichtervelde!

Inzetten op ondernemerschap

Deze actie is gegroeid uit een overleg met de lokale horeca en winkeliers, want de gemeente is zich bewust dat inzetten op ondernemerschap noodzakelijk is om de aantrekkingskracht van het  centrum te versterken.

 

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio