Cupido met valentijnsactie permanent aanwezig in Lichtervelde

Lichtervelde gaat voor vijfde keer op rij de romantische toer op met valentijnsactie ‘Lichtervelde Lieft’

Lichtervelde gaat voor vijfde keer op rij de romantische toer op met valentijnsactie ‘Lichtervelde Lieft’

Zij dragen cupido diep in hun hart en creëren met de vijfde valentijnsactie een warme en romantische sfeer in het centrum waar iedereen blij van wordt. Foto: Eric Vanhooren

Lichtervelde - Niets dan romantische zielen en handelaars in de accordeongemeente Lichtervelde, want voor de vijfde keer op rij (houten jubileum) organiseert het gemeentebestuur, vzw Samen Ondernemen, Unizo en ruim vijftig lokale horecazaken en handelaars, de valentijnsactie ‘Lichtervelde Lieft’.

Met de valentijnsactie die aan zijn houten jubileum toe is, willen de deelnemende handelaars en horecazaken hun klanten extra in de watten leggen en zorgt zo voor een warme romantische Valentijnssfeer in het centrum van de Callewaerts accordeongemeente. “De twee acties volgen elkaar razendsnel op, maar zowel de eindejaars- als de valentijnsactie groeien telkens uit tot een groot succes. Wat bewijst dat beide acties goed ingeburgerd zijn bij de bevolking. De Lichterveldenaars houden blijkbaar van stempelkaarten en het verzamelen van stempels”, lacht schepen Els Kindt (CD&V), bevoegd voor ondernemen. 

Vanaf 14 januari tot en met 14 februari verwennen de deelnemende horecazaken de klanten met een extraatje, terwijl klanten bij de winkeliers stempels kunnen verzamelen. Wie een volle stempelkaart heeft deponeert die in de urnes bij de handelaars en maakt zo kans op een citytrip, een diner of andere leuke prijzen.

Met hart & ziel

Tijdens de actie komen er rode grote harten in het straatbeeld en op de kubussen prijkt een spandoek die de actie aankondigt. "We tonen als handelaar, ondernemer en/of horecauitbater zo dat zowel gemeente als handelaars met hart en ziel voor inwoners en klanten gaan", benadrukt schepen Kindt nog.

Deelnemende zaken zijn te herkennen aan een V-bord en de rode loper voor de deur. Deelnemende horecazaken bieden hun klanten een lekker Lichtervelde lieft-koekje aan.Net als bij de vorige editie zorgen de leerlingen van de Lichterveldse scholen en de leerlingen van het SASK voor hartverwarmende kunstwerkjes. “Cupido zal de komende periode nooit ver weg zijn in Lichtervelde”, besluit Peter Duyck, voorzitter van de vzw Samen ondernemen/Unizo. “De gemeente is zich bewust dat inzetten op ondernemerschap noodzakelijk is om de aantrekkingskracht van ons centrum te versterken.”

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio