Zo overleef je de Dodentocht

Zo overleef je de Dodentocht

Foto: Guy Delforge

Bornem - De organisatoren van de Dodentocht zetten de voorbije jaren een reeks tips voor de wandelaars op een rijtje.
  • Gezond leven is de basis van alles. Start degelijk voorbereid, goede training is beste preventie, wandel regelmatig het hele jaar door.
  • Ga eens langs bij je huisdokter voor een algemeen onderzoek en ga indien nodig langs bij een specialist voor een sportmedisch onderzoek.
  • Zorg voor een medisch paspoort dat je meedraagt tijdens de tocht. Als er iets misloopt, weten hulpverleners meteen alles wat ze moeten weten. Je kunt een medisch paspoort downloaden op de site van de Dodentocht.
  • Luister altijd naar je lichaam.  Hou ook rekening met de raad van het Rode Kruis
  • Durf mee te stappen, maar durf ook te stoppen als het moet. Deelnemen is veel belangrijker dan aankomen.
  • Je kunt best regelmatig iets eten en vooral drinken tijdens de tocht. Eet en drink altijd in kleine hoeveelheden. Eet alleen licht verteerbare voedingswaren en neem ook wat eten mee, dat is handig bij eventuele plotse dalingen van het suikergehalte.
  • Drink ook vooraleer je dorst krijgt, let op voor uitdroging
  • Zorg overdag voor beschermende kledij tegen de zon en warmte
  • Voorkom blaren. Laat je voeten zo weinig mogelijk weken en smeer droge voeten in met vette voetzalf.
Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio