Overhandiging van de cheque bij Citroën Wilrijk

Overhandiging Cheque aan “Eyes For The World” door verkoop van WK-tricolore kroket

Foto: Georges Peeters & Leo Spaey

Wilrijk - De Belgische VZW Eyes For The World was het sociaal project van de Rode Duivels tijdens het WK in Brazilië deze zomer. Carl Meskens, eigenaar van het bedrijf gastronello heeft een WK – kroket op de markt gebracht en 10 eurocent per kroket gaat naar Eyes For The World.

Eyes For the World wil volwassenen en kinderen een betere toekomst geven. Eyes For The World heeft reeds 1000 kinderen in Brazilië geholpen tijdens het WK om beter te zien. In sommige gebieden hadden 1 op 3 kinderen last van een visueel probleem. Kinderen met een visuele handicap lopen vrij snel een achterstand op. Dankzij een zelfcorrigerende bril kunnen deze kinderen geholpen worden om hun toekomstkansen te vergroten.
Brazilië 2014: brillen voor de kinderen van Brazilië De Rode Duivels hebben een schenking gedaan van 1000 brillen om kinderen in de steden van Belo Horizonte, Rio de Janeiro en Sao Paulo. waar ze de voorronde gespeeld hebben, te helpen .
Dankzij de gift van het bedrijf Gastronello kan hier een vervolg aan gegeven worden.
Met ‘ Brazilië 2014’ stond Eyes For The World aan de aftrap van één van haar grootste campagnes. Ondersteund door de KBVB onder leiding van Steven Martens en de samenwerking met de
+Foundation is dit een groot succes geworden. Tijdens één van onze missies in Rio hebben we ook het bezoek gehad van Koningin Mathilde.
Het doel is om volgend jaar een verder gevolg te geven aan deze campagne zodat we meerdere kinderen kunnen verrijken met deze zelfcorrigerende bril. De bril kost namelijk 20 euro per stuk en de VZW hangt grotendeels af van particuliere giften. Ook via Music for Life 2014 worden verschillende acties op touw gezet zoals de verkoop van een gesigneerde kickertafel door alle Rode Duivels dankzij Brussels Airlines. Hier kan via e-bay op geboden worden.
Slecht zien betekent weinig of geen toekomst. Meer dan één miljard mensen ter wereld heeft vandaag geen toegang tot oogcorrectie of een bril omdat ze niet de financiële middelen hebben, maar ook omdat er in ontwikkelingslanden te weinig mensen met de juiste kwalificaties zijn om degelijk oogonderzoek en -operaties uit te voeren. Zes op tien leeft zonder de nodige oogcorrectie, wat een enorme impact heeft op hun opvoeding, sociale leven, opleiding en algemene levenskwaliteit. De revolutionaire bril, genaamd ‘New Child Vision Adspecs’, biedt een oplossing voor dit wereldwijde probleem. De glazen van de Adspecs zijn gevuld met Dow Corning optical fluid , waarmee de sterkte kan bepaald worden door het vullen van silicoon in het membraan. Op die manier wordt er een positief of een negatief glas gecreëerd. De sterkte varieert van +300 tot -500 dioptrie.
Eind 2012 richtte Koen Van Pottelbergh , optometrist, in België de VZW “Eyes For The World” op om fondsen te werven om zoveel mogelijk brillen te kunnen verdelen in kansarme gebieden zodat ieder bril uiteindelijk een gezicht krijgt. Onder de slogan 'Iedereen heeft het recht op een goed zicht' heeft de VZW tot doel kansarmen met een beperkt zicht te helpen via brillen die men zelf kan afstellen. We starten ook in 2015 met een campagne samen met Belgian Homeless Cup om ook in België daklozen en kansarme mensen te helpen.

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio