Appartement verwoest door frietketelbrand

Grimbergen - Aan de Tweelindendreef is woensdagmiddag een appartement volledig uitgebrand. Eén buurman raakte licht bevangen door de rook bij een bluspoging.

De bewoner wilde frieten bakken, maar liet vermoedelijk zijn frietketel even onbewaakt achter. Toen hij opnieuw in de keuken kwam, was de hete olie overgelopen en in brand gevlogen. De man liep nog in paniek naar buiten en mobiliseerde een buurtbewoner om hem te helpen met brandblussers het vuur te lijf te gaan. Dat mislukte echter.

"Bij aankomst was iedereen uit het gebouw al buiten", zegt Andy Moons van de brandweerzone Vlaams-Brabant West. "Maar het bewuste appartement brandde zo goed als volledig uit en is onbewoonbaar. Ook het appartement erboven heeft rookschade opgelopen." De brandweer kwam massaal ter plaatse omdat er eerst nog melding was dat er nog iemand in de brand zou zijn gebleven. Bovendien ging het ook om een uitslaande brand. Uiteindelijk liep enkel de hulpvaardige buurtbewoner een lichte rookvergiftiging op.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio