Studenten willen Covid-pijn verzachten met gekleurde t-shirts

Leuven - Wannes Van Hees (24), Samuel Scoupreman (23) en Ben Decat (23) uit Leuven en Bérénice Sunzu (20) uit Landen hebben samen een nieuw merk gelanceerd: LØV LABEL. Met kleurige t-shirts én een speciale vragenlijst willen de student-ondernemers van UCLL (University College Leuven-Limburg) mensen doen glimlachen en laten dromen.

Van Hees en Decat studeren Financiën- en Verzekeringswezen, Scoupreman Marketing en Sunzu Accountancy-Fiscaliteit. Hoe kwam dit interdisciplinair team tot stand? “Binnen de studierichting Bedrijfsmanagement – waar al onze richtingen deel vanuit maken – zijn er verschillende opties om stage te lopen. Maar als alternatief kan je het vak Small Business Project kiezen,” legt Sunzu uit. “Je wordt in een groepje gezet op basis van een persoonlijkheidstest. Samen moet je dan een klein bedrijfsproject oprichten in samenwerking met Vlaams Jonge Ondernemingen (VLAJO).”

Uitnodigende t-shirts

Samen lanceren de studenten nu LØV LABEL. “De coronacrisis heeft de zaken bemoeilijkt, maar we doen wat we kunnen”, benadrukt Sunzu. “Ondanks de moeilijke situatie, hebben we besloten om ons vast te klampen aan de visie van ons project: mensen samenbrengen en aan geluk doen denken.” Dat is ook de reden waarom ze de (eventuele) winst willen schenken aan de zorgsector in Leuven.

LØV LABEL wil zijn vrolijke visie vooral tot leven brengen door zomers-gekleurde t-shirts te ontwerpen. Voor de twintigers is ook dat een indirecte manier om mensen samen te brengen. “Beelden zeggen meer dan duizend woorden, wil het gezegde. Door een bepaalde emotie op te wekken via een beeld en dat op een shirt te drukken, hopen wij naast een tevreden drager ook op een glimlach van wie hem of haar ontmoet”, legt Van Hees uit.

“We hopen dat het t-shirt zal opvallen voor passanten. Als zo’n t-shirt een glimlach op iemands gezicht tovert, legt dat een brug van gesloten- naar openheid. Het is een soort van ijsbreker voor een gesprek en dus ook om mensen bij elkaar te brengen.”

Andere manier van communiceren

Om de visie van LØV LABEL verder te concretiseren, ontwierpen de vier twintigers ook een ‘skype-date-recept’. Het is een downloadbaar document met tips voor een memorabele Skype-call. Daarnaast is er een vragenlijst opgesteld om mensen met elkaar te verbinden. Om ervoor te zorgen dat de gebruikers een herinnering overhouden aan de Skype-call, geeft LØV LABEL ook een te printen invulblad mee.

“De videocall is nu hét communicatiemiddel bij uitstek. En volgens ons is daar – nog meer dan bij echte gesprekken – een neiging om oppervlakkig te blijven. Zeker voor de jongeren die niet in een gezin leven of single zijn is het gebrek aan échte interacties een issues”, vertellen de studenten.

“Daarom hebben wij onze vragen in een lijstje gegoten. In eerste instantie noemt het een skype-date-recept, maar het kan zelfs vernieuwend zijn voor een koppel dat al vijf jaar samenwoont. De vragenlijst is volgens ons zeker niet gemakkelijk, omdat er natuurlijk wat introspectie nodig is om bepaalde vragen te beantwoorden. Maar in elk geval zal het afronden van zo’n gesprek een opluchting zijn. Het zal ook een sterker gevoel van verbondenheid creëren tussen de deelnemers.”

De tijdelijke webshop van LØV LABEL is beschikbaar op Etsy. De studenten zijn te volgen op de Instagram-pagina @Lovlabel_.

© 2020 - StampMedia - Lieven Miguel Kandolo

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio