Badkamer woning brandt uit na defect boiler

Badkamer woning brandt uit na defect boiler

Foto: svov

Dendermonde - In de Varenbergstraat in Oudegem was er vrijdag rond 20 uur een brand. In een woning waar een gezin met drie kinderen woont begaf een gasboiler het in de badkamer.

De brandweer werd erbij gehaald en die had alles snel onder controle. "Een defect aan de gasboiler in de badkamer was de oorzaak van de brand", zegt postoverste Marc De Looze. "Daardoor raakte ook een elektriciteitsleiding in brand en viel de elektriciteit uit. Een tafeltje dat aan de boiler stond vatte eveneens vuur."

De schade bleef beperkt tot de badkamer. "Er hing wel wat rook in de woning, maar er is daar niet zo heel veel schade. De badkamer is volledig zwartgeblakerd. De bewoners waren beneden op het moment toen de brand begon en konden het pand op tijd verlaten. Er raakte niemand gewond. Het huis is wel onbewoonbaar, omdat de gastoevoer is afgesloten. Er moet eerst een technicus langskomen om alles weer in orde te maken alvorens de mensen er opnieuw in kunnen."

Familie van het koppel woont wat verderop in de Varenbergstraat. Daar wordt het gezin opgevangen.

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio