Meer dan 13.000 klachten over dienstverlening NMBS

Meer dan 13.000 klachten over dienstverlening NMBS

Foto: mhb

BRUSSEL - De NMBS heeft in 2004 13.347 klachten ontvangen over de dienstverlening. Dat zijn er zo'n 800 meer dan in 2003. Vooral verstoord treinverkeer zaols vertragingen of gemiste aansluitingen leidt tot negatieve reacties: 3.002 in 2004.
Dat blijkt uit een antwoord van staatssecretaris van Overheidsbedrijven Bruno Tuybens op een schriftelijke vraag van VLD-kamerlid Guido De Padt. De top vijf van klachten over de dienstverlening bestaat uit: treinverkeer (3.002), verkoop (2.867), producten (2.433), treinaanbod (1.906) en informatie (1.081).

Wat het treinaanbod betreft, komen de klachten volgens Tuybens in de eerste plaats van de dienstregeling en in de tweede plaats van de treincapaciteit. Over zaken als het comfort, netheid, veiligheid en de afstemming van de treinen op personen met beperkte mobiliteit worden veel minder klachten genoteerd.

Naast de meer dan 13.000 klachten kreeg de NMBS in 2004 nog zo'n 7.000 andere reacties, gaande van vragen tot suggesties en felicitaties. De statistische analyse van klachten over de dienstverlening geformuleerd in 2005 is momenteel nog aan de gang.
Externe links
Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees