Team Milram moet winnen om nieuwe sponsors aan te trekken

Team Milram moet winnen om nieuwe sponsors aan te trekken

Foto: photo news

De Duitse wielerformatie Team Milram heeft donderdag zijn wielerploeg voor het seizoen 2010 voorgesteld. Ook het extrasportieve kwam daarbij in de schijnwerpers.
Milram zal waarschijnlijk na het seizoen 2010 een nieuwe hoofdsponsor moeten zoeken indien de enige resterende Duitse ProTourploeg wil voortbestaan.

Hoofdsponsor Norldmilch AG zal het aflopende contract na 2010 hoogstwaarschijnlijk niet willen verlengen. "Zoals het er nu naar uitziet, is een contractverlenging niet aangewezen", vertelde Godja Sönnichsen, woordvoerder van Nordmilch. "We zijn volop aan het overleggen met ploegleider Gerrie van Gerwen want we willen natuurlijk ook dat de ploeg kan blijven voortbestaan".

Ploegleider Van Gerwen heeft er echter vertrouwen in dat alles wel in de juiste plooi zal vallen en hoopt op goede resultaten die nieuwe sponsors kunnen lokken. En voor die successen rekent hij vooral op de kopmannen Linus Gerdemann, Gerald Ciolek en Fabian Wegmann. Ook rijden er dit seizoen twee Belgen voor Milram. Wim De Vocht en Roy Sentjens zullen hun kopmannen zo goed mogelijk moeten ondersteuenen.

Ondanks de sponsorproblemen hoopt Van Gerwen dit seizoen op 25 overwinningen. Dat was ook afgelopen seizoen de doelstelling, maar toen bleef de Duitse formatie op 9 zeges steken.
Corrigeer

MEER NIEUWS

Aangeraden