Puma boekt 15 procent meer winst

Puma boekt 15 procent meer winst
BERLIJN - Het Duitse Puma, de op één na grootste fabrikant van sportuitrusting in Europa, heeft in het vierde kwartaal een nettowinst van 44,1 miljoen euro geboekt. Dat is 15 procent meer is dan in dezelfde periode een jaar eerder. Over heel 2005 steeg de nettowinst met 10 procent. Het aandeel schoot vrijdagvoormiddag met 24,75 euro (of 9,2 procentt) de hoogte in tot 293 euro. Na de middag noteerde het in Frankfurt 292,05 euro.
De sportuitrustingproducent heeft zijn omzet- en winstverwachtingen ook verhoogd. Redenen daarvoor zijn de beter dan verwachte omzet in verband met het wereldkampioenschap voetbal en de grote vraag in de VS. De nettowinst van Puma zal in 2006 evenwel 10 tot 15 pct dalen, omdat er geïnvesteerd wordt in nieuwe producten, verklaarde ceo Jochen Zeitz vrijdag in Nüremberg. Eerder voorspelde de sportartikelenfabrikant een daling van 20 procent. De omzet zal daarentegen 30 procent stijgen tot 2,3 miljard euro.

Europese bestellingen bij Puma gingen de hoogte in omdat er naar aanleiding van het wereldkampioenschap voetbal meer vraag is naar bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld voetbaltruitjes die lijken op die van de Italiaanse nationale ploeg. Zeitz hoopt van het WK gebruik te kunnen maken om marktaandeel van de grotere concurrenten Nike en Adidas in te pikken.
Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees