VTM neemt Vitaya over

VTM neemt Vitaya over

Foto: vitaya

De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) neemt Media ad Infinitum over, het televisiebedrijf achter de lifestylezender Vitaya en de digitale gezondheidszender Vitaliteit. Dat is vrijdagnamiddag bekend gemaakt.

VMMa, het moederbedrijf van VTM, wil Vitaya opnemen in haar zenderportefeuille, die al bestaat uit VTM, 2BE, JIM en vtmKzoom. ‘Vitaya past hier perfect in’, aldus Peter Quaghebeur, directeur-generaal van de VMMa.

Naast de brede publiekszender VTM en het meer op mannen gerichte 2BE komt nu Vitaya, dat vooral jonge vrouwen bereikt.

VMMa ziet verschillende voordelen in de overname. Zo zal Vitaya gemakkelijker toegang krijgen tot bepaalde programma’s en zal het mogelijk zijn dat bepaalde VTM-gezichten, zoals Piet Huysentruyt, opduiken op Vitaya. Bovendien passen programma’s zoals Ghost Whisperer volgens Quaghebeur perfect op de lifestylezender.

Marktaandeel verdubbelen

Het merk Vitaya blijf behouden. Het is de ambitie van Quaghebeur om het markaandeel van de zender sterk te verhogen. Bij vrouwen tussen 18 en 54 jaar haalt Vitaya een marktaandeel van 3 procent tijdens primetime. Quaghebeur wil dat cijfer verdubbelen tot 6 procent.

Yvette Mignolet (65), afgevaardigd bestuurder van Vitaya, blijft tijdens de overgangsperiode nog bij het bedrijf betrokken. Volgend jaar zal ze haar functie als CEO opgeven. Dat was ze, naar eigen zeggen, in elk geval al van plan.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees