Goedele verdwijnt uit de winkelrekken

Goedele verdwijnt uit de winkelrekken

De cover van het zomernummer. Foto Goedele.be Foto: Goedele.be

Het magazine Goedele verdwijnt uit de winkelrekken. Dat heeft uitgever Sanoma Magazines beslist. Ook de publicatie van Glam*It wordt stopgezet.

Volgens een persbericht van Sanoma Media wil het bedrijf de rentabiliteit van haar magazines vrijwaren en zich in de toekomst uitsluitend concentreren op de verdere ontwikkeling van haar leidende merken.

Goedele en Glam*It passen niet in dat plan. Volgens Sanoma is men er niet in geslaagd om het grote en complementaire bereik van Goedele te valoriseren op de advertentiemarkt.

Goedele behaalde dit jaar nog een lezersbereik van 256.000 lezers. Het laatste nummer van het magazine ligt op 7 december in de winkel. Het wordt een 64 pagina’s tellende compilatie van de beste artikels en reportages van de voorbije drie jaren.

De verkoop van Glam*It  ging de laatste jaren fel achteruit. 10.000 exemplaren is te weinig voor een maandblad met een aparte redactie. "De expertise van het maandblad op modevlak laten we voortaan verder leven bij Flair, in het weekblad èn op de website,” luidt het in een mededeling van Sanoma.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees