Club Brugge schrapt zitplaatsen achter het doel

Vanaf volgend seizoen wil Club Brugge van de vakken waar de spionkop zit achter het doel sfeervakken maken. Daarom worden geen zitplaatsen meer verkocht in twee vakken achter het doel maar enkel staanplaatsen.

Club Brugge wil al een tijdje meer sfeer in het stadion krijgen en dat lukt moeilijk met alleen zitplaatsen, hoewel in de vakken achter het doel nu al vaak rechstaand naar de wedstrijd wordt gekeken. Daarom worden in de noordtribune, waar de Brugse spionkop staat, twee zogenaamde sfeervakken gemaakt zonder plaatsaanduiding.

Wie een abonnement of kaartje koopt voor die vakken, wordt verwacht mee voor de ambiance te zorgen in het stadion.

Wie een staanplaats niet ziet zitten en nu een abonnement heeft in die vakken, krijgt een ander zitje naar keuze in het stadion.

Commercieel succes

Het gaat Club Brugge commercieel trouwens voor de wind. De inkomsten uit sponsoring zijn dit seizoen met 25 procent gestegen in vergelijking met vorig seizoen. En volgend seizoen verwacht men opnieuw een stijging met 20 procent, een stijging die wellicht eind deze maand al gehaald wodt.

'Club is een levensstijl, wat veel meer is dan pakweg 25 keer per seizoen een ticketje voor een wedstrijd kopen. Voetbal blijft onze hoofdactiviteit, maar daarnaast organiseren we per jaar honderd evenementen waarin we mensen onder de Club Bruggespirit samenbrengen', verklaart Lorin Parys, COO van Business Development bij Club Brugge in de Krant van West-Vlaanderen het succes.

Volgens hem blijft Club Brugge ijveren voor een nieuw stadion. 'Club Brugge heeft dat nodig en het zal er komen, daar ben ik van overtuigd', zegt Parys. 'Dat zou een bijkomende implus kunnen geven aan de commerciële activiteiten.'

 

Corrigeer

Het Nieuwsblad biedt meer dan 1.000 reeksen in 12 sporten aan. Zoek hierboven de uitslagen van uw favoriete club of surf naar onze uitslagenpagina.