Bewoner zwaargewond door brandende pot

Turnhout -

In de nacht van zondag op maandag heeft een brandende pot een zwaargewonde geëist in Turnhout. De brand op zich was niet ongelooflijk zwaar, maar de hevige rookontwikkeling nekte de bewoner.

Een vergeten pot op het kookvuur is de vermoedelijke oorzaak van een brand die maandagochtend rond 3.50 uur plaatsvond in een appartementsgebouw aan de Maasstraat in Turnhout.

Toen de brandweer van Turnhout ter plaatse kwam, bevond de 39-jarige bewoner Fillip C. zich al op de stoep van het pand. De man had erg veel rook ingeademd en moest voor verzorging overgebracht worden naar het ziekenhuis van Turnhout. Omdat de hulp daar niet volstond, werd de man voor gespecialiseerde hulp naar het Stuivenbergziekenhuis in Antwerpen overgebracht.

Geëvacueerd

De brand op zich vernielde de dampkap en een keukenkast maar zorgde vooral voor felle rookontwikkeling. Uit voorzorg werden de overige bewoners van het blok even geëvacueerd. Nadat de gangen waren verlucht mocht iedereen weer naar huis.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio