Leuven speelt in op Instagramhype

Leuven -

Toerisme Leuven gaat gebruik maken van de populaire app Instagram om de stad te promoten.

De smartphone-app, waarmee je foto’s kan nemen, ze bewerken en daarna delen op sociale media, heeft op korte tijd al meer dan 30 miljoen gebruikers. Dat is de toeristische dienst van Leuven niet ontgaan.

‘We gaan, als eerste Belgische stad, op zoek naar de mooiste en meest originele foto’s om Leuven te promoten’, zegt schepen van Toerisme Dirk Vansina (CD&V). ‘We moeten media zoals blogs, Facebook en Twitter namelijk meer gaan benutten. Meer en meer toeristen laten hun keuze afhangen van wat andere toeristen over een bestemming schrijven op het internet.’

Voor de Leuvense fotografen en toeristen wordt een Instagramwedstrijd gelanceerd. Tot 7 januari kan je foto’s die de troeven van de stad in beeld brengen delen op Instagram met #seemyleuven. De beste inzendingen worden tentoongesteld in museum M tussen 11 februari en 31 maart. Bovendien vallen er fotoprijzen te winnen. Daarnaast kan je op 7 november deelnemen aan een Instagramworkshop in het museum, om de basisprincipes onder de knie te krijgen.

Voor de organisatie van de wedstrijd gaat de stad in zee met SeeMyCity, een Nederlands marketingproject dat al succes kende in Rotterdam en Oslo. Na Leuven trekt SeeMyCity naar Quatar.

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio