‘Motherbook’ is Facebook voor mama’s

‘Motherbook’ is Facebook voor mama’s

Foto: shutterstock

Als (werkende) mama is er zelden tijd te veel en heb je dus wat aan virtueel shoppen en tips van online vriendinnen. Enter ‘Motherbook’, het antwoord op Facebook van twee Nederlandse moeders.

Mirjam Leslie-Pringle en Sabrina Raphael, twee Nederlandse mama’s met een neus voor het wereldwijde web, werkten met een team van zes mensen een jaar aan hun nieuwe project. Waar Facebook volgens hen te onoverzichtelijk geworden is, vormt Motherbook een alternatief op mama’s maat. ‘Voor moeders gaat het gaat het vooral om interactie met elkaar’, klinkt het bij de initiatiefneemsters. ‘op ‘Motherbook’ kunnen ze tips en ervaringen uitwisselen, online shoppen en alles lezen wat moeders aanspreekt in een online magazine’.

In de Verenigde Staten is een soortgelijk initiatief, Café Mom, al een groot succes: de website stond in de top 50 nieuwe sites van Time en was goed voor 5 miljoen euro aan investeringen. Of Motherbook ook zo’n succes wordt, valt af te wachten, maar aan originele ideeën ontbreekt het de oprichtsters niet. Zo hebben ze een rubriek ‘Bucket List’, waarmee ze de dromen van moeders willen waarmaken. ‘Elke moeder wil een aantal dromen verwezenlijken: een wereldreis, nog een kin dof een week op yoga-retreat. Wij geven de mogelijkheid om deze dromen uit te dragen en zullen maandelijks een wens in vervulling laten gaan’, aldus Sabrina.

www.motherbook.eu

Corrigeer