110.000 Facebook-fans kiezen zelf zaterdagpromotie

110.000 Facebook-fans kiezen zelf zaterdagpromotie

De Lidl-klanten kunnen zelf hun promo's ‘liken'.

Binnenkort mogen de klanten van Lidl zelf bepalen welk product ze op zaterdag in superpromo willen zien. Daarvoor schakelt de discounter zijn meer dan 110.000 Facebook-fans in.

Vaatwastabletten? Wijn? Een koekjestrommel? Een assortiment roomijs? ‘Vanaf half maart kunnen onze klanten via Facebook elke week uit vier aanbiedingen kiezen welk product onze zaterdagpromo wordt', zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

Vorig jaar in juni experimenteerde Lidl België al eens met deze aanpak, maar hield het na enkele weken al voor bekeken. ‘Toen hadden we ook nog maar 11.700 fans. We zaten dan ook pas drie maanden op Facebook', zegt Rynwalt.

Dit keer is het de bedoeling dat het wél een succes wordt. ‘Dat experiment heeft ons veel geleerd en we hebben intussen al bijna 110.700 fans. Geen enkele supermarkt doet beter.'

Al staan de zenuwen hooggespannen na het Twitter-debacle van december: toen moest Lidl een actie voor het goede doel vroegtijdig stopzetten wegens té succesvol. ‘Logistiek is dit inderdaad een huzarenstukje. Het winnende product zal ongeveer 2,5 weken na het afsluiten van de stemronde in promo gaan. Die tijd is echt wel nodig om genoeg voorraad in te slaan en te verdelen in onze winkels, maar ook om de folder te drukken en te verspreiden.'

Langere houdbaarheidsdatum

Lidl zal overigens vooral focussen op voorverpakte producten met langere houdbaarheidsdatum. ‘Zo blijft alles onder controle.'

Lidl ziet trouwens meer en meer brood in Facebook. Onlangs riep de discounter zijn fans nog op om originele recepten in te sturen op basis van... Lidl-producten. ‘De recepten en foto's van de winnaars verschijnen binnenkort in onze folder. En uiteraard zullen we telkens enkele ingrediënten in promotie zetten.' Want, zo geeft Pieterjan Rynwalt ruiterlijk toe, ‘extra verkopen, daar is het ons om te doen'.

Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees