Maes wil wijndrinkers overtuigen met citroenbier

Maes wil wijndrinkers overtuigen met citroenbier

Foto: Photo News

Vanaf 1 maart zal Alken-Maes zijn gamma uitbreiden met Maes Radler, een mix van Maes Pils en citroensap. De bierbrouwer hoopt daarmee het tij te keren op een krimpende pilsmarkt. Doelgroep zijn mensen die nu eerder opteren voor wijn en cava.

'Radler', veelgebruikt om een mengsel aan te duiden op basis van bier en limonade, is de Duitse term voor wielertoerist en dat is meteen ook de doelgroep waarop Alken-Maes zijn pijlen richt: sportieve mensen die na hun inspanning de nodige verfrissing zoeken.

Hoewel niet expliciet vermeld, richt de drank zich ook op vrouwen. De bierbrouwer benadrukt ook de lage caloriewaarde: 'minder dan cola, zelfs drie keer minder dan witte wijn'. 

De brouwer zegt met het nieuwe bier een 'nieuw marktsegment' te creëeren, dat zijn steentje zal bijdragen tot het dynamiseren van de Belgische pilsmarkt'. Die pilsmarkt is goed voor 70 procent van het Belgische bierverbruik.

'Innovatie die inspeelt op verwachtingen van consument'

Maar de markt staat volgens Alken-Maes onder druk door het rookverbod in de horeca, de economische crisis en de slimme kassa (met ingebouwde zwarte doos) die er zit aan te komen. Bovendien zorgen de hoge prijzen van pils, in vergelijking met die van zwaardere bieren, ervoor dat de vraag naar pils daalt.

Met deze vernieuwing hoopt Alken-Maes deze tendens tegen te houden. 'We zijn er van overtuigd dat we met Maes Radler een innovatie in handen hebben die helemaal inspeelt op de verwachtingen van de hedendaagse consument', zegt Marketing Director Lies Eeckman.

Maes Radler zal enkel verdeeld worden in karakteristieke flesjes en wordt dus niet op vaten gezet. Wel worden er ook flesjes van 33 centiliter uitgebracht. Het bier bestaat uit 40 procent Maes Pils en 60 procent citroensap. Daardoor heeft het biertje een alcoholgehalte van 2 procent.

Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees