Brouwers en festivals lanceren campagne om leeftijdsgrens alcoholverkoop te respecteren

Brouwers en festivals lanceren campagne om leeftijdsgrens alcoholverkoop te respecteren

Foto: ©GOEDEFROIT MUSIC

De Belgische Brouwers en de Federatie van Muziekfestivals gaan tijdens de zomerfestivals organisatoren en al wie achter de tapkast staat sensibiliseren om, zoals de wetgeving het voorschrijft, geen alcohol te schenken of te verkopen aan jongeren onder de 16 jaar. Voor de campagne Respect16 gebruiken ze tekstaffiches als “Je mag mij alles vragen. Maar geen bier als je jonger bent dan 16”.

De Belgische Brouwers gingen in mei 2008 in de horeca van start met de campagne Respect16. Deze zomer wordt deze ook gelanceerd op festivals. “We willen iedereen die geconfronteerd wordt met de vraag naar bier door -16-jarigen helpen om respectvol en met een knipoog neen te zeggen, zonder het goede contact met de jongeren in het gedrang te brengen”, aldus Sven Gatz, directeur van de Belgische Brouwers.

Respect16 vraagt niet alleen respect voor de wet, maar ook voor jongeren die bij het experimenteren en het aftasten van grenzen niet steeds weten wanneer een grens bereikt is. De campagne wil in de eerste plaats sensibiliseren met betrekking tot deze thematiek omdat men ervan overtuigd is dat een open en proactieve houding duizend keer meer effect heeft dan repressieve maatregelen.

Voor meer inlichtingen: www.respect16.be . (bvb)

Externe links
Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees