Botticelli lanceert originele geschenkbon

Flessenpost promoot Italiaanse wijnen

Flessenpost promoot Italiaanse wijnen

Uitbater van de Botticelli Peter De Moor dropte enkele flessen met geschenkbon in de zee voor Nieuwpoort. ‘Ik ben zeer benieuwd waar en wanneer ze zullen opduiken.’ Foto: vln

Nieuwpoort -

Peter De Moor, uitbater van de Botticelli in Nieuwpoort-Bad, trok de zee op voor zijn nieuwste promotiecampagne: een boodschap in een fles. De gelukkige vinders kunnen bij hem terecht, maar er komt wel wat ontcijferen aan te pas.

Voor strandjutters en vissers is het een bekend verschijnsel: een fles met een boodschap erin. Flessenpost, de message in a bottle, blijft tot de verbeelding spreken. Zeelieden gooiden een noodkreet of een liefdesbrief in een fles overboord in de hoop dat die ergens zou aanspoelen. Wie van ons zou niet gediend zijn met het vinden van een schatkaart in een fles op het strand? Het inspireerde Peter De Moor, uitbater van de bekende Trattoria Enoteca Botticelli, tot een originele promotieactie voor zijn zaak in de Albert I-laan in Nieuwpoort-Bad. Daarvoor trok hij onlangs met een lading flessen de zee op.

‘Ik ben altijd op zoek naar originele ideeën, want creatief blijven, is de boodschap’, zegt Peter. ‘We hebben met de Botticelli resoluut gekozen voor Italiaanse authenticiteit, met artisanale producten. Onze menukaart is trouwens niets minder dan een uitgebreide gids doorheen al het lekkers dat Italië te bieden heeft. Twee jaar geleden zorgde ik voor een Belgische primeur door in mijn zaak het klassieke Italiaanse aperitief Negroni te laten rijpen in houten vaten. Het idee van message in a bottle heb ik uitgewerkt samen met de mensen van het marketing- en communicatiebureau Comma. Het gaat om een nogal ongewone geschenkbon die in een fles steekt en in de Botticelli kan gekocht worden. De bon is opgemaakt in de vorm van een historische zeekaart. Wie die krijgt, zal wel even moeten puzzelen om uit te vinden waar hij zijn geschenk – een fles van de beste Italiaanse wijn – kan afhalen.’

Peter De Moor lanceerde zijn idee op een originele manier. Voor de kust van Nieuwpoort dropte hij een reeks flessen in zee. ‘Ik ben zeer benieuwd waar en wanneer ze zullen opduiken’, zegt Peter. ‘Het zou heel leuk zijn om ineens een gelukkige vinder uit een ver land over de vloer te krijgen, maar dichterbij mag uiteraard ook. De bekendste flessenpost dreef maar liefst 92 jaar en 229 dagen in zee vooraleer iemand ze vond. Ik hoop oprecht dat het bij ons zo lang niet duurt.’

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio