Mode

Amerikaans label toont échte vrouwen in lingeriecampagne

Alle lof voor de lichamen van Victoria’s Secret Angels Doutzen Kroes en Cara Delevingne, maar slechts een minderheid onder ons kan uitpakken met een gelijkaardige bips of boezem. Het Amerikaanse label American Eagle pakt voor hun jongste lingeriecampagne uit met échte vrouwen en laat ook Photoshop voor een keer links liggen.

Het Amerikaanse lingerielabel Aerie, onderdeel van American Eagle, laat haar klanten voortaan een reëel beeld van hun beha’s en slipjes zien. Want hoewel de gemiddelde cupmaat wel ieder jaar toeneemt (de Belgische lingeriefabrikant Van de Velde lanceerde onlangs nog de J-cup), krijgt u in advertentiecampagnes toch vooral nog veel (stevige) B-cups te zien, vergezeld van strakke billen.

Maar vrouwen komen in alle soorten en maten, en onder de slogan the real you is sexy prijst het lingerielabel haar waren voortaan aan door vrouwen met verschillende cupmaten en rondingen, bovendien met de duidelijke boodschap dat de foto’s niet werden bewerkt.

De modellen blijven evenwel jonge, slanke vrouwen, maar kleine imperfecties (denk aan tatoeages, lichte striae of kleine putjes) zijn duidelijk zichtbaar op de foto’s. Het bedrijf wil zo haar jonge klanten beschermen tegen onrealistische standaarden voor hun eigen lichaam.

‘Het blijven modellen, ze zien er nog steeds fantastisch uit, maar ze zien er toch al meer uit zoals de rest van ons’ verklaarde een woordvoerder van het label in het televisieprogramma Good Morning America. De beslissing heeft ook een praktisch doel, voegt ze er nog aan toe: door de meer reële foto’s kunnen klanten van de webshop ook beter inschatten hoe het stuk bij hun lichaamsvorm aansluit.

Ere wie ere toekomt: Muriel Scherre van het Belgische lingerielabel La Fille d'O pakt al jaren uit met echte vrouwen, zowel in campagnes als op evenementen, dus echt nieuw is het idee van Aerie niet.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees