‘Dit is onze twaalfde editie. Een keer, intussen al jaren geleden, werden we geconfronteerd met de crisis. Toen zakte ons cijfer met honderd stuks. Bij alle andere edities braken we steeds ons eigen record. Zoals nu opnieuw’, zeggen voorzitter Jonas de Vos en bestuurslid Irene Govaert,

‘De drive achter ons succes? Dat is niet moeilijk: we bouwden een naambekendheid op. De kwaliteit van onze producten en de mond-tot-mondreclame deden de rest.’

Strak schema

Open Jeugdwerk aanvaardde dit keer geen late bestellingen meer. De tafel met de ‘reservepakketten’ werd dan ook ingenomen door ‘effectieve’ bestellingen.

De groep hield opnieuw een stevige organisatie en een strakke timing aan.

‘Donderdagavond begonnen we al met het klaarleggen, zaterdag was het inpakdag en zondagmorgen vanaf 3 uur verdeelden we de gekookte eieren en de koffiekoeken. Om 6 uur reden we met dertig auto's uit. Ieder team met een duidelijk rittenschema’, vertellen ze.

Met de opbrengst van deze actie verwent Open Jeugdwerk zijn 186 leden. Er wordt spelmateriaal mee gekocht, de leden betalen geen lidgeld en de bijdrage voor het vakantiekamp ligt zeer laag.

De groep besluit: ‘Onze inzet en ons enthousiasme houden ons, op alle vlak, gezond’.

Corrigeer

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio