Earth Explorer heropent als ‘Explorado’

Op het gebouw prijkt al de nieuwe naam ‘Explorado’. Foto: efo

Oostende -

Het Duitse bedrijf Blueprint Entertainment investeert 1 miljoen euro in de ombouw van het wetenschapspark Earth Explorer in Oostende. Eind mei heropent het park onder de naam Explorado. Er komen meer doe-attracties, ‘maar we verliezen de band met Frimout niet’, klinkt het.

De huidige eigenaar van Earth Explorer, het Duitse Blueprint Entertainment, is deze week begonnen aan grootschalige werkzaamheden om het themapark nieuw leven in te blazen. De nieuwe naam Explorado moet dat extra in de verf zetten.

‘Explorado richt zich meer tot gezinnen met kinderen tussen de 5 en 14 jaar. Dat is een jongere doelgroep dan voorheen. We willen op een speelse manier kinderen laten kennismaken met wetenschap’, zegt manager Pascale Nefors.

Lees meer in Het Nieuwsblad van donderdag 20 maart.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio