School schakelt callcenter in om ‘kampeertoestanden’ te vermijden

'Blijf even aan de lijn, uw kind wordt ingeschreven'

'Blijf even aan de lijn, uw kind wordt ingeschreven'

Dirk Buelens van het Sint-Romboutscollege wil voorkomen dat ouders zich opnieuw aan de school ophouden om hun kind in te schrijven. Daarom werkt het college samen met een callcenter. Foto: if

MECHELEN -

Om te vermijden dat ouders gaan kamperen voor de schoolpoorten, schakelt het Sint-Romboutscollege een callcenter in om hun kinderen in te schrijven. De volgorde van bellen op dinsdag 22 april bepaalt de volgorde in het inschrijvingsregister.

Het aantal leerlingen in het Sint-Romboutscollege is in vijf jaar tijd explosief gestegen. ‘Een succesverhaal waar we blij om zijn’, zegt directeur Dirk Buelens. ‘Stelselmatig hebben we onze infrastructuur uitgebreid en onze capaciteit verhoogd.’

Maar dat heeft ook zo zijn nadelen. De voorbije jaren heeft de school vaker leerlingen moeten weigeren. ‘Het aantal weigeringen is niet zo groot, maar niemand wil graag geweigerd worden en daardoor stonden de kandidaat-inschrijvers elk jaar vroeger voor de schoolpoort’, gaat Buelens verder. ‘Vorig jaar brachten een 150-tal ouders de nacht door in het college.’

Om te voorkomen dat opnieuw wordt gekampeerd, heeft de school een callcenter ingeschakeld. ‘Een onafhankelijk center bemand door twintig mensen die niks met de school te maken hebben’, zegt Dirk Buelens. ‘Er zal ook een gerechtsdeurwaarder bij zijn om te voorkomen dat ons achteraf partijdigheid kan vermeden worden.’

Klik hier en lees meer in Het Nieuwsblad Mechelen-Lier van dinsdag 15 april.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees