Artis-Historia maakt comeback

Artis-Historia maakt comeback

Foto: VUMVUM

Puntjes knippen, prentjes ruilen en boeken volplakken, binnenkort kan het weer. Want Artis-Historia maakt zijn comeback. ‘Alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed’, zegt de nieuwe eigenaar. ‘Kijk naar de Panini-gekte.’

Miljoenen Belgen knipten van 1974 tot 2004 puntjes uit verpakkingen van spaghetti, wasproduct of koffie om die in te ruilen tegen stickers. Toen dat concept niet langer rendabel bleek, verdwenen de punten, de boeken en de stickers in 2004 van de markt. Nu, tien jaar later, vindt een nieuwe eigenaar dat de tijd rijp is om ­Artis-Historia opnieuw te lanceren. ‘Kijk maar naar de Panini-gekte: alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed’, zegt Philip Gielkens van Concrea, die druk in de weer is om de productlancering voor te bereiden. ‘In september beginnen we ermee om volledig klaar te zijn voor de feestdagen.’

Het ooit zo succesvolle concept blijft intact: op verpakkingen staan punten die je kan inruilen voor kleefprenten om in educatieve boeken te kleven. ‘We zijn nog volop aan het onderhandelen met grote Belgische bedrijven en winkelketens’, zegt Gielkens. ‘We hebben er het volste vertrouwen in dat binnenkort kinderen, ouders en grootouders weer volop Artis-Historia punten zullen verzamelen.’ Toch zal niet alles helemaal zoals vroeger zijn: er komt ook een digitaal luik. ‘Maar daarover vertellen we binnen enkele maanden wel wat meer.’

Het volledige artikel leest u in Het Nieuwsblad van donderdag 15 mei.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees