‘Food Babe’ dwingt AB InBev op de knieën

‘Food Babe’ Vani Hari. Foto: YouTube

Binnen de 24 uur ondertekenden tienduizenden mensen de online petitie van ‘Food Babe’ Vani Hari. Ze eiste dat AB InBev en MillerCoors bekend maakte welke ingrediënten er allemaal in hun bier zitten. Ze oogstte snel succes.

‘Mijn man houdt van bier. Maar wat zit er écht in?’ Dat vroeg de ‘Food Babe’ zich woensdag af op haar blog . Ze riep AB InBev en MillerCoors op om ‘eerlijk’ te zijn, en richtte een petitie op.

Binnen de 24 uur hadden meer dan 43.000 mensen de petitie ondertekend. Haar oproep werd ook volop belicht op mainstream en sociale media, met een telefoontje van de communicatiedirecteur van AB InBev tot gevolg. Ook Miller Coors beloofde snel nadien de lijst met ingrediënten voor populaire biermerken openbaar te maken.

De ingrediënten voor Budweiser en Bud Lite staan inmiddels online . De andere bieren zullen naar verluidt snel volgen.

Hari zegt vooral blij te zijn dat ze zulke grote bedrijven binnen een dag van koers kon laten veranderen. Het bewijst volgens haar hoeveel macht sociale media tegenwoordig hebben. Ze is bovendien niet aan haar proefstuk toe: eerder kreeg ze al bedrijven als Kraft en Subway op de knieën.

Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees