Beauty

Baardenhype doet verkoop scheermesjes dalen

Baardenhype doet verkoop scheermesjes dalen

Foto: pn

Van babyface Leonardo DiCaprio tot ex-gladgeschoren ‘Mad Men’-acteur Jon Hamm: beroemdheden laten hun baard tegenwoordig gewoon staan en veel onbekende heren volgen hun voorbeeld. En dat heeft een negatieve impact op de verkoop van scheerschuim en -mesjes. Dat schrijft het Britse Retail Gazette.

De verkoop daalt al sinds de financiële crisis maar nu de volle baard weer helemaal in de mode is, bereikt de daling een dieptepunt. Dat meldt marktonderzoeker IRI. Alleen al in Europa hebben supermarkten en kapper in een jaar tijd maar liefst 90 miljoen euro inkomsten gemist.

En hoewel merken zoals Gillette al scheermesjes aan sterk verminderde prijzen hebben aangeboden, zit er niet meteen verbetering aan te komen. De nieuwste modebladen staan immers vol mannen met baarden die de nieuwe collecties voorstellen.

Volgens onderzoekers aan de universiteit van New South Wales, hoeven de verkopers van scheerspullen nog niet te panikeren. Wanneer we in het straatbeeld overwegend mannen met baarden zien, zal de consument snel verzadigd zijn en opnieuw verlangen naar gladgeschoren gezichten.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees