Sodexo verklaart tientallen klanten dood

Marc Vanwynsberghe was een van de ‘dodelijke slachtoffers’. Hij printte het bericht uit. “Wat als mijn dochter dit had gelezen?” Foto: Peter Malaise

Anzegem -

“Beste gebruiker, uw ­rekening werd geblokkeerd. Want volgens het rijksregister bent u overleden.” Dat bericht kregen tientallen klanten van Sodexo, toen ze vrijdag dienstencheques wilden bestellen via internet. Een van hen was Marc Vanwynsberghe uit het West-Vlaamse Anzegem. “U begrijpt dat ik me dood schrok. (lacht) Wat als mijn dochter dit zou gelezen hebben?”, zegt hij. “Het strafste is nog dat ik Sodexo niet kan bereiken voor een fatsoenlijke uitleg.”

Uit navraag bij Sodexo heeft onze krant geleerd dat er een bug is geslopen in het verouderde systeem van de website. “Sinds ­januari zijn de dienstencheques geregionaliseerd. Klanten moeten nu op de Vlaamse, Brusselse of Franstalige site hun cheques bestellen. Wie naar de oude RVA-site gaat, wordt automatisch door­geschakeld naar de regionale site. Maar blijkbaar is dat ­vrijdag niet gelukt bij tientallen klanten en kregen ze de melding van hun ­doodverklaring. We verontschuldigen ons bij hen. Het is vreselijk als je zoiets leest.”

Intussen heeft Vanwynsberghe excuses gekregen van Sodexo.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees