Wereldkampioen rijdt voortaan in truitje van bekend bedrijf

Wereldkampioen rijdt voortaan in truitje van bekend bedrijf

Marc De Cock zet zijn eerste stappen in de wielerwereld en doet dat meteen met wereldkampioen Wout van Aert. Foto: gvh

Sint-Niklaas -

De ogen van de Vlaamse wielerwereld waren gisteren gericht op Sint-Niklaas, waar het nieuwe team rond wereldkampioen veldrijden Wout van Aert werd voorgesteld. Met Charles – voorheen Cock’s Vleeswaren – als prominente sponsor.

Charles is de sterkst groeiende activiteit van het Sint-Niklase Cock’s Vleeswaren en staat in de Belgische top 3 van producenten van fijne vleeswaren en salades.

“De naam Charles is een eerbetoon aan mijn grootvader, stichter van het bedrijf. Omdat we internationaal willen werken, kozen we voor een naamsverandering van Cock’s naar Charles”, vertelde algemeen directeur Marc De Cock aan Wout van Aert en de andere gasten.

De naamsverandering drong zich op omdat het bedrijf ook de Britse markt wil bespelen en daar zou de naam Cock’s moeilijk liggen.

In het veldrijden ziet Marc De Cock de ideale manier om Charles extra bekendheid te geven.

“Veldrijden is een topsport voor harde werkers, waar topkwaliteit thuishoort. Dat is iets waar een bedrijf naar streeft en daarom wilden we deze link graag leggen. Een extra voordeel is dat het wielrennen sterk in beeld komt.”

Passen de vleeswaren in het voedingsschema van de Belgische én wereldkampioen? “Ik hoop het”, lacht Wout van Aert.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio