Crematie van heel zware man loopt helemaal mis

Stockbeeld Foto: Shutterstock

Toen een corpulente man overleden was, besloot zijn familie om hem te cremeren in het lokale centrum, de ‘Hillside Chapel’ in de Amerikaanse stad Cincinnati. Maar toen ze zijn lichaam woensdag in assen wilden omzetten, liep de verbranding helemaal mis.

“Mijn machines waren volop bezig met het cremeren van het stoffelijk overschot van de gestorven man. Maar de heer had een zware vorm van obesitas en blijkbaar had het systeem meer moeite dan normaal om de resten volledig te kunnen verbanden”, vertelt de eigenaar van het crematorium, Don Catchen aan het lokale nieuws WCPO.

De ovens werden steeds warmer en warmer. Het hele systeem vatte vuur. Niet alleen het lichaam, maar ook de rest van de kamer stond in lichterlaaie. “Dat komt omdat het vet in de man zijn lichaam ervoor zorgde dat alles sneller en aan een hogere temperatuur begon te branden”, aldus brandweerman Michael Washington. “De te warme vlammen hebben zich dan verspreid naar andere ovens en ook delen van de nabijgelegen kamers.”

Drie brandweermannen waren ongeveer twee uur bezig om het vuur onder controle te krijgen. Het crematorium is deels in de as gelegd, maar volgens de eigenaar is de schade relatief beperkt gebleven. Er zijn geen andere lichamen per ongeluk te vroeg gecremeerd en niemand raakte gewond.

Corrigeer

NIEUWS