Celebs

Reclamewaakhond verbiedt affiches met Temptation-verleidster Pommeline

Reclamewaakhond verbiedt affiches met Temptation-verleidster Pommeline

De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen van “Temptation Island” - “denigrerend is voor de vrouw en vraagt de onlinegokwebsite Starcasino.be om de affiches aan te passen of de campagne stop te zetten.

De affiche, die sinds enkele dagen verscheidene stations en bushokjes aankleedt, toont Pommeline Tillière in bikini met de vermelding van “Winnaar” bij de Nederlandstalige en “Joueuse” bij de Franstalige versie. Bij de JEP liep een klacht binnen over de campagne. Woensdag maakte de jury haar beslissing bekend.

“De Jury is van mening dat dit beeld van de vrouw in een houding als verleidster, in combinatie met de term ‘Joueuse’, duidelijk een seksuele toespeling bevat, bovenop de verwijzing naar de rol die door de vrouw in kwestie gespeeld werd in de realityshow ‘Temptation Island’, en aldus in casu vrouwen herleidt tot een lustobject”, luidt het in het besluit.

“De Jury is eveneens van mening dat de gebruikte afbeelding geen verband vertoont met de diensten van de adverteerder en dat een negatieve beeldvorming van de vrouw als lustobject ingezet wordt voor commerciële doeleinden.”

De JEP heeft Starcasino.be verzocht om de reclame te wijzigen, of niet meer te verspreiden. De gokwebsite kan nog in beroep gaan tegen de beslissing.

Lesley-Ann Poppe

Vorig jaar moest Starcasino.be ook al een reclamecampagne met Lesley-Ann Poppe stopzetten omdat de ‘dubbele bonussen’ waar naar verwezen werd volgens de JEP op Poppes borsten wezen en ze de vrouw zo werd herleid tot lustobject. Starcasino paste de affiches toen aan.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees